Blev iaf lite gjort med topp relaterade saker idag...
Svarvat back cut på alla rostfria ventiler och polerat dom på talricken...
Knacka sen in alla insugs styrningar igen och satte upp toppen i fräsen
för förmån för dubbla ventilfjädrar..
Körde med en 8mm fräs cirkulärt polärt för att slippa ta ut ventil styrningarna...
Vände sen toppen och klockade in alla styrningar på hundradelen och fräste sätena med radie 7.5...
Bara fin putts kvar nu och slipa in ventilerna...
Ska köra igenom en 7.98 brotch genom alla styrningar innan ja börjar slipa...
Har märkt att dom kan stuka till sej lite när man slår in dom även fast man har don till det...
Kör ett litet fulknep där för att slipa in sätet utan att förstöra ventilerna med massa
ventil slip pasta eftersom det blir endel att ta även fast man klockar noga i fräsen
får ta ca 2-4 hundradelar för att få bort allt från vändkanter till kast som blivit...
kör dubbelhäftande tape och 320 smärjelduk på ventiolen, 3 st på varge som ja sen
sen flyttar lite allt eftersom de sliter sej..
Går dessutom mkt fortare än pasta och man ser mkt bättre när det är bra...
Kör det sista sen med fin ventil slip pasta och allra sista med autosol..
Toppen ska borras upp för m12 frigång och m10 för nya vipp bryggan
även det tilltänkta 8bult bblocket ska borras o gängas m12...
Blocket och topp ska sen planas...
Blir en till turbo maskin av detta ser det ut som nu...
Börjar brännas lite iaf nu...