Rallybrudar

T.ex. länksamling och andra Volvotrådar. Moderatorer
old_dixie
Posts: 3
Joined: Tue Mar 03, 2009 11:24 am
Location: Borås

Re: Rallybrudar

Post by old_dixie »

i en stenhög? där ser man.. i filmens värld är det snöhögar men i verkligheten är det stenhögar :lol: det är dock väldigt synd med en sån fin bil :cry:
Bustrimmad 142, -69
Chevelle Malibu SS, -64
Chevy 3100 stepside, -55
Rappel
Posts: 836
Joined: Thu Jan 24, 2008 5:07 pm
Location: boden

Re: Rallybrudar

Post by Rappel »

ja i själva filmen rallybrudar så kör hon in i en snöhög men i programet om gammle gunnvald så kör hon in i en stenhög va jag kommer ihåg iaf :wink:
Röd 67a
Graffitgrå 65a


VERKSTADSHANDBÖCKER!
http://www.volvoamazonpictures.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
hero
Posts: 357
Joined: Sun Nov 18, 2007 8:23 am
Location: "Södra Sverige"

Re: Rallybrudar

Post by hero »

Jepp det gjorde hon :P Men det gick rätt bra med bilen. En liten kyss fick den allt, men inget farligt alls.

Farlig den där kurvan var hon körde i. nästan spikrak... :mrgreen:
Hon kör förövrigt i "den där klassen" som högsta tillåtna medelhastighet är 50km/h. Om nu det ens hade något med nånting att göra, överhuvudtaget..

Jag har sett bilen innan, men i rallyklassiker började jag verklige tycka om bilen. Gjorde inte det såvärst innan.
Jag måste ta och se Rallybrudar snart! :shock:
Praise the Lowered
Telis
Posts: 635
Joined: Thu May 12, 2005 7:28 pm
Location: Göteborg

Re: Rallybrudar

Post by Telis »

roberth wrote:Röse körde väl med den i midnattsolsrallyt?
Dom flimrade i alla fall förbi i "Svenska Motorklassiker" för någon vecka sedan.
Japp de körde i den klassen som skall hålla så exakt medelhastighet som möjligt. Så här såg bilen ut då.

Image

Image
Hugger69
Posts: 332
Joined: Mon Feb 27, 2006 11:09 am
Location: Umeå/Teg
Contact:

Re: Rallybrudar

Post by Hugger69 »

Hugger69 wrote:..såg filmen härom veckan då jag var hemma och sjuk!!
Kanon bra rulle med MYCKET bilnostalgi, Opel Kapitän mfl samt lite fullsize jänk! 8) ...sedan gör det ju inte omnt att vila ögonen på fröken Röse helle...! :wink:

..dock la jag märke till att den rosa Amazonen verkar vara en "äkta" rallybil med hasplåt uppflyttat tanklock mm,!!.... någon som vet om ambitionen var att återskapa en fabriksbil??
..ingen som vet nåt mer?? :?:
Håkan i Umeå
- Amazon 1965 *Såld till Tyskland 2007*
- Chevrolet Camaro 1969
- Essbåten Kurre, en mahognyracer från 1937
- Rexoped Fleetline, moped från 1956
Håkans Motorsida
Min sida på Garaget.org
A-masen
Posts: 1906
Joined: Thu Jan 12, 2006 4:55 pm
Location: Sverige

Re: Rallybrudar

Post by A-masen »

Jag fick min månadsfaktura från Bilia i dag. I reklamen som alltid följer med, såg jag den här:

Image

Kan det vara något intressant?
Telis
Posts: 635
Joined: Thu May 12, 2005 7:28 pm
Location: Göteborg

Re: Rallybrudar

Post by Telis »

A-masen wrote:Jag fick min månadsfaktura från Bilia i dag. I reklamen som alltid följer med, såg jag den här:

Image

Kan det vara något intressant?
Hehe - de övade väl en del i en pv i filmen? Eller minns jag fel ?
Mvh
/Henrik
Rappel
Posts: 836
Joined: Thu Jan 24, 2008 5:07 pm
Location: boden

Re: Rallybrudar

Post by Rappel »

hon körde ju rally mellan bondgårdarna i sin chefs pv men dom tränade i en bubbla :wink:
Röd 67a
Graffitgrå 65a


VERKSTADSHANDBÖCKER!
http://www.volvoamazonpictures.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Telis
Posts: 635
Joined: Thu May 12, 2005 7:28 pm
Location: Göteborg

Re: Rallybrudar

Post by Telis »

Rappel wrote:hon körde ju rally mellan bondgårdarna i sin chefs pv men dom tränade i en bubbla :wink:
Så var det ja =)
Trevlig film !
/Henrik
Zyno
Posts: 49
Joined: Thu Mar 12, 2009 8:37 pm
Location: Köping

Re: Rallybrudar

Post by Zyno »

Tack för ett filmtips!
Cpt Tuttle
Posts: 532
Joined: Wed Jan 11, 2006 12:56 pm
Location: Kalix
Contact:

Re: Rallybrudar

Post by Cpt Tuttle »

Jag måste säga att det var en av de sämsta kalkoner jag sett på länge. Manuset är som utspätt vatten, karaktärerna är stereotypa, man kan en halvtimme i förväg räkna ut vad som kommer att hända... Att gå och se den var nog bland de sämst investerade pengarna någonsin för min del. Och var det nödvändigt göra kaffeved av en DS för att spela in en riktig jävla kalkon? Hade man inte kunnat ta nån jävla white trash-bil av annat fabrikat som ingen saknat efteråt, men en gudinna? :shock:
Tyvärr Amazonlös - har åtminstone en 544 från 1965...
QV
Posts: 4980
Joined: Sun Jan 30, 2005 10:47 pm
Location: Mariefred

Re: Rallybrudar

Post by QV »

Då har även jag set filmen med TV4 hjälp. Ett stycke trevig underhållning när man är liten däven efter att ha varit uppe förlänge dagen innan......

/Janne
Se upp! Jag är farlig för detta forum. Jag vill nämligen kunna ändra i mina gamla inlägg.
Post Reply