gnissel och knak

Original hjul fram och bakvagnsupphängning. Moderatorer
Post Reply
amazon from hell
Posts: 8
Joined: Sun Apr 19, 2009 8:46 pm
Location: lysekil

gnissel och knak

Post by amazon from hell »

hej jag är färsk på både amazoner och forumet.ganska färsk på bilmekande också
det är så att min amazon-64 med b18 knakar när jag svänger vänster och gasar, som järn vibrerar mot järn ungefär.
och även när man kör på låga varv eller står på tomgång gnisslar den och gnyr i nåt som låter som torrt gummi typ inanför torped väggen låter det som.
kan det va gummikuddarna? eller nån som känner igen detta. :?:
kör en väl använd 64:a
Arne
Posts: 1917
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:24 am
Location: Järvträsk/Tåme

Re: gnissel och knak

Post by Arne »

Ja, det eller att de övre inre länkarmsbussningarna är slut. Det är gummibussningar som liknar trådrullar väldigt enkelt att byta.
AVG
amazon from hell
Posts: 8
Joined: Sun Apr 19, 2009 8:46 pm
Location: lysekil

Re: gnissel och knak

Post by amazon from hell »

Arne wrote:Ja, det eller att de övre inre länkarmsbussningarna är slut. Det är gummibussningar som liknar trådrullar väldigt enkelt att byta.
ok..det ska jag kolla upp...ser att kuddarna inte är purfärska allså:)
tar jag och gungar bilen upp och ner får ja det gnisselljud som låter bakom motorn.
övre länkarms bussningar är det dom som sitter innanförskärmen i motorrummet?
kör en väl använd 64:a
QV
Posts: 4980
Joined: Sun Jan 30, 2005 10:47 pm
Location: Mariefred

Re: gnissel och knak

Post by QV »

FIck ett iriterande (rätt högt) gnisel i min efter växellådsbytet. Det var gummilagringen till gasstaget! En droppe olja löste ljudproblemet.

/Janne
Se upp! Jag är farlig för detta forum. Jag vill nämligen kunna ändra i mina gamla inlägg.
amazon from hell
Posts: 8
Joined: Sun Apr 19, 2009 8:46 pm
Location: lysekil

Re: gnissel och knak

Post by amazon from hell »

QV wrote:FIck ett iriterande (rätt högt) gnisel i min efter växellådsbytet. Det var gummilagringen till gasstaget! En droppe olja löste ljudproblemet.

/Janne
ja se där,jag har precis sätt på ett "nytt" stag från torped väggen och fram till gasarn.den va lite trög för den har väl stått orörd från bilen jag tog den från.har tänkt hela tiden att smörja den men entuiasmen av att jag äntligen lyckats att få motorn och gå jämt och fint har gort att jag glömt det hehe men tack för tipset;)
kör en väl använd 64:a
Post Reply