Göra något kul av ett motorblock?

T.ex. länksamling och andra Volvotrådar. Moderatorer
Post Reply
Zebulon
Posts: 91
Joined: Tue Jan 08, 2008 9:36 am

Göra något kul av ett motorblock?

Post by Zebulon »

Jag vet inte om den här tråden passar i kategorin "Original Motor", gör den inte det får administratören gärna flytta den :)

Jag har ett motorblock från en B20 som är oanvändbart. Det är nämligen blocket som satt i min Amma när jag köpte den. Motorn knackade ganska rejält när jag köpte bilen och när motorn skruvades isär upptäckte jag att ett lager till kamaxeln var fullständigt borta och jag hittade senare de förvridna resterna av det i tråget. Anledningen var att "oljepumpaxeln" av någon anledning var helt sne och satt så fast att den inte kunde röra sig.

Nu till själva saken:

Jag hade tänkt, istället för att kassera blocket, göra något kul av det istället. Min tanke är att göra ett vinställ av det, där fyra vinflaskor skulle kunna stå i loppen. Nu tänkte jag altså höra mig för om ni har några andra idéer eller designförslag? :)

/Sebbe
Amazon 2dr -65 Flerfärgad
einar-
Posts: 741
Joined: Fri May 16, 2008 11:38 pm
Location: Dala Järna

Re: Göra något kul av ett motorblock?

Post by einar- »

Om du letar lite i forumet så hittar du en medlem som byggt ett soffbord av ett V8-block.
/Jimmy Einarsson: Medlem 5308 http://snoborg.mine.nu/
Gyllengul 65:a med vissa bruna partier
raggar_sunne
Posts: 21
Joined: Mon Dec 22, 2008 12:01 pm

Re: Göra något kul av ett motorblock?

Post by raggar_sunne »

tycker du ska sätta i spoot light slänga upp den i take å ha som lampa:D skulle kanske passa bra i garaget
weber50
Posts: 187
Joined: Thu Jan 08, 2009 9:58 pm

Re: Göra något kul av ett motorblock?

Post by weber50 »

raggar_sunne wrote:tycker du ska sätta i spoot light slänga upp den i take å ha som lampa:D skulle kanske passa bra i garaget

snacka om säker död lr fin buckla på bilen :shock:
Post Reply