svis priser

Från koppling till drivaxel. Moderatorer
Post Reply
mikael
Posts: 157
Joined: Mon Mar 29, 2004 8:12 pm
Location: värnamo

svis priser

Post by mikael »

hej vet någon ett ca pris för en översyn event renovering av en styck bakaxel 65 års model
+ översyn event renovering växelåda samma års model. som svis tar.
Amazon_V8
Posts: 1082
Joined: Fri Feb 13, 2004 12:31 pm

Re: svis priser

Post by Amazon_V8 »

mikael wrote:hej vet någon ett ca pris för en översyn event renovering av en styck bakaxel 65 års model
+ översyn event renovering växelåda samma års model. som svis tar.
Kontakta svis själv och fråga?

MVH Micke
Buick Skylark 2dr HT 1963

Projektet på olika forum
QV
Posts: 4980
Joined: Sun Jan 30, 2005 10:47 pm
Location: Mariefred

Re: svis priser

Post by QV »

Priset beror på hur rena delarna är. För mycket smuts kostar timmtid.
Bakaxel skall vara tömd och utan bromssköldar, men sänd gärna med dom (rena) så blir de monterade. Även klumpen skall vara tömd.

Priset då. När jag gjode det för två år sedan så fanns det ingen som kan göra det billigare. Men vad slutkostnaden blir beror på vad dom måste byta. Alla lager (om man måste byta dom) kostade då 2000:- till en standard axel.

om du undrar vad jag betalde så vet jag inte riktigt vad summan för bakaxeln var. Det ingick en del bytelshandel, montering av lammeldiff + reservdelar till dito som gör att summan lätt drar iväg. Om de håller samma prispolitik nu som då blir du inte besviken. Renoverade M40 lådan där för 5 -10 år sedan gick på 1500 (tror jag det var) med lager och allt annat. Både lådan och axeln har varit fria från oljud de 600 mil jag har kört i år.

/Janne
Se upp! Jag är farlig för detta forum. Jag vill nämligen kunna ändra i mina gamla inlägg.
jaka
Posts: 69
Joined: Sun Aug 03, 2008 10:07 pm

Re: svis priser

Post by jaka »

Hej!
Var till "Svis" med en M41 låda i helgen och killen som skulle renovera den sa : 3000-5000:- beroende på vad de skulle behöva fixa.
jaka
Posts: 69
Joined: Sun Aug 03, 2008 10:07 pm

Re: svis priser

Post by jaka »

Hej!
Hämtade min renoverade M41 låda hos Svis för en månad sedan och priset blev 2500:-.
Då bytte de alla lager och samliga axlar.
mikael
Posts: 157
Joined: Mon Mar 29, 2004 8:12 pm
Location: värnamo

Re: svis priser

Post by mikael »

det vart ju ej dyrt .då vet vi ju ett grund pris bra :wink:
QV
Posts: 4980
Joined: Sun Jan 30, 2005 10:47 pm
Location: Mariefred

Re: svis priser

Post by QV »

Som jag skrev nedan så blir man inte besviken på renoveringspriserna... Det är inte gratis men mycket prisvärt.

/Janne
Se upp! Jag är farlig för detta forum. Jag vill nämligen kunna ändra i mina gamla inlägg.
Post Reply