olika urtrampningslager på olika tryckplattor

Från koppling till drivaxel. Moderatorer
mikael
Posts: 157
Joined: Mon Mar 29, 2004 8:12 pm
Location: värnamo

Re: olika urtrampningslager på olika tryckplattor

Post by mikael »

jaha men det är väll ett lager som snurrar du fått kan du skicka en bild så vi får se om jag kommer ihåg hur det såg ut. det ser väldigt konstigt ut det förstår jag. men passar det över solfjädern så betänk att när du trycker in dessa fjädrar med lagret så blir dom imploderande=mindre i centrum ej risk att lagret fastnar .

kollade min bild på renoveringen det är en lång hylsa du skall ha. (ser välldigt konstigt ut)
tengis
Posts: 6
Joined: Tue Aug 18, 2009 8:23 pm

Re: olika urtrampningslager på olika tryckplattor

Post by tengis »

Hej igen. Ja det där långa lagret 42mm fungrade inte alls kopplings armen hamnade helt galet.
Jag fick hjälp av en kille som kan Amazoner han tittade på mitt jobb å delarna och sa att det
var OK och ska fungera med det korta lagret 35mm ???. Så jag satte ihop allt igen för 4e gången och startade bilen å till min förvåning så får jag plötsligt i 1 an och 2 an med lite våld
men det känns som det fattas lite tryck på kopplingen så jag ska köpa en ny kopplings -cylinder den övre. Det kanske är så att den inte ger riktigt fullt tryck å fattas någon mm .
Ja fortsättning följer :)
mikael
Posts: 157
Joined: Mon Mar 29, 2004 8:12 pm
Location: värnamo

Re: olika urtrampningslager på olika tryckplattor

Post by mikael »

hmmm jag frågade dig innan om du kollat alla cylindrar m.m .
jag hoppas att det är huvudsylindern som spökar eller slavsylindern . då behöver jag ej skämmas . :lol: nu är du med andra ord en expert på detta. man lär sig av att mixtra med div delar på en bil :lol:
tengis
Posts: 6
Joined: Tue Aug 18, 2009 8:23 pm

Re: olika urtrampningslager på olika tryckplattor

Post by tengis »

jag hoppas att lösningen är nära på problemet . Men det som lurat mej med cylindern är att slaget på kopplingsarmen
är långt och Volvo killen som kom å tittad tyckte att det såg bra ut men det kanske fattas lite ändå .
Ja det är ju synd att inte dom använder Volvolådor i formel 1 bilar då skulle jag vara i depån och byta lådor medans dom tankar bilarna :lol: för det kan jag verkligen nu. Men det är väll så att plattjärns teckniker som jag måste lära sej den hårda vägen . Stort tack för hjälpen med alla tipps
Post Reply