Senkning Amazon

Modifierad fram och bakvagn samt icke original hjul. Moderatorer
Post Reply
Norsk_Amazon
Posts: 10
Joined: Mon Nov 05, 2007 7:51 pm

Senkning Amazon

Post by Norsk_Amazon »

Hei!

Har tenkt til å senke min Amazon, ikke kappe fjærerne....
Er det noen som har bilder etter senkning, med f.eks Lesjöforsfjører (30mm?) også får jeg et godt tilbud på fjører som senker 40mm Er det noen som har bilder eller kan måle fra bakken til skjermkant, som har senka med senkefjører?

Setter utrolig pris på svar :D

På forhånd takk!
68 Amazon orginal lakk
ser etter kule felger
SO-CHEAP
Posts: 193
Joined: Thu Jan 25, 2007 12:53 pm
Location: Haninge

Re: Senkning Amazon

Post by SO-CHEAP »

hej. 8) asså om jag får säga som jag tycker så är 3-4 cm inget när man sänker en bil från orginal. och så är de bara dyrt med nya fjädrar. så ta några varv på de gammla fjädrarna, de har inte blivit så dåligt när jag gjort de på mina bilar. och då kan du bestämma mer hur låg du vill att bilen ska vara!! :D :twisted:
CUSTOM
Arne
Posts: 1917
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:24 am
Location: Järvträsk/Tåme

Re: Senkning Amazon

Post by Arne »

Detta med att kapa fjädrarna har diskuterats på detta forum ett flertal gånger tidigare. Vill man förbättra väghållningen så köper man sänkfjädrar, är man däremot endast ute efter att det ska se ut på ett visst sätt och skiter i väghållningen så kan man kapa fjädrarna.
AVG
User avatar
Hasse63
Posts: 6292
Joined: Wed Apr 21, 2004 11:44 am
Location: Åskilje Västerbotten ;)
Contact:

Re: Senkning Amazon

Post by Hasse63 »

En amazon som rullat sen den va ny med samma fjädrar har genom åren automatiskt blivit lägre nån cm. Sätter man då på riktiga "väghållningsfjädrar" som sänker 30mm så kan man då tycka att den inte blev så mycket lägre då man bör ha mätt och gämfört på en amazon med nya eller fräcka fjädrar.
Klicka! :arrow: Forumsregler
Klicka! :arrow: Länksamlingen som har "allt"
Klicka! :arrow: Verkstadshandböcker, typbeteckningar, bilder mm till Amazon
__/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/
SO-CHEAP
Posts: 193
Joined: Thu Jan 25, 2007 12:53 pm
Location: Haninge

Re: Senkning Amazon

Post by SO-CHEAP »

Hasse63 wrote:En amazon som rullat sen den va ny med samma fjädrar har genom åren automatiskt blivit lägre nån cm. Sätter man då på riktiga "väghållningsfjädrar" som sänker 30mm så kan man då tycka att den inte blev så mycket lägre då man bör ha mätt och gämfört på en amazon med nya eller fräcka fjädrar.

tja. de va de jag mena fjädrar kan "krympa" typ 5 cm så köper man sänkningsfjädrar för 4 cm och då blir den ju högre!!! :evil:
CUSTOM
Post Reply