amazunk 64 sport

Visa din modifierade Amazon. Moderatorer
Post Reply
andrec
Posts: 34
Joined: Tue Feb 03, 2009 8:37 pm

amazunk 64 sport

Post by andrec »

tja tänkte lägga ut lite bilder på min sunk nu när jag bara varit på trimmat avdelningen och inte visat min bil än :) det är en 64a sport som inte är org men typ inte custom heller nästan! 8)

från början!
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Shift
Posts: 974
Joined: Sat May 20, 2006 12:23 am
Location: Borlänge / Uppsala

Re: amazunk 64 sport

Post by Shift »

Men järnvägars vilken bil! Vilken inredning! :shock:
Det som inte går att laga går att skruva sönder
andrec
Posts: 34
Joined: Tue Feb 03, 2009 8:37 pm

Re: amazunk 64 sport

Post by andrec »

NY motorn på G

Ett 73as b20 block som är upp borrat till 92,5 med b21a kolvar med mstakar och 8bult vev och lättat svänghjul från folkraceshoppen. och f topp portad ordäntligt och planad 4mm 40 44 ventiler bearbetade förbränningsrum och ny rkam nya lyftare och dubbla su och extraktor 4-1.

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Någon som vet vart fördelaren kommer den är helt i alu!
Image
Image
Image
Uffe
Posts: 1120
Joined: Tue Jan 10, 2006 8:19 pm
Location: Ängelholm

Re: amazunk 64 sport

Post by Uffe »

OJOJOJ :shock: Vilket jobb du lagt ner. Mycket bilder på kort tid en tisdagsmorgon. Härligt att se :D
Amazon 1957
PeterB
Posts: 352
Joined: Tue Feb 26, 2008 9:21 pm
Location: Skellefteå

Re: amazunk 64 sport

Post by PeterB »

Oj, det var ju kul att få se din bil, det var ju rejält med bilder! Va fint det såg ut under bilen, jag har nåt liknande att pyssla med i sommar...
Och en GT-ratt!
Amazon 4dr -61 B16, M30, 6V. Patina!
Rappel
Posts: 836
Joined: Thu Jan 24, 2008 5:07 pm
Location: boden

Re: amazunk 64 sport

Post by Rappel »

helvetes va snygg! fint med gt ratten också! får man fråga vart du köpt dina kalarglas?
Röd 67a
Graffitgrå 65a


VERKSTADSHANDBÖCKER!
http://www.volvoamazonpictures.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
andrec
Posts: 34
Joined: Tue Feb 03, 2009 8:37 pm

Re: amazunk 64 sport

Post by andrec »

jo började med bilen sommaren 07 och bilen vart klar sommaren därpå. haha efter många intensiva kvällar!
andrec
Posts: 34
Joined: Tue Feb 03, 2009 8:37 pm

Re: amazunk 64 sport

Post by andrec »

PeterB wrote:Oj, det var ju kul att få se din bil, det var ju rejält med bilder! Va fint det såg ut under bilen, jag har nåt liknande att pyssla med i sommar...
Och en GT-ratt!
ha tack! jo har skrapat bilen helt ren under och sen ny underredsmassa. okej nice vad är det för orsmoddel då? jo fint me gt ratt! står faktiskt en hel gt i bruksskick på gården ;)
andrec
Posts: 34
Joined: Tue Feb 03, 2009 8:37 pm

Re: amazunk 64 sport

Post by andrec »

Rappel wrote:helvetes va snygg! fint med gt ratten också! får man fråga vart du köpt dina kalarglas?
Tack! fick tag på dom förra helgen på en marknad i umeå på nailheads! och det roliga va att dom passade direkt haha
tror insatserna är från usa eller nått för dom är då inte e-märkta och dom har sutte på en bil som gått i staterna!
andrec
Posts: 34
Joined: Tue Feb 03, 2009 8:37 pm

Re: amazunk 64 sport

Post by andrec »

naa vet inte men grejen är ju att du måste kukka prässa fast insatsen tillrekligt med ringen
Rappel
Posts: 836
Joined: Thu Jan 24, 2008 5:07 pm
Location: boden

Re: amazunk 64 sport

Post by Rappel »

dom får golfen passar inte och bmw glasen är inte 7" mnen jag fundrade över om de vara biltema glas du hade men jag tror inte de! men skulle va kul att se hur de ser ut med dom glasen då jag är sugen på såna!
Röd 67a
Graffitgrå 65a


VERKSTADSHANDBÖCKER!
http://www.volvoamazonpictures.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Shift
Posts: 974
Joined: Sat May 20, 2006 12:23 am
Location: Borlänge / Uppsala

Re: amazunk 64 sport

Post by Shift »

Hur har du gjort med framvagnen? Är det bara balken som har fått färg på sig?
Det som inte går att laga går att skruva sönder
andrec
Posts: 34
Joined: Tue Feb 03, 2009 8:37 pm

Re: amazunk 64 sport

Post by andrec »

Rappel wrote:dom får golfen passar inte och bmw glasen är inte 7" mnen jag fundrade över om de vara biltema glas du hade men jag tror inte de! men skulle va kul att se hur de ser ut med dom glasen då jag är sugen på såna!
okej jag kan titta vad dom heter och se om jag hittar dom på internet!
andrec
Posts: 34
Joined: Tue Feb 03, 2009 8:37 pm

Re: amazunk 64 sport

Post by andrec »

Shift wrote:Hur har du gjort med framvagnen? Är det bara balken som har fått färg på sig?
jag tog inte ner den men det är bytt bussnungarna och alla styrstag och sånt och sen uppmålad
Post Reply