KRM:s ´70 Amazon

Visa din modifierade Amazon. Moderatorer
SO-CHEAP
Posts: 193
Joined: Thu Jan 25, 2007 12:53 pm
Location: Haninge

Re: KRM:s ´70 Amazon

Post by SO-CHEAP »

kommer bli nice de där!! :twisted:
CUSTOM
KRM
Posts: 17
Joined: Fri Aug 08, 2008 11:03 am
Location: Lundo, Finland

Re: KRM:s ´70 Amazon

Post by KRM »

Hasse63 wrote:All heder till dig som tar dig ann en redan ombyggd Amazon och lagar upp den... Sen högersidans lagning är ju bara så fin, synns knappt. fortsätter du så är den snart i nyskick :D

Hur har du tänkt dig stötfångarna?
Man tackar :D Ärligt talat så är jag lite rädd, denna projekt har spårat ut lite... först tänkte jag bara fixa den snabbt och köra som f*n... men nu är det för sent :lol:

Stötfångarna kommer jag att behålla som de är nu. Det blir en hel del jobb om man vill ändra nåt, och så har jag inga fina kromade saker... de här ser iaf bättre ut än de där 80-tals kjolar i den röda bilen, tycker jag.
SO-CHEAP wrote: kommer bli nice de där!! :twisted:
Tack!
KRM
Posts: 17
Joined: Fri Aug 08, 2008 11:03 am
Location: Lundo, Finland

Re: KRM:s ´70 Amazon

Post by KRM »

Idag fick jag äntligen svetsa första plåtbiten på vänstersidan. Tog bort instrumentbrädan så det blir lite lättare att arbeta. Reservdelsbilen hade en bra torpedplåt på vänstersidan, kommer att använda den. Lagt igen hålen för tändspole också. Bilder kommer nästa år :lol:

Gott nytt år!
KRM
Posts: 17
Joined: Fri Aug 08, 2008 11:03 am
Location: Lundo, Finland

Re: KRM:s ´70 Amazon

Post by KRM »

Hänt mellan juldagen och nyårsafton... mycket att göra fortfarande...

Image

Image

Image

Image

Image
KRM
Posts: 17
Joined: Fri Aug 08, 2008 11:03 am
Location: Lundo, Finland

Re: KRM:s ´70 Amazon

Post by KRM »

Såja, en liten stund i garaget idag, och några hål mindre i amman...

Image
Image

Slipat och klart
Image

En fjärdedel av rester...
Image

Den nya skärminfästningen, 35x35x2mm fyrkantsrör. Borde hålla sig några år till...
Image
boxen
Posts: 80
Joined: Tue Feb 27, 2007 10:11 pm
Location: Finland

Re: KRM:s ´70 Amazon

Post by boxen »

Det går snabbare framåt här än på min bil i alla fall. Snart är ju rosten borta :D
bruksbil volvo 480 och 245
sommarbil amazon 70
projekt amazon 69 och 66
KRM
Posts: 17
Joined: Fri Aug 08, 2008 11:03 am
Location: Lundo, Finland

Re: KRM:s ´70 Amazon

Post by KRM »

Lite dåliga nyheter till alla som har följt denna tråd.

Projektet har lagts på is pga. jag har köpt mig en lägenhet och renovering tar en hel del av min tid. Dessutom jobbar jag fortfarande 6 dagar per vecka så jag kommer ingenstans med amzonen.

Men jag var tvungen att köpa mig en besiktad amazon som jag kan köra med , samma årsmodell, samma skogsgrön originalfärg :D

Denna bil kommer iaf behållas, min farbror har ett ställe där amazonen får stå och vänta...
Post Reply