Få in B20 i bagagen

Moderatorer
Post Reply
Fredde_F
Posts: 125
Joined: Sat Jan 31, 2004 2:48 pm
Location: Karlstad
Contact:

Få in B20 i bagagen

Post by Fredde_F »

Hej
Har hittat en tillfällig ersättningsmotor till min amazon-69 på en bilskrot några mil bort. Eftersom jag inte har drag på min golf 3a så undrar jag om man skulle kunna stuva in motorn i bagagen på den? Kan fälla sätena så utrymmesmässigt är det inga problem. Det enda som kan skita sig är höjden på bagageöppningen, var ute och mätte och jag har en fri öppningshöjd på 70 cm.
Amazonen står för tillfället med rasad motor 17 mil bort så jag har lite svårt att mäta på motorn, därför tänkte jag ta hjälp av den gedigna kunskapen här på forumet :wink: .

/Fredrik
turbo++
Posts: 12
Joined: Sat Jul 04, 2009 11:13 pm

Re: Få in B20 i bagagen

Post by turbo++ »

borde inte vara några större problem.. med en B20 :lol:
Amazonsport
Posts: 933
Joined: Sat Jul 30, 2005 7:54 pm
Location: Näsum

Re: Få in B20 i bagagen

Post by Amazonsport »

Ja allt går. Jag sålde en 6-cylindrig rak Chevamotor till en kille som lyfte in den i sin merca sedan. den var så tung så bakänden på bilen släpade i marken men det gick.. Han körde iväg med ett leende. :D
Amazon 121 -67 + Amazon 221 -66 + Amazon221-67 + Amazon 121-60
QV
Posts: 4980
Joined: Sun Jan 30, 2005 10:47 pm
Location: Mariefred

Re: Få in B20 i bagagen

Post by QV »

vikten är inget bekymmer för jag (en klen typ) lyfter en B18 ensam (motorn mellan benen). 70cm kan du nog upp till om du behåller luftfilter och allt på, men det är bara att luta motorn om det blir högt. Lägg ett par 2x4 i botten och använd en plyfa att lägga motorn på så blir det inte så xxxxx tungt att få motorn in och ur bilen.

/Janne
Se upp! Jag är farlig för detta forum. Jag vill nämligen kunna ändra i mina gamla inlägg.
Post Reply