Rock'n'Roll Amazon -66

Visa din modifierade Amazon. Moderatorer
Rappel
Posts: 836
Joined: Thu Jan 24, 2008 5:07 pm
Location: boden

Re: Rock'n'Roll Amazon -66

Post by Rappel »

skit snyggt! jag hoppas att du kör med fälgarna nu har på bilen nu! bara fixa upp dom lite! :wink:
Röd 67a
Graffitgrå 65a


VERKSTADSHANDBÖCKER!
http://www.volvoamazonpictures.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Jack Daniel
Posts: 33
Joined: Tue May 12, 2009 9:35 pm

Re: Rock'n'Roll Amazon -66

Post by Jack Daniel »

xyz
De ska blästras å pulvras.. se de blir precis som de är =)
johannes0506
Posts: 79
Joined: Thu Mar 05, 2009 6:20 pm

Re: Rock'n'Roll Amazon -66

Post by johannes0506 »

gode gud vad fint det blir : )
User avatar
Hasse63
Posts: 6292
Joined: Wed Apr 21, 2004 11:44 am
Location: Åskilje Västerbotten ;)
Contact:

Re: Rock'n'Roll Amazon -66

Post by Hasse63 »

Är riktigt avis. Vill också ha en riktigt fin och blänkande lack 8)
Klicka! :arrow: Forumsregler
Klicka! :arrow: Länksamlingen som har "allt"
Klicka! :arrow: Verkstadshandböcker, typbeteckningar, bilder mm till Amazon
__/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/
Jack Daniel
Posts: 33
Joined: Tue May 12, 2009 9:35 pm

Re: Rock'n'Roll Amazon -66

Post by Jack Daniel »

xyz
Ja kan ordna skapliga priser på lack om du e sugen ;) .. min lack kostar väl 2000 spänn sammanlagt.. men då har ja ju också gjort allt själv.
weber50
Posts: 187
Joined: Thu Jan 08, 2009 9:58 pm

Re: Rock'n'Roll Amazon -66

Post by weber50 »

xyz
2000 :shock: , jag är vell uppe i runt 1500 o jag är inte ens inne på fint sandpapper än....
QV
Posts: 4980
Joined: Sun Jan 30, 2005 10:47 pm
Location: Mariefred

Re: Rock'n'Roll Amazon -66

Post by QV »

2000.... :shock: bara polerutrustningen för efterbehandling av den nylackade bilen kostade 4500 för mig...... har en total materialkostnad på lack närmare 15.

/Janne
Se upp! Jag är farlig för detta forum. Jag vill nämligen kunna ändra i mina gamla inlägg.
Jack Daniel
Posts: 33
Joined: Tue May 12, 2009 9:35 pm

Re: Rock'n'Roll Amazon -66

Post by Jack Daniel »

Jag jobbar som lackerare och köper allt för inköpspris.. 2000 är väl vad ja gett för själva färgen. Slipmaterial och sånt är sånt jag har sen tidigare.. så ja.. ska man räkna med de så blir de ju självklart dyrare ;)
crille-69
Posts: 54
Joined: Sat Sep 05, 2009 3:10 pm
Location: nora

Re: Rock'n'Roll Amazon -66

Post by crille-69 »

väldigt snyggt jobbat! :) men blev inte bilen väldigt rulig när du blästra dom stora ytorna? dom brukar ha en tendens att bli det. vart jobbar du som billackerare och vad använder ni för fabrikat på matrealet osv?:) kolla järna min tråd lackade bilen härom dagen:)
Jack Daniel
Posts: 33
Joined: Tue May 12, 2009 9:35 pm

Re: Rock'n'Roll Amazon -66

Post by Jack Daniel »

De blir ju en ganska grov yta på själva plåten.. sen fick ja ju ta de väldigt varsamt så de inte slår sig i plåten osv. Taket såg ja att de var på gång att göra de så där fick ja va riktigt försiktig. Jag lackar lastbilar. Vi använder DuPont.
crille-69
Posts: 54
Joined: Sat Sep 05, 2009 3:10 pm
Location: nora

Re: Rock'n'Roll Amazon -66

Post by crille-69 »

åfan , det märket har ja alldrig använt nu använder jag mäst ppg hade endel nexa förr ppg:s vatten är grymt bra om det blir någe i basen är det bara att slipa till med ett 600 och bättra över och sen på med klarlacken behöver inte ens tvätta imellan bara blåsa och klibba :)
Jack Daniel
Posts: 33
Joined: Tue May 12, 2009 9:35 pm

Re: Rock'n'Roll Amazon -66

Post by Jack Daniel »

Jo de e faktiskt enda stället ja vet som använder dupont. I skolan vet ja vi målade ppg och så har ja målat lite standox. Ppg gillar ja faktiskt. Annars målar ja mkt me house of kolor. Men de blir de mest till riktigt kustommåleri =)
crille-69
Posts: 54
Joined: Sat Sep 05, 2009 3:10 pm
Location: nora

Re: Rock'n'Roll Amazon -66

Post by crille-69 »

aa ja provade house of colors floruserande färg förut men har bara målat med det en gång, vart gick du i skolan? mycket snyggt jobb förövrigt:)
Rappel
Posts: 836
Joined: Thu Jan 24, 2008 5:07 pm
Location: boden

Re: Rock'n'Roll Amazon -66

Post by Rappel »

ni två är ju kuning när de gäller lack ser jag! jag har en liten fundering! jag tänkte lägga på hagmans CA-primer eller en filler som heter så här PPG D8022 2K-Filler vilket av dom ska jag välja? :? när jag spacklat klar så tänkte jag spruta på de så jag ser bättre och kanske döljer lite små saker jag eventuellt glömmt!? är filler tjockare och är primern lätt slipad? :) skulle va fint att veta av nån kunig:)
Röd 67a
Graffitgrå 65a


VERKSTADSHANDBÖCKER!
http://www.volvoamazonpictures.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ragge
Posts: 785
Joined: Sat Dec 13, 2008 7:46 pm
Location: munkedal, Bohuslän

Re: Rock'n'Roll Amazon -66

Post by Ragge »

hagmans ca primer är ju mera en etsande rost och grund färg , den hade jag lagt på först innan spackling påbörjats ... så om du börjat spackla och bara skall se efter bucklor och ev fylla porer så passar ju fillern bättre .
Post Reply