Zebulon´s Amazon Herrgårdsvagn -68

Visa din original-amazon. Allt från objekt till pärla. Moderatorer
A-masen
Posts: 1906
Joined: Thu Jan 12, 2006 4:55 pm
Location: Sverige

Re: Zebulon´s Amazon Herrgårdsvagn -68

Post by A-masen »

Det är många år sedan jag svetsade, så jag kanske inte skall låta som någon "Har sett allt, har hört allt, har prövat allt....", och skulle jag försöka så blev det säkert rena nybörjarresultaten, trots att jag har gått några enklare kurser i svetsning. Men det är som sagt längesedan.
Du säger att du letar upp någon som skall svetsa åt dig. Vore det inte bättre att någon kunnig kom och förevisade för dig hur det skall göras så att du kan gå vidare på egen hand. Någon som hjälper dig att komma igång. Så får vi se mer när dina bilar blir klara.
Det är ju så här: Ingen människa är född med kunskap. Men alla (dom flesta) människor är födda med förmågan att lära sig.
Zebulon
Posts: 91
Joined: Tue Jan 08, 2008 9:36 am

Re: Zebulon´s Amazon Herrgårdsvagn -68

Post by Zebulon »

Visst har du rätt i det, sen gäller det ju att hitta någon som kan visa mig med.

Jag har börjat att svetsa själv nu i alla fall, och jag provar mig fram. Har börjat med undersidan där det ändå ska på underredsmassa sen och då kvittar det ju hur snygga svetsarna blir..
Amazon 2dr -65 Flerfärgad
boz
Posts: 3
Joined: Sat Oct 03, 2009 6:37 pm
Location: Partille

Re: Zebulon´s Amazon Herrgårdsvagn -68

Post by boz »

Snygga svetsar = bra svetsar för det mesta. Träna på lite lösa spillbitar så du hittar
inställningarna på svetsen och så...
Det jobbigaste tycker jag är att kapa/slipa bort allt gammalt rostigt men där har du ju
ordnat det för dig så att allt är rent och fint, måste ju va en dröm att jobba med :D

Sen är jag lite avis på att du har ett fungerande objekt att leka med oxå...

Lycka till, övning ger färdighet
/Bosse

PV -61
Zebulon
Posts: 91
Joined: Tue Jan 08, 2008 9:36 am

Re: Zebulon´s Amazon Herrgårdsvagn -68

Post by Zebulon »

Kommer ej att fortsätta med detta projekt. Har upptäckt mer hål och jag känner att jag inte har varken tid eller pengar för att få den i bra skick.
Ska nog börja med den andra bilen, som är i betydligt bättre skick än kombin.
Amazon 2dr -65 Flerfärgad
Zebulon
Posts: 91
Joined: Tue Jan 08, 2008 9:36 am

Re: Zebulon´s Amazon Herrgårdsvagn -68

Post by Zebulon »

Då är karossen och "vaggan" avyttrade och det är dags att få in den andra Amazonen i garaget. Jag kommer starta en ny tråd för den.
Amazon 2dr -65 Flerfärgad
Post Reply