problem med övre fästen till fjäder på bakaxeln . . .

Original hjul fram och bakvagnsupphängning. Moderatorer
Post Reply
HerrVerBaL
Posts: 49
Joined: Mon Jan 26, 2009 8:22 pm

problem med övre fästen till fjäder på bakaxeln . . .

Post by HerrVerBaL »

hej alla experter o kamrater :) hoppas innerligt att ni kan hjälpa mig med det lilla problemet med fjäderfästena/kopparna de övre till fjädrarna bak. mina är det stort hål i på båda kopparna så pass att man kan lägga in en golfboll i skålen typ :(
hur skall man gå detta problem tillmötes ? fungerar de nedre skålarna att med hjälp av någon svetskunnig svetsa dit i karossen ? eller kan man finna beggade nånstans ? alla tips är varmt välkomna

ha det bäst kamrater

mvh Rååå noobie på amazon och med lagom centrerad tumme ..... men det skall man väl kunna ha ett intresse för iallafall he he he :wink: / HerrVerBaL
HerrVerBaL
Posts: 49
Joined: Mon Jan 26, 2009 8:22 pm

Re: problem med övre fästen till fjäder på bakaxeln . . .

Post by HerrVerBaL »

hej igen, måste väl vara fler än jag som har haft problem med dessa skålar ? hur gjorde ni som åtgärdat problemet ?
skulle bli så hemskt glad om ni kunde ge mig lite visdom i detta ämne ...
Shift
Posts: 974
Joined: Sat May 20, 2006 12:23 am
Location: Borlänge / Uppsala

Re: problem med övre fästen till fjäder på bakaxeln . . .

Post by Shift »

Har du en bild? Jag förstår inte riktigt vad problemet är. Har de lossnat?
Jag tycker att övre och nedre ser ganska lika ut, i så fall har VP Autoparts för 325kr.
Valfri skrot brukar innehålla minst en Amazon, annars, om du har någon i närheten.
Image
Det som inte går att laga går att skruva sönder
HerrVerBaL
Posts: 49
Joined: Mon Jan 26, 2009 8:22 pm

Re: problem med övre fästen till fjäder på bakaxeln . . .

Post by HerrVerBaL »

problemet är att VP Autoparts ej kunde garantera att det var samma kopp, har redan nedre hemma men mina övre koppar är helt slut och måste bytas. enligt sago så är de övre fastsvetsade i karossen och där i ligger problemt mitt då jag saknar den kunskapen men framförallt lösningen på problemet med övre koppen, önskar någon här hade bytt den och kunde ge mig lite tips hur man går tillväga :cry: men det kanske fungerar med den nedre som VP säljer men skulle vilja vara lite mer "säker" innan jag beställer dem. men det borde väl gå att lösa på något vis .... :?
HerrVerBaL
Posts: 49
Joined: Mon Jan 26, 2009 8:22 pm

Re: problem med övre fästen till fjäder på bakaxeln . . .

Post by HerrVerBaL »

ingen som har bytt de övre skålarna till fjädern bak som med säkerhet kan säga att det går att få dit en nedre skål. måste väl finnas fler som varit i behov att byta dem här inne bland alla experter :D

ha det bäst alla
Post Reply