länkar till amazondelar

Regler samt övriga användarfrågor. Moderatorer
Forum rules
Här postas frågor om forumets funktioner och ickefunktioner även allmänna frågor/förslag om regler och dess tolkningar. Frågor om varför specifika trådar har blivit modererade/borttagna skall även fortsättningsvis ske via PM till berörd eller annan moderator och ej på forumet. Vid tveksamhet om det är en allmän fråga eller inte, kontakta en moderator först.
Post Reply
QV
Posts: 4980
Joined: Sun Jan 30, 2005 10:47 pm
Location: Mariefred

länkar till amazondelar

Post by QV »

Nu vet jag att man inte får ha köp och sälj inom forumet men...... efter att ha varit en tid på terrängbil.net så tycker jag att en länk till aktuella annonser utanför forumet kan vara bra. Om man nu själv vill ha delen så länkar man nog inte, men det finns ju delar till B16 amazoner som jag inte har någon nytta av då skulle en länk kunna glädja UFFE för han har ju inte tid att leta efter nya delar (desutom har han julafton vaje kväll så han förstår inte att det finns flera delar att hämta därute... :lol: ) detta är deras sida http://forum.terrangbil.net/forum_topics.asp?FID=20

/Janne
Se upp! Jag är farlig för detta forum. Jag vill nämligen kunna ändra i mina gamla inlägg.
QV
Posts: 4980
Joined: Sun Jan 30, 2005 10:47 pm
Location: Mariefred

Re: länkar till amazondelar

Post by QV »

när jag söker på tradera eller blocket så blir det mest med "AMAZON" så blocket länken (under inredning) från Huger69 (tror jag det var) är just en sådan länk som jag önsker se. Jag har kollar på dessa flitar under en längre tid men har inte bestämt mig för vilken färg jag vill ha. Just dessa i anonnsen har ju en delad filt för baksätet och det har jag ingen aning om det är bra eller dåligt.... men det var inte därför jag började skriva. I min jakt på delar / bil (VALP alltså ) så fick jag tag på lite överskotts information http://www.tovek.se/scripts/webtoolshop ... nonsen.pdf i denna pdf som gäller en konkursauktion den 27 mars så finns det ett utrop på en totalrenoverad combi 66á.

(LarsBd jag vet att man inte får anonnsera ut delar och jag gör inte detta för att jävlas med dig. Men denna anonns kommer inte ut på torget. Jag har heller ingen ekonomisk vinning på detta utan det är mitt sätt att eventuelt hjälpa någon forumvän till att finna bilen denne söker. Jag kan inte heller PM därför jag vet inte vem som vill ha bilen. )

Om man vill misbruka detta eventuella forumområde så kan ju den "kreative" kan ju lägga ut en anonns på blocket och sedan länka den hit.... Detta kan ske men för att dra ett verkligt exempel.

På torget fanns det ett par Ampilux insatser för en vettig peng.. Såg sedan samma vara annonseras på blocket en vecka senare. Ringde dag två efter blocket annonsen. Varan såld med kommentar att på troget fick man "noll respons" men via blocket "ringde de som tokiga".

Så torget fyller en funktion som samlingsplats för delar från en Amazonfreak till en annan Amazonfrek. Vill man få tag på den stora massan biltokiga så är varken torget eller detta forum rätt plats för anonnser (om man vill sälja fort alltså) men för att återigen komma tillbaka ämnet så tror jag att det inte är många här på forumet som har hittat just denna combi.... alla forumläsare är välkommna att rätta mig i detta.

/janne
Se upp! Jag är farlig för detta forum. Jag vill nämligen kunna ändra i mina gamla inlägg.
Post Reply