skaffa delad rattstång....

Original hjul fram och bakvagnsupphängning. Moderatorer
Post Reply
Kapten_stofil
Posts: 86
Joined: Sun Apr 08, 2007 6:59 am
Location: Göteborg

skaffa delad rattstång....

Post by Kapten_stofil »

Då har man vart och köpt sig en ny amazon, då den gamla hade lite för mycket rost i min smak....

Men den nya ska vara en 68 enligt pappret, men det sitter inte en delad rattstång i den, så därför misstänker jag att den egentligen är en -67a.
Den är tagen i trafik den förste januari -68, så att det är en -68 är jag skeptisk till.

Men min gamla tvättäkta -68 har en delad rattstång, och jag undrar om det går att byta ut min nya amazons rattstång till den delade?

Och i såfall, svårt? finns det några tips?

Allt emottages tacksamt......
Jag är ingen stofil som säger att ALLT var bättre förr!

Men det mesta var det.
Ragge
Posts: 785
Joined: Sat Dec 13, 2008 7:46 pm
Location: munkedal, Bohuslän

Re: skaffa delad rattstång....

Post by Ragge »

Kapten_stofil wrote:Då har man vart och köpt sig en ny amazon, då den gamla hade lite för mycket rost i min smak....

Men den nya ska vara en 68 enligt pappret, men det sitter inte en delad rattstång i den, så därför misstänker jag att den egentligen är en -67a.
Den är tagen i trafik den förste januari -68, så att det är en -68 är jag skeptisk till.

Men min gamla tvättäkta -68 har en delad rattstång, och jag undrar om det går att byta ut min nya amazons rattstång till den delade?

Och i såfall, svårt? finns det några tips?

Allt emottages tacksamt......
du kan avläsa på typ plåten ovanför broms & kopplings huvudcylindrarna vilken modell det är , en 67,a har bokstaven M som avslutning på modellkoden och en 68,a har bokstaven P. detta står även instansat ovanför värmepaketet tillsammans med chassinumret. det går utmärkt att skifta över rattstången , dock kan de runda skallarna på bultarna till rattlåset vara bökiga att få loss, men går att knacka runt med en körnare eller om man sågar ett spår och tar en skruvmejsel och lossar dom. vid montering kan man sedan ta nya insexbult där.
Post Reply