Amazon 123 GT speglar

Plåt Glas krom och emblem. Moderatorer
ClassicVolvoShop
Posts: 209
Joined: Sat Mar 11, 2006 11:16 pm
Location: Köpenhamn, Danmark
Contact:

Re: Amazon 123 GT speglar

Post by ClassicVolvoShop »

hadirajraj wrote: Blanda för sjutton inte in mig i mr kinnunens skumma traderaffärer!! Trodde det fanns amazonexperter här på forumet som kunde ge mig svar på mina frågor istället för att bli indragen i något som jag inte har att göra med.
Hejsan hadirajraj - Vi kan jo på Lars Bd's inlägg se, att du nock inte är samma person som Buick1940/123gtspegel - så jag ber om ursakta om du kännta dig träffat i min "teori" - jag ville bare framprovokere en reaktion - vilket väl lyckades! Eller?.. :)

Ja! Vi kan alla i denne tråd läre lite om, hur viktigt det faktisk är att bevara information, vetan, litteratur och så vidare - viktig information/data som äftertidan vil väre mycket glada för at kunne kolla historien i.

"Utan en klar väg framot har vi ingan framtid - men utan vetan om historiens gång, kan vi inte ta beslut om vilken väg vi skal välja!"
(Citat: Jag själva! :) )
hadirajraj
Posts: 39
Joined: Wed Dec 10, 2008 1:12 pm

Re: Amazon 123 GT speglar

Post by hadirajraj »

ClassicVolvoShop wrote:
hadirajraj wrote: Blanda för sjutton inte in mig i mr kinnunens skumma traderaffärer!! Trodde det fanns amazonexperter här på forumet som kunde ge mig svar på mina frågor istället för att bli indragen i något som jag inte har att göra med.
Hejsan hadirajraj - Vi kan jo på Lars Bd's inlägg se, att du nock inte är samma person som Buick1940/123gtspegel - så jag ber om ursakta om du kännta dig träffat i min "teori" - jag ville bare framprovokere en reaktion - vilket väl lyckades! Eller?.. :)

Ja! Vi kan alla i denne tråd läre lite om, hur viktigt det faktisk är att bevara information, vetan, litteratur och så vidare - viktig information/data som äftertidan vil väre mycket glada för at kunne kolla historien i.

"Utan en klar väg framot har vi ingan framtid - men utan vetan om historiens gång, kan vi inte ta beslut om vilken väg vi skal välja!"
(Citat: Jag själva! :) )

Hej ClassicVolvoShop!

Ursäkten godtages :) Ja vi kan alla lära oss av denna tråd. Tråden har då visat att det gäller verkligen att vara extra uppmärksam och att det finns skojare därute. Tack förresten att du lade ut fina bilder på nya 123 GT speglar, nu kan man inte ta miste på dem :D
poolio
Posts: 303
Joined: Sun Oct 08, 2006 12:47 am
Location: Jemtland - Schweden
Contact:

Re: Amazon 123 GT speglar

Post by poolio »

123gtspegel och Buick1940 har postat sina sista meddelanden från exakt samma ip adress vilket gör att de sannolikt använde samma uppkoppling och då också förmodligen är "nära bekanta".
Ooups ! :mrgreen:
Plymouth '38
Lincoln Capri '55 x 2
Buick LeSabre '62
Impala Wagon '67
Ranchero '65
...å lite till....
1211962
Posts: 367
Joined: Sat Jan 26, 2008 4:06 pm
Location: skrika/fliseryd

Re: Amazon 123 GT speglar

Post by 1211962 »

jaaa det här är ju lite pinsamt :lol:

som man sår får man skörda :lol: :lol: :lol:
amazon 62/63 färg 67 skifferblå ,org regnr H8625 typ P13134 cnr32704 motor nr 103116
122 sport -65 röd 46
bm 230 victor -56
volvo 855 t-5 290 hk+
Johan Svenzen Skrika Småland

har haft en underbar Amazon sommar
Ragge
Posts: 785
Joined: Sat Dec 13, 2008 7:46 pm
Location: munkedal, Bohuslän

Re: Amazon 123 GT speglar

Post by Ragge »

1211962 wrote:jaaa det här är ju lite pinsamt :lol:

som man sår får man skörda :lol: :lol: :lol:
ja det är ett gammalt klassiskt ordspråk, och jag tror inte det är färdigt med detta ... kanske blir det i nytt ämne i en ny tråd , men förr eller senare lär det blossa upp lite heta känslor igen och döm då ej om min förvåning om samma personer är inblandade igen .
ClassicVolvoShop
Posts: 209
Joined: Sat Mar 11, 2006 11:16 pm
Location: Köpenhamn, Danmark
Contact:

Re: Amazon 123 GT speglar

Post by ClassicVolvoShop »

Lars Bd wrote: 123gtspegel och Buick1940 har postat sina sista meddelanden från exakt samma ip adress vilket gör att de sannolikt använde samma uppkoppling och då också förmodligen är "nära bekanta".
Hej Lars!

Nu vil jag inte als pusta till ilden här - men när ni har adgang till denne typ info, kan just dette väl ochså brukas vid en eventuel anmälan? Jag tänkar här på, att Buick1940 jo hotar och vil "snacka med mig på nästa marknad" - Nu kännar jag mig rätt så säker på, att Buick1940 här i Julen vil hitta lite överskud till att glömma bort sin arga känsla - men skulle dette inte väre tillfället, kan man väl ochså i liknande saker/tillfälle be om IP address mv. för ett anmälan, eller?..
13134VD, 22134VD, 22244VD
einar-
Posts: 741
Joined: Fri May 16, 2008 11:38 pm
Location: Dala Järna

Re: Amazon 123 GT speglar

Post by einar- »

ClassicVolvoShop wrote: Nu vil jag inte als pusta till ilden här - men när ni har adgang till denne typ info, kan just dette väl ochså brukas vid en eventuel anmälan? Jag tänkar här på, att Buick1940 jo hotar och vil "snacka med mig på nästa marknad" - Nu kännar jag mig rätt så säker på, att Buick1940 här i Julen vil hitta lite överskud till att glömma bort sin arga känsla - men skulle dette inte väre tillfället, kan man väl ochså i liknande saker/tillfälle be om IP address mv. för ett anmälan, eller?..
Men snälla :roll: Han kommer ju knappast med ett brännbollsträ för att slå ihjäl dej vid nästa marknad bara för att du avslöjade hans lilla bluff. Eftersom han drog en vals om backspeglarna så är det inte säkert att han känner dej. Och om han gör det så kommer han nog inte att säga någonting om det om han ser dej. Så du kan nog känna dej lugn. Men däremot så kan du ju tipsa tradera om den här tråden :wink:
/Jimmy Einarsson: Medlem 5308 http://snoborg.mine.nu/
Gyllengul 65:a med vissa bruna partier
Kent1
Posts: 131
Joined: Sat Nov 04, 2006 10:31 am
Location: Tavelsjö
Contact:

Re: Amazon 123 GT speglar

Post by Kent1 »

Ja det verkar faktiskt som om det spårar ur lite.
Ingenstans kan jag läsa att någon hotar någon annan person och jag tror ingen kan säga något annat efter att ha läst igenom tidigare inlägg.
Den dag man kan bli åtalad för att man skriver att man ska tala med eller ringa till någon i Sverige, den dagen hoppas jag att vi slipper uppleva.
Om inte, tror jag att det kommer att bli ett massåtal någon gång nästa sommar för det är nog många nyfikna som vill prata med en dansk marknadsnasare nästa sommar efter denna debatt.
Titta på och skicka in dina amazonbilder till www.volvoamazonpictures.se
Originallitteratur hittar man på www.hortlund.se
Buick1940
Posts: 27
Joined: Sun Nov 02, 2008 2:21 am

Re: Amazon 123 GT speglar

Post by Buick1940 »

Fanken var roligt detta är
8)
Last edited by Buick1940 on Tue Feb 09, 2010 12:05 am, edited 1 time in total.
Telis
Posts: 635
Joined: Thu May 12, 2005 7:28 pm
Location: Göteborg

Re: Amazon 123 GT speglar

Post by Telis »

Börjar väl bli dags att ta bort de där användarna nu kanske.. "diskussionen" kommer ju inte längre och lögnen ter sig alltför uppenbar, inga ursäkter i sikte...
God Jul alla amazonintresserade !
/Henrik
Lars Bd
Posts: 4775
Joined: Sat Jan 31, 2004 2:18 pm
Contact:

Re: Amazon 123 GT speglar

Post by Lars Bd »

Buick1940, törs du inte stå för vad du skriver?
Buick1940 wrote:Fanken var roligt detta är undra hur länge vi kan hålla i tråden? Först frågade jag om speglarna var rätt sedan blev jag en skojare sedan en bluffare, o sen en buse som ska ha hotat en Dansk bara för att jag ska prata med han o visa spegel glasen o de speglarna från dödsboet, o sedan har jag blevigt anklagad för dubbla personer ,o samma ip adress tror ni jag inte vet om detta med ip adress ??? Har inget med han eller hon som har alla speglar efter Pappa. Hade jag haft alla nya speglarna så har det suttit på min Amazon o jag hade såld resten på tradera. Så här o nu så lovar jag att jag ska ta lite bilder på speglarna o glasen ,, så så inte det nya för jag har ingen pappa som har nya för han lever o har jobbat på skf o där gör det lager o inte speglar ps spegel glasen finns kvar o bilder kommer att skickas i mellan dagarna, så nu en God-Jul . Är in snälla så kommer Tomten men är ni snälla???????????????????? Hoho ho :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: så nu väntar jag vad ni ska hitta på mera skoj
ClassicVolvoShop, information om ip-adresser tar vi via PM istället.

Vad som uppfattas hotfullt bedöms av mottagaren aldrig avsändaren, och det är mottagaren som avgör vad nästa steg är.
Detta inlägg får ej helt eller delvis med eller utan källhänvisning citeras på Facebook utan skriftligt tillstånd.
Läs allt om Amazon på http://www.volvoamazonpictures.se/
Går det inte som du har tänkt dig så har du tänkt fel.
Farfar sedan 080629.
Buick1940
Posts: 27
Joined: Sun Nov 02, 2008 2:21 am

Re: Amazon 123 GT speglar

Post by Buick1940 »

Kollade i volvos egna reservdelskatalog från 1980 och titta vad som finns med där.
Image
Image
Buick1940
Posts: 27
Joined: Sun Nov 02, 2008 2:21 am

Re: Amazon 123 GT speglar

Post by Buick1940 »

En fråga till er som kan. Vet att original 123gt spegelglas är kupade och då menar jag om du tar linjal rakt över glaset då ligger inte linjalen plant. På eftermarknads speglar så är det planglas eller har jag fel på detta också?? Enligt tillbehörs pärmen som är från 80-talet så fanns ju dessa att köpa nya då och man ser ju på bilden att det är planglas. som man ser på ClassicVolvoShops speglar så ser det ju ut som att det är planglas och då måste det vara eftermarknads speglar.
NU är jag ute efter ren fakta och jag vill inte ha massa med "vet ej" eller "kanske" utan ett ja eller nej rakt av!
Lars Bd
Posts: 4775
Joined: Sat Jan 31, 2004 2:18 pm
Contact:

Re: Amazon 123 GT speglar

Post by Lars Bd »

Jag kan berätta om mina speglar köpta av mig på Volvo som GT original någon gång 1984-1986 dvs 4-6 år efter tryckningen av din katalog, (mina speglar ligger numera i en låda under huven på den bil jag köpte 1984 och fortfarande äger).
Dessa speglar har svagt kupat glas (max ett par mm) och är vad jag kan se identiska inklusive Volvologga med de som ClassicVolvoShop och PeterB visar bilder på.
Detta borde innebära att några speciella GT eftermarknadsspeglar utan Volvologga inte existerar utan endast Volvos original GT.
Detta inlägg får ej helt eller delvis med eller utan källhänvisning citeras på Facebook utan skriftligt tillstånd.
Läs allt om Amazon på http://www.volvoamazonpictures.se/
Går det inte som du har tänkt dig så har du tänkt fel.
Farfar sedan 080629.
Buick1940
Posts: 27
Joined: Sun Nov 02, 2008 2:21 am

Re: Amazon 123 GT speglar

Post by Buick1940 »

Hej Lars Bd då får du ett uppdrag att skicka in bild på spegeln som du har i lådan, Det är egentligen ingen "gt" spegel utan tillbehörsspeglar enligt Volvo! Ska skicka bilder på mina speglar då jag kommer åt bilen.
Post Reply