Skifferblå 4D 63á

Visa din original-amazon. Allt från objekt till pärla. Moderatorer
Telis
Posts: 635
Joined: Thu May 12, 2005 7:28 pm
Location: Göteborg

Re: Skifferblå 4D 63á

Post by Telis »

Det är inte denna bilen du skriver om.
Mvh
/Henrik
Henrik Vikström
Posts: 55
Joined: Fri Jan 28, 2005 7:10 pm

Re: Skifferblå 4D 63á

Post by Henrik Vikström »

Vad menar du? Jag menar bilen som jag var o kolla på
Lars Bd
Posts: 4775
Joined: Sat Jan 31, 2004 2:18 pm
Contact:

Re: Skifferblå 4D 63á

Post by Lars Bd »

Rubriken säger Skifferblå 4D 63á som hela tråden handlar om och vi förmodar därför att det var den du tittade på.
Detta inlägg får ej helt eller delvis med eller utan källhänvisning citeras på Facebook utan skriftligt tillstånd.
Läs allt om Amazon på http://www.volvoamazonpictures.se/
Går det inte som du har tänkt dig så har du tänkt fel.
Farfar sedan 080629.
Henrik Vikström
Posts: 55
Joined: Fri Jan 28, 2005 7:10 pm

Re: Skifferblå 4D 63á

Post by Henrik Vikström »

Han frågade om Jag hade kollat på en bil jag skrev om i en tråd som handlar om vad man gjort denna dag. Han borde nog ha vetat om jag hade varit o kollat på hans o jag bor dessutom i norrbotten så de är lite långt för bara kolla på en bil sådär.
Vad trodde du?
Och jag vet vad det står på rubriken jag har ögon jag med.
Lars Bd
Posts: 4775
Joined: Sat Jan 31, 2004 2:18 pm
Contact:

Re: Skifferblå 4D 63á

Post by Lars Bd »

Henrik Vikström wrote:roligt med en sån fin bil o en trevlig göteborgare :)
Telis wrote:Så du har träffat bilen och ägaren?
Mvh
/Henrik
och avsåg sig själv, du skrev då om en helt annan bil. Varvid Telis undrande vad som avsågs med inlägget påpekade att du inte skrev om den bil alla andra inlägg handlade om.
Detta inlägg får ej helt eller delvis med eller utan källhänvisning citeras på Facebook utan skriftligt tillstånd.
Läs allt om Amazon på http://www.volvoamazonpictures.se/
Går det inte som du har tänkt dig så har du tänkt fel.
Farfar sedan 080629.
Henrik Vikström
Posts: 55
Joined: Fri Jan 28, 2005 7:10 pm

Re: Skifferblå 4D 63á

Post by Henrik Vikström »

Okej jag de va då ett jädra tjafs för att man ville va trevlig o säga att andras bilar är fina. Jag har aldrig nämnt om att jag sett hans bil. Självklart berättade jag om en annan bil. Trodde att han hade läst de jag hade skrivit om bilen i morjärv så jag skrev om den.
De känns inge kul när du bråkar med mig, Varför?
Kan du inte va trevlig istället. Allt detta för att man vill säga att en annans bil är fin. Får nog sluta med de.
Telis
Posts: 635
Joined: Thu May 12, 2005 7:28 pm
Location: Göteborg

Re: Skifferblå 4D 63á

Post by Telis »

Lars BD bråkar inte med dig - ingen kunde förstå vilken helt annan tråd än den du skrivit i du syftade på.
Det var trevligt att du tyckte min bil var fin (om det nu var min bil du tyckte var fin :)
Mvh
/Henrik
Shift
Posts: 974
Joined: Sat May 20, 2006 12:23 am
Location: Borlänge / Uppsala

Re: Skifferblå 4D 63á

Post by Shift »

Jag tycker också att din bil är fin! :)
Det som inte går att laga går att skruva sönder
Henrik Vikström
Posts: 55
Joined: Fri Jan 28, 2005 7:10 pm

Re: Skifferblå 4D 63á

Post by Henrik Vikström »

Den tråd jag menar var ju där man skriver om vad man har gjort under dagen. Där hade jag skrivit om en bil jag har tänkt fixa igång o få fin. Jag hade ju inte skrivit om den bilen här före du frågade om jag hade kollat på bilen o träffat ägaren. må hända att jag tolkade frågan lite galet men inte gör de väl nå?
Todde du jag hade kollat på din bil eller?
Jo nog mena jag din bil nå annars hade jag inte skrivit i denna tråd o jag tyckte du hade ett trevligt sätt att skriva. Nå annat mena jag inte :) Det kändes som att han bråkade men okej
förstår du mig nu eller?
Telis
Posts: 635
Joined: Thu May 12, 2005 7:28 pm
Location: Göteborg

Re: Skifferblå 4D 63á

Post by Telis »

Image

Har mest nöjt mig med att köra med denna bilen sedan den första uppfrächningen, putsat lite och glidit - skrivit upp saker på lista som bör åtgärdas vid tillfälle.

På VROM fick jag tag i en nylackad och mycket fin luftburk, vilken enligt vad jag kan förstå bör vara original på min bil. "mycket ballare än stekpannan" som någon utryckte det :D Det är varianten med oljebad i.

Vad tycker ni? Jag tycker både stekpannan och denna "AC" burk är fina men denna är helt klart "ballare".

Någon som vet vad främsta orsaken är till att de bytte till stekpanna så konsekvent, är det helt enkelt så att denna konstruktion inte renar så bra? Behöver rengöras ofta?

Mvh
/Henrik
Uffe
Posts: 1120
Joined: Tue Jan 10, 2006 8:19 pm
Location: Ängelholm

Re: Skifferblå 4D 63á

Post by Uffe »

Telis wrote: skrivit upp saker på lista som bör åtgärdas vid tillfälle.
Jag har en liknande lista. Men, den senaste tiden har jag strukit 2 "saker" och lagt till 3 nya "saker". Men, i efterhand är det en del som har blivit gjort. Kul att spara listan till framtiden så man kan visa hur "duktig" man har varit :) Gällande din luftburk är den du har monterat nu riktigt cool, tycker jag!
//Uffe
Amazon 1957
1211962
Posts: 367
Joined: Sat Jan 26, 2008 4:06 pm
Location: skrika/fliseryd

Re: Skifferblå 4D 63á

Post by 1211962 »

telis den byttes ut på service pga att pappfiltret utgick ur sortimentet och ersattes med stekpannan
rätta mig om jag har fel
amazon 62/63 färg 67 skifferblå ,org regnr H8625 typ P13134 cnr32704 motor nr 103116
122 sport -65 röd 46
bm 230 victor -56
volvo 855 t-5 290 hk+
Johan Svenzen Skrika Småland

har haft en underbar Amazon sommar
Telis
Posts: 635
Joined: Thu May 12, 2005 7:28 pm
Location: Göteborg

Re: Skifferblå 4D 63á

Post by Telis »

Jag har inte den med pappfiltret men den är ändå bytt.. Fast det är väl säkert så att stekpannan renar luften effektivare.
Last edited by Telis on Tue Aug 18, 2009 6:25 pm, edited 1 time in total.
1211962
Posts: 367
Joined: Sat Jan 26, 2008 4:06 pm
Location: skrika/fliseryd

Re: Skifferblå 4D 63á

Post by 1211962 »

tror dom drog alla över en kant och bytte rakt av
amazon 62/63 färg 67 skifferblå ,org regnr H8625 typ P13134 cnr32704 motor nr 103116
122 sport -65 röd 46
bm 230 victor -56
volvo 855 t-5 290 hk+
Johan Svenzen Skrika Småland

har haft en underbar Amazon sommar
tubbe
Posts: 53
Joined: Fri Jun 02, 2006 11:14 pm

Re: Skifferblå 4D 63á

Post by tubbe »

Denna är ju MKT snyggare! pryder verkligen motorrummet!
och vilket fint skick den är i.
kul o få se.
Post Reply