intresse undesökning

Stora och små, minst 2 personer. Samt andra samlingar av gamla volvobilar tex bilder från rallyn. Moderatorer
1211962
Posts: 367
Joined: Sat Jan 26, 2008 4:06 pm
Location: skrika/fliseryd

intresse undesökning

Post by 1211962 »

har funderingar på att annordna ett litet volvo rally nästa år i småland och vill kolla av intresset lite och ungefär när man ska lägga det tanken är att det ska starta med en utställning först där volvo sponsrar med priser sen på eftermiddagen har vi ett litet rally på gammla riksvägar runt om vi avslutar med en grillkväll :D
ingen kostnad givetvis
FINNS INTRESSE :?: så man vet att man inte lägger ner en massa tid i onödan
amazon 62/63 färg 67 skifferblå ,org regnr H8625 typ P13134 cnr32704 motor nr 103116
122 sport -65 röd 46
bm 230 victor -56
volvo 855 t-5 290 hk+
Johan Svenzen Skrika Småland

har haft en underbar Amazon sommar
Ola O
Posts: 470
Joined: Wed Feb 18, 2004 9:23 am
Location: Staffanstorp

Re: intresse undesökning

Post by Ola O »

Hej

Jag tror säkert att det finns ett stort intresse för en Volvoträff i Småland. När du skall välja datum bör du tänka på att inte välja samma helg som andra arrangemang i närheten.

Däremot kan du säkert välja samma helg som arrangemang som ligger långt bort.
Telis
Posts: 635
Joined: Thu May 12, 2005 7:28 pm
Location: Göteborg

Re: intresse undesökning

Post by Telis »

Kan säkert finnas intresse ! Om du/ni har lust kan ni ju prata med de som har vecko? /månads ? -träffar i Växjö. Där kan säkert finnas ett gäng som vill hänga på.
Hör även med styrelsen, det kanske finns stöd att få ifrån klubben om inte annat hjälp med annonsering i amazonbladet.
Mvh
/Henrik
1211962
Posts: 367
Joined: Sat Jan 26, 2008 4:06 pm
Location: skrika/fliseryd

Re: intresse undesökning

Post by 1211962 »

ja men finns det inget intresse så är det ju inte lönt att försöka ens :(
amazon 62/63 färg 67 skifferblå ,org regnr H8625 typ P13134 cnr32704 motor nr 103116
122 sport -65 röd 46
bm 230 victor -56
volvo 855 t-5 290 hk+
Johan Svenzen Skrika Småland

har haft en underbar Amazon sommar
User avatar
Hasse63
Posts: 6292
Joined: Wed Apr 21, 2004 11:44 am
Location: Åskilje Västerbotten ;)
Contact:

Re: intresse undesökning

Post by Hasse63 »

Att det finns de som vill hitta på saker som ett rally eller en träff är ju toppen för man träffar likasinnat amazonfolk/ motorintresserade och se andras amazoner/ bilar och så får man träffa goa tanter och gubbar som i sin ungdom "raggade" eller vad dom nu gjorde i de bilar de hade. Att folk är försiktiga att säga att de är intresserade till att svara JA är mer en regel än undantag. Man sitter häldre hemma än att lufta sitt bilintresse med andra, eller har jag fel? Kan ju vara att de vill veta alla detaljer innan de kan svara JA för att det ska passa in i deras vardag, finns säkert 100 anledningar till.

Hade jag bot söderut så hade jag gärna ställt upp och hjälp till med det jag kan. för här omkring händer inte hjätte mycket. finns ioförsig http://www.autosite.se/norr/index.htm men "min" amazonen platsar inte där tycker jag, kul ser de ut att ha på sina träffar och jag han med att fota lite innan de åkte iväg på sig årliga rallyt för nån månad sen. Jag såg inte till någon Amazon så...

Vad vill jag ha sagt med detta då ? :roll:
Amazonklubben är inte hjäteflitiga att anordna träffar så försök gott folk att haka på för det kan bli hur kul som hälst. Det som inte är perfekt första året blir ju bättre nästa osv, men hur man än gör så kan det ju inte passa alla. :wink:
Klicka! :arrow: Forumsregler
Klicka! :arrow: Länksamlingen som har "allt"
Klicka! :arrow: Verkstadshandböcker, typbeteckningar, bilder mm till Amazon
__/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/
Weber_b20
Posts: 263
Joined: Tue Dec 30, 2008 3:23 pm
Location: Emmaboda

Re: intresse undesökning

Post by Weber_b20 »

Tänkte jag skulle dra upp den här tråden igen med frågan om det blir/blev nåt rally?
Jag själv hinner inte få igång amman på nåt år tyvärr! Men skulle va trevlligt å åka titta om inte annat..
1211962
Posts: 367
Joined: Sat Jan 26, 2008 4:06 pm
Location: skrika/fliseryd

Re: intresse undesökning

Post by 1211962 »

har fått klart med volvohandlaren med sponsring så det är bara ett datum som saknas
men har inte lagt ner någon större energi på detta på grund av det dåliga intresset
men om det nu skulle finnas några som vill så kan jag fixa så det blir i juli/aug
amazon 62/63 färg 67 skifferblå ,org regnr H8625 typ P13134 cnr32704 motor nr 103116
122 sport -65 röd 46
bm 230 victor -56
volvo 855 t-5 290 hk+
Johan Svenzen Skrika Småland

har haft en underbar Amazon sommar
Moroten
Posts: 210
Joined: Wed Apr 25, 2007 4:40 pm
Location: Stockholm/Värmdö

Re: intresse undesökning

Post by Moroten »

Är amazonen klar tills dess är jag helt klart intresserad! :D Men det kan bli lite tajt :?

//Victor
Weber_b20
Posts: 263
Joined: Tue Dec 30, 2008 3:23 pm
Location: Emmaboda

Re: intresse undesökning

Post by Weber_b20 »

1211962 wrote:har funderingar på att annordna ett litet volvo rally
Detta borde lösa mitt problem med Amazonen!! Om det är en volvo träff kan jag helt enkelt dyka upp
i vilken sketen volvo som helst :twisted:
Då gäller det bara att köpa en volvo (och försöka se till så den håller sig hel)

Kan man dyka upp i en 945?? Utan att skämmas?
Shift
Posts: 974
Joined: Sat May 20, 2006 12:23 am
Location: Borlänge / Uppsala

Re: intresse undesökning

Post by Shift »

Mjorå! Är Amazonen klar så kommer jag i den, annars dyker jag gärna upp på utställningen med 740:in och nöjer mig med att kolla.
Det som inte går att laga går att skruva sönder
hakano
Posts: 288
Joined: Tue Feb 17, 2004 3:17 pm

Re: intresse undesökning

Post by hakano »

Hasse63 wrote:Amazonklubben är inte hjäteflitiga att anordna träffar
Men klubben är väl vi alla? Den som tycker det är för dåligt med träffar bör väl ta tag i problemet själv i stället för att vänta på att andra skall servera allt. Sen kan man ju vända på det också...på de träffar som anordnas är det väl inte så där jättestor uppslutning från medlemmarna på och de som anordnar kan ju ganska lätt tappa sugen om det ändå inte kommer mer än några få bilar.
sunkmaster
Posts: 341
Joined: Sun Jan 11, 2009 11:13 pm

Re: intresse undesökning

Post by sunkmaster »

jag skulle vara jätte intresserad av utställningar och träffar men dock e min amazon inte så fräsch så lite pinsamt att ställa ut den :oops: . sen bor jag i borås och jag har inte hört om några träffar här i närheten. stockholm blir lite långt för mig. men som sagt. skitkul om man fick köra lite rally =). gäller det vilken volvobil som helst då eller ska man köra me sin amazon?
Telis
Posts: 635
Joined: Thu May 12, 2005 7:28 pm
Location: Göteborg

Re: intresse undesökning

Post by Telis »

Klubben har träff i Borås på industrivägen (VP) sista torsdagen i varje månad förutom juli och december. ALLA amazoner är självklart välkomna.
Det finns träff vid Tjörnbron, Tjolöholm, Nossebro, VROM, Varberg som inte är så långt bort beroende på vilken typ av träff du vill ha.
Mvh
Cornelia
Posts: 188
Joined: Fri Jul 04, 2008 6:38 pm
Location: Göteborg

Re: intresse undesökning

Post by Cornelia »

För att inte nämna träffen vid Lilla Nääs (mellan Göteborg och Alingsås) Varje måndag kväll mellan 18-20 hela sommaren! Det är veteranbilar och motorcyklar i massor. Sist räknade jag till ca 180 MC och ca 45 bilar. Alla sorter från amerikanare till trubbnosar och ett antal Amazoner och PV. Fiket är öppet så man kan köpa fika.
Väntar på att få se fler från klubben där. :D
Sen är det veteranträff i Gräfsnäs Slottspark varannan torsdag under sommaren, nu är det 6/8 och 20/8 kvar. Denna arrangeras av Alingsås Motorveteraner som har den stora marknaden i Nossebro i början av sommaren och också arrangerar en marknad i Alingsås 15/8.
http://www.almv.se/evenemang.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Hoppas vi ses!
/tina
sunkmaster
Posts: 341
Joined: Sun Jan 11, 2009 11:13 pm

Re: intresse undesökning

Post by sunkmaster »

jo jag har hört att det brukar vara träff borta vid vp men e det nåt folk som kommer dit då? det känns lite tråkigt att åka på en träff där det typ kommer tre personer eller nåt
Post Reply