Amazon 123 GT speglar

Plåt Glas krom och emblem. Moderatorer
1211962
Posts: 367
Joined: Sat Jan 26, 2008 4:06 pm
Location: skrika/fliseryd

Re: Amazon 123 GT speglar

Post by 1211962 »

Helt klart att du ska ha dom monterade på skärmarna
snyggast enligt mej :D
amazon 62/63 färg 67 skifferblå ,org regnr H8625 typ P13134 cnr32704 motor nr 103116
122 sport -65 röd 46
bm 230 victor -56
volvo 855 t-5 290 hk+
Johan Svenzen Skrika Småland

har haft en underbar Amazon sommar
Lars Bd
Posts: 4775
Joined: Sat Jan 31, 2004 2:18 pm
Contact:

Re: Amazon 123 GT speglar

Post by Lars Bd »

Buick1940 wrote:ÄR DET INTE SÅ ATT NAR DEN SOM SKAPAR TRÅDEN BER ADMIN ATT LÅSA TRÅDEN DÅ SKA DET LÅSAS DIREKT NÄR HAN/HON SER DET.
Nej här förekommer ingen låsning på egen begäran, man får helt enkelt stå sitt kast och att skrika hjälper inte.
Endast trådar skapade av moderatorer/admin och rörande forumets regler/funktioner är idag låsta.
Detta inlägg får ej helt eller delvis med eller utan källhänvisning citeras på Facebook utan skriftligt tillstånd.
Läs allt om Amazon på http://www.volvoamazonpictures.se/
Går det inte som du har tänkt dig så har du tänkt fel.
Farfar sedan 080629.
123gtspegel
Posts: 5
Joined: Sat Dec 06, 2008 1:41 am

Re: Amazon 123 GT speglar

Post by 123gtspegel »

och vad in i helvete hände med mitt svar som jag skrev ca kl 13?????????
ska alla andra få yttra sig men inte jag fyfan in i helvetet :evil:
Uffe
Posts: 1120
Joined: Tue Jan 10, 2006 8:19 pm
Location: Ängelholm

Re: Amazon 123 GT speglar

Post by Uffe »

Du är verkligen ett litet glädjespridande Charmtroll, 123gtspegel, hmm!! Synd att vi fått in ett "virus" i vårt annars så kanontrevliga forum :?
Amazon 1957
Lars Bd
Posts: 4775
Joined: Sat Jan 31, 2004 2:18 pm
Contact:

Re: Amazon 123 GT speglar

Post by Lars Bd »

123gtspegel wrote:och vad in i helvete hände med mitt svar som jag skrev
Med största sannolikhet lämnade det inte din dator och blev därför aldrig postat på forumet, är man ovan vid datorer är det lätt hänt men låt inte det gå ut över forumet.
Detta inlägg får ej helt eller delvis med eller utan källhänvisning citeras på Facebook utan skriftligt tillstånd.
Läs allt om Amazon på http://www.volvoamazonpictures.se/
Går det inte som du har tänkt dig så har du tänkt fel.
Farfar sedan 080629.
Telis
Posts: 635
Joined: Thu May 12, 2005 7:28 pm
Location: Göteborg

Re: Amazon 123 GT speglar

Post by Telis »

Givetvis skall inte tråden låsas, en oenighet löser man väl inte genom att ta bort möjligheten till diskussion...

Det är ju helt uppenbart att någon /några registrerat alias bara för att yttra sig anonymt i denna tråd - det är tyvärr en biverkan till ett fritt och tillgängligt och därmed bra forum. Dylika dumheter brukar falla platt till marken efter ett tag (som i detta fallet).

Admin drar gränsen för när respektive alias skall spärras, när man inte längre kan föra en diskussion i ord kan ju vara ett kriterum på vägen t.ex.....

Det nämndes tidigare förslag på att alias skall vara det riktiga namnet samt medlemsnummer etc, det tycker jag vore synd då möjligheten för att spontant registrera sig för att ställa frågor försvinner. Att införa medlemstvång vore verkligen att inskränka forumet och gå miste om stora delar av innehållet. Blir man tillräckligt nyfiken och intresserad av amazon så bör man givetvis gå med i klubben men man lockar inte medlemmar genom att stänga in sig och hemlighålla /skapa en grupp för inbördes beundran etc....

Några tankar bara.

Mvh
/Henrik
Ragge
Posts: 785
Joined: Sat Dec 13, 2008 7:46 pm
Location: munkedal, Bohuslän

Re: Amazon 123 GT speglar

Post by Ragge »

Telis wrote:Givetvis skall inte tråden låsas, en oenighet löser man väl inte genom att ta bort möjligheten till diskussion...

Det är ju helt uppenbart att någon /några registrerat alias bara för att yttra sig anonymt i denna tråd - det är tyvärr en biverkan till ett fritt och tillgängligt och därmed bra forum. Dylika dumheter brukar falla platt till marken efter ett tag (som i detta fallet).

Admin drar gränsen för när respektive alias skall spärras, när man inte längre kan föra en diskussion i ord kan ju vara ett kriterum på vägen t.ex.....

Det nämndes tidigare förslag på att alias skall vara det riktiga namnet samt medlemsnummer etc, det tycker jag vore synd då möjligheten för att spontant registrera sig för att ställa frågor försvinner. Att införa medlemstvång vore verkligen att inskränka forumet och gå miste om stora delar av innehållet. Blir man tillräckligt nyfiken och intresserad av amazon så bör man givetvis gå med i klubben men man lockar inte medlemmar genom att stänga in sig och hemlighålla /skapa en grupp för inbördes beundran etc....

Några tankar bara.

Mvh
/Henrik
håller med föregående talare ! för även om detta skenat iväg lite och blivit lite "hett" så måste vi nog ta detta med en nypa humor och skratta åt eländet ... även om det nu verkar vara blodigt allvar för en viss person ... hahahaha!
hero
Posts: 357
Joined: Sun Nov 18, 2007 8:23 am
Location: "Södra Sverige"

Re: Amazon 123 GT speglar

Post by hero »

Jadu 123gtspegel, det är som sgt lätt hänt om man är så ovan med datorerna. Men ett gott råd är att kolla upp vänster musknapp. Den verkar ha hängt sig.
Om admins tycker att det är något dåligt skrivet i inlägget står det ungefär såhär
ändrat pga otillåtet innehåll
Om du vill är det ju lätt att skriva ett nytt inlägg. Så, vad hette din far som designade speglarna. Tycket det verkar spännande att få tala med någon som varit så nära själva produktionen utav den bil som vi alla här på forumet håller kär.
Ungefär som att prata med Lundin, jens gustavsson eller Murre vars pappa jobbat med Timo. :)
Information finns att hämta, bara man är trevlig. Och inte luras ;)

Hur blev det nu egentligen?
Vad blev kontentan?
Kan ju vara viktigt för framtida sökningar i forumet, att ha informationen i ett inlägg, istället för att det står lite här och lite där..

Bra sagt för övrigt alla andra! får jag väl säga. Kloka ord i denna tråden... från de flesta...
Praise the Lowered
123gtspegel
Posts: 5
Joined: Sat Dec 06, 2008 1:41 am

Re: Amazon 123 GT speglar

Post by 123gtspegel »

Ni ska så in i helvete veta att jag satt och läste meddelandet och vips när Lars bd kom in och läste så försvann meddelandet.

Var på väg att köpa en digitalkamera igår men blev så förbannad trött på detta jävla skitsnack alla som trakasserar Buick 1940 vad fan har han gjort er????????? Han ställde en fråga och så kommer ni in på något helt annat än vad frågan gällde. Det där med pm och smileys är inte så svårt smileys finns ju till vänster om denna sidan. Pm fick jag reda på av mitt barnbarn då jag satt i telefon och pratade med han. understycken text är ju inte heller så förbiskat svårt. Ojj kom nu på att det är ju ni som är Inkompetenta och bara hittar en datamus och tangentbord. Aldrig i helvete kommer jag att lägga ut några bilder på detta förbannade forumet. Jag hatar då när ClassicVolvoShop anklagar mig för att vara mr kinnunen, nobben1, Buick1940 och hadirajraj men han kanske inte förstår något (inte konstigt det för han är ju en dansk jävel också)
Ett speciellt meddelande till ClassicVolvoShop: stoppa upp dina 500 spänn i röven då jag har pengar på kontot och inte behöver den sket summan.

Buick 1940 stå på dig då jag vet att det är 123 gt speglar som kom på eftermarknaden som Volvo köpte in ett mindre lager av.

Hoppas nu ätt det är slut på detta förbannade jävla skitsnacket.
Namnet på min pappa skulle jag aldrig ge er för då får ni tag på mitt namn också och då gör någon av er på detta forumet inbrott hemma hos mig och snor alla mina speglar.

En som nu har retat upp förjävligt mycket som kommer att följa detta meddelandet men troligtvis inte svara mer.
Lars Bd
Posts: 4775
Joined: Sat Jan 31, 2004 2:18 pm
Contact:

Re: Amazon 123 GT speglar

Post by Lars Bd »

123gtspegel wrote:Ni ska så in i helvete veta att jag satt och läste meddelandet och vips när Lars bd kom in och läste så försvann meddelandet.
En sak ska du veta och det är att jag inte har tagit bort något inlägg som du har skrivit inte heller du själv eller någon annan för du har aldrig postat det.
Är det någon som är intresserad av detta kan jag visa moderationsloggen där alla tidpunkter för ändringar av inlägg samt av vem bokförs automatiskt.
Min enda åtgärd den aktuella tiden 2008-12-17 var 12:33 att fixa länkarna i "amp lampa lyser när tändningen är av".
Så skyll inte din dataovana på mig.
Detta inlägg får ej helt eller delvis med eller utan källhänvisning citeras på Facebook utan skriftligt tillstånd.
Läs allt om Amazon på http://www.volvoamazonpictures.se/
Går det inte som du har tänkt dig så har du tänkt fel.
Farfar sedan 080629.
1211962
Posts: 367
Joined: Sat Jan 26, 2008 4:06 pm
Location: skrika/fliseryd

Re: Amazon 123 GT speglar

Post by 1211962 »

går det inte som moderator/admin att kolla ip-nr på inläggen så går det ju se vilka som har samma men olika nick :?: så får vi ju svart på vitt om det förekommer
amazon 62/63 färg 67 skifferblå ,org regnr H8625 typ P13134 cnr32704 motor nr 103116
122 sport -65 röd 46
bm 230 victor -56
volvo 855 t-5 290 hk+
Johan Svenzen Skrika Småland

har haft en underbar Amazon sommar
hero
Posts: 357
Joined: Sun Nov 18, 2007 8:23 am
Location: "Södra Sverige"

Re: Amazon 123 GT speglar

Post by hero »

Ge dig för fan! Hur gammal är du egentligen? Ditt ordval påminner om en unges..
Nej man behöver inte vara gammal för att ha barnbarn. Och det är troligen i den åldern som du torde vara då med, eftersom din pappa var designer på 60-talet. Vilket rimligtvis borde ha gjort honom till en ålder alltifrån 25-50 år när han jobbade där.

Vissa är ju stolta att ha en sådan framgångsrik person inom familjen. Murre har ju inte varit så blyg med att säga namnet på sin pappa som jobbade med Timo och därmed TROLIGEN sitter på en mängd specialsaker från tiden det begav sig, men inte fan har väl det blivit stöldvåg hos Murre?

Nej håll "din" pappas namn för dig själv, så slipper du försöka lura på någon annan att vi ska tro på dig.
Och vi vet båda två att du kommer att sitta där och läsa allt som skrivs i denna tråden, och många gånger vara på väg att trycka "skicka" på ett meddelande du nyss plitat på..

Men att säga "nej ni var dumma mot mig, nu tar jag inte några bilder till er." är ju ett jävla enkelt sätt att ta sig ur knipan..
Res dig istället som den man, eller surgubben, du är, och försvara ditt namn som detalj-designerson till en av sveriges flagskepp ur fordonhistoriskt perspektiv, och be ditt barnbarn ta bilderna på detta fantastiska arv som du påstår dig ha i din ägo.
Eller ge den riktiga sonen totalt helt onödig skit.
Om du nu är den du utger dig för att vara, fine by me, då bugar jag åt dig och ber om ursäkt.

1211962's förslag var ju intressant.. går det? :D



Haha jag älskar sånt här. Sorry good folks @ forumet, men när någon målat in sig själv i ett hörn så förbannat, har jag svårt att låta bli och inte peta på dom med en pinne.. :)


Förlåt Murre att jag drog in dig i denna diskussionen.. och ja, till Janne och Jens med
Praise the Lowered
Rappel
Posts: 836
Joined: Thu Jan 24, 2008 5:07 pm
Location: boden

Re: Amazon 123 GT speglar

Post by Rappel »

jag svårt att låta bli och inte peta på dom med en pinne..

de där var nog dagens!! :D haha hero va för sorts pinne är de? från en björk eller? haha :D
Röd 67a
Graffitgrå 65a


VERKSTADSHANDBÖCKER!
http://www.volvoamazonpictures.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
hero
Posts: 357
Joined: Sun Nov 18, 2007 8:23 am
Location: "Södra Sverige"

Re: Amazon 123 GT speglar

Post by hero »

mjaaa.. pinne och pinne... Egentligen är det en retsticka :wink:
Praise the Lowered
Lars Bd
Posts: 4775
Joined: Sat Jan 31, 2004 2:18 pm
Contact:

Re: Amazon 123 GT speglar

Post by Lars Bd »

hero wrote:Men att säga "nej ni var dumma mot mig, nu tar jag inte några bilder till er." är ju ett jävla enkelt sätt att ta sig ur knipan.
Med största sannolikhet är det exakt vad som hände.
123gtspegel och Buick1940 har postat sina sista meddelanden från exakt samma ip adress vilket gör att de sannolikt använde samma uppkoppling och då också förmodligen är "nära bekanta".
Tidigare har det inte funnits någon som helst fysisk koppling mellan dessa 2 användare.
Visst finns kanske möjligheten att 2 olika personer tilldelats ett identiskt ip-nummer med 24 timmars mellanrum men hur stor är chansen att dessa 2 olika personer skulle vara registrerade på amazonklubbens forum och samtidigt vara aktiva och hålla med varandra i en diskussion där det bevisligen förekommer lögner när ingen annan är på deras sida.
Enda chansen för 123gtspegel att bli trodd och samtidigt hjälpa Buick1940 är helt enkelt att att visa sina speglar, gör han detta kommer ClassicVolvoShop och några andra att framstå som inkompetenta amatörer.
Jag gissar att samtliga kan vara fullständigt lugna i den frågan.
Var och en får dra sina egna slutsatser men tänk på den här tråden när du finner sällsynta NOS delar vid marknadsbesök och framför allt på nätet.
Detta inlägg får ej helt eller delvis med eller utan källhänvisning citeras på Facebook utan skriftligt tillstånd.
Läs allt om Amazon på http://www.volvoamazonpictures.se/
Går det inte som du har tänkt dig så har du tänkt fel.
Farfar sedan 080629.
Post Reply