Volvo amazon på blocket

T.ex. länksamling och andra Volvotrådar. Moderatorer
Post Reply
PMK
Posts: 2
Joined: Tue Mar 24, 2009 10:06 pm

Volvo amazon på blocket

Post by PMK »

Hejsan! Jag är grön i detta forum och inom amazon fronten, försökte ta en passande tråd för detta.
Min fundering är angående en amazon på blocket som föll mig i smaken. Det jag har problem med är att
veta om den ligger i bra pengar kurs (inget överflöd av amazoner nu), självklart svårt för er att veta med tanke på en ynka bild men gör ett försök.

Det jag vet om bilen är att det är en 70 åring som ägt den sen tidigt 80 tal, bytt matta, rostfri, rak plåt, omlackad av nuvarande ägare, nya sommardäck (gammla vinter däck finns), 2 minde sprickor i galonet på förarstolen, allt jag kommer ihåg nu.

http://www.blocket.se/vi/20543941.htm?ca=1_4_s
Shift
Posts: 974
Joined: Sat May 20, 2006 12:23 am
Location: Borlänge / Uppsala

Re: Volvo amazon på blocket

Post by Shift »

Har du varit och kollat på den? Provkört?
Det som inte går att laga går att skruva sönder
PMK
Posts: 2
Joined: Tue Mar 24, 2009 10:06 pm

Re: Volvo amazon på blocket

Post by PMK »

Shift wrote:Har du varit och kollat på den? Provkört?
Nej det har jag inte, är några timmar bort. Något specielt som man ska kolla vid köp av en amazon?
QV
Posts: 4980
Joined: Sun Jan 30, 2005 10:47 pm
Location: Mariefred

Re: Volvo amazon på blocket

Post by QV »

rost!

Stående torpedplåt vänster och höger sida (den plåten huvöppningsvajern sitter fast i)
hörnet där liggande plåt bagage möter hjulhus och skärm

brukar det inte vara lite problem med liggande plåt längst bak (kolla genom hålen på den stående plåten längs bak i skuffen (mot kofångaren))

För 40,000 skall den vara fräsch, lukta bra, knappt att stolen skall ha sprickor...... fint innertak ingen rost under bromsvätskebehållaren eller i batteriholken

allt enligt mitt tycke och smak

/Janne
Se upp! Jag är farlig för detta forum. Jag vill nämligen kunna ändra i mina gamla inlägg.
Post Reply