Helröda bakljus

Plåt Glas krom och emblem. Moderatorer
Post Reply
Ponus
Posts: 6
Joined: Fri Aug 08, 2008 2:50 am
Location: Bureå, Skellefteå

Helröda bakljus

Post by Ponus »

Hejsan jag har en 62as amazon och har tänkt köpa helröda bakljus, Men jag tror att jag har stött på ett problem, har hört rykten om att det finns 62/63 amazoner och att min är en sådan. så jag undrar om dom helröda glasen passar på 62/63ans bakljusreflektor???
Amazon -62 Mild Kustom
smed-erik
Posts: 7
Joined: Wed Jul 30, 2008 12:11 am
Location: Eskilstuna

Re: Helröda bakljus

Post by smed-erik »

Har inte pillat med bakljusen själv men av döma av all info här på forumet samt de ljus jag själv sett borde del ligga till så här:
Trefärgade och tvåfärgade lycktglas passar i samma reflektor (och till samma kromsarg). Fästena till dem är i lodlinje, högst upp och lägnst ner. De helröda glasens fästen sitter inte på samma ställe. De sitter i yttrekant c:a 3cm från topp/botten. Så varken kromsarg eller helröda glas passar till reflektorn som är gjord för flerfärgade glas.
Jag tror inte det här med årsmodeller spelar någon roll, rött är rött och flerfärg är flerfärg. Är inte helt säker på om det jag skrivit är 100% korrekt, men har för mig att det ligger till så här. Är det något som är fel hoppas jag att andra säger till...
PeterB
Posts: 352
Joined: Tue Feb 26, 2008 9:21 pm
Location: Skellefteå

Re: Helröda bakljus

Post by PeterB »

För övrigt, väkommen hit till detta forum! Släng gärna upp nån bild på din amazon! Bureå är ju nästgårds, jag har inte alls långt dit, så vill du se hur helröda bakljus sitter fast är du mer än välkommen förbi.

Image
Amazon 4dr -61 B16, M30, 6V. Patina!
Ponus
Posts: 6
Joined: Fri Aug 08, 2008 2:50 am
Location: Bureå, Skellefteå

Re: Helröda bakljus

Post by Ponus »

okay tack för infon jag har kikat lite på en polares zunk och såg hur det var. får leta eftter andra insatser säker lätt å hitta inte :D
Amazon -62 Mild Kustom
Post Reply