Page 1 of 3
Devil´s Rides
Posted: Sat Aug 01, 2009 8:38 am
by Devil
Re: Devil´s Rides
Posted: Sat Aug 01, 2009 9:50 am
by Amazonsport
Det ser ut att vara en härligt busig Amazon, såg att du har den ute på blocket men varför inte behålla den? Bara flamethrowers i sig är ju coolt. Jaja, jag gillar den iaf..
Re: Devil´s Rides
Posted: Sat Aug 01, 2009 10:35 am
by QV
Om din drivning av tändningen till eldkastaren skulle sluta ungera så går det att ersätta med ett (modernt) blinkdon + ett vanligt relä.
Blinkdonet ger "pulser" och relät driver tändspolen (istället för brytarna, kom ihåg att koppla in kondingen).
Annars så var det en intressant uppkoppling som helt klart fungerar.
/Janne
Re: Devil´s Rides
Posted: Sat Aug 01, 2009 10:58 am
by Shift
Svinsnygg!
Re: Devil´s Rides
Posted: Sat Aug 01, 2009 4:56 pm
by Amazonjonas
Hey
Gillar bilen skarpt. Precis min stil men du , ja undrar bara varför du dragit ut röret på "fel" sida?
Är det bara för att inte grilla gångare???Det som e så kul.
http://amazon.forum.bilia.se/phpbb3/vie ... =18&t=7476" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Devil´s Rides
Posted: Sat Aug 01, 2009 7:47 pm
by Devil
Det här är orsaken till att röret är på vänster sida:
Tanklocket är ju inte helt tätt på en amazon
Att den skall säljas beror på tidsbrist. Skall rensa lite bland bilarna
Re: Devil´s Rides
Posted: Sun Aug 02, 2009 8:10 am
by rolwig
Hej!
Ser att du har en bromsservo från en nyare bil, var kommer den ifrån för bil?
Roland
Re: Devil´s Rides
Posted: Sun Aug 02, 2009 1:31 pm
by Devil
Servo och huvudcylinder är ifrån Toyota Starlet-87. Inte så stora grejor, men funkar. Tyvärr är arean på kolvarna lite liten för Amazonoken, så det skulle nog ha varit en 140 cylinder istället. Men det tar jag på nästa bygge
Re: Devil´s Rides
Posted: Wed Aug 05, 2009 7:13 pm
by Devil
Nu är "Kitty" såld(snyft!), och lite senare nu i kväll även en av de andra två. Nu är det bara en kvar
Har inte hunnit lagt in bilder på de andra men tänkte göra det snart. Blir tomt när man inte kommer att ha några Amazoner kvar, men det blir nog en i ett bättre grundskick om några år.
Re: Devil´s Rides
Posted: Fri Aug 21, 2009 8:22 am
by Devil
Tänkte lägga in en bild på en gammal synd. Det var/är en 65:a och det är ju inte så gammalt. Synd att jag sålde den är det däremot
Har bara en digital bild så här långt, men tänkte fota av mina gamla analoga bilder och visa lite mer av den, tex. bladfjädringen ifrån Duett till bakaxeln.
Skall försöka hinna med lite kort i helgen, men vi får se........
Re: Devil´s Rides
Posted: Tue Aug 25, 2009 6:21 pm
by Devil
Re: Devil´s Rides
Posted: Tue Aug 25, 2009 6:31 pm
by Rekordabilly
Re: Devil´s Rides
Posted: Wed Aug 26, 2009 11:24 am
by Devil
Ja du! Det har jag frågat mig själv i över TIO år
Hade försökt sälja den under en tid för att få pengar till nytt projekt, tyvärr var kustade ammor av gamla skolan iskalla vid den tiden. Så det slutade med ett icke så bra byte, som jag som sagt ångrar än i dag
Det är bara bita ihop och så småningom bygga en clone
Re: Devil´s Rides
Posted: Thu Aug 27, 2009 10:09 pm
by Hillman
Devil, har du bott i Eskilstuna eller bytte du den till nån i Eskilstuna?
Bodde för 8-9 år sen nämligen granne med en kille som ägde just den bilen och var vid ett tillfälle tom över till honom och ville köpa den men den var inte till salu. Ett par månader senare var den såld och har sett den ett par gånger på blocket sedan dess, de senare ommålad till mattsvart.
Men vad var gjort åt motorn egentligen? Den lät för jäkla skumt vill jag minnas.
Re: Devil´s Rides
Posted: Fri Aug 28, 2009 7:53 am
by Devil
Den hade nog vad jag vet 3 ägare boende i Eskilstuna. Jag bodde då i Strängnäs och bytte bort den till en annan Strängnäsbo som i sin tur sålde den till en Strängnäsbo. När han sålde den så hamnade bilen i E-tuna. När den senare gick i Falun var den röd nästan blank
och hade moderna sportstolar i fram(istället för Rekordsoffan) och leopardteddy på dörrsidorna
Lät den konstigt tycker du? Vet ej vad det var för maskin i den när den fanns i E-tuna för den rasade för en av Strängnäskillarna, men när jag hade den var det en B20E med automat i den. Senare blev det ombyggt till Strombergförgasare då sprutet pajade. Det satt hembyggt 2" system på den, dock ganska tillplattat för att få plats vid växellådsbalken. Kan kanske vara det du menar för det var ganska mycket tryck ur avgasröret kommer jag ihåg, det lät liksom som att den gick tungt redan obelastad, om du förstår vad jag menar. Så var det ju iof. med den grå/vita jag just sålt också, mycket tryck i röret. Trevligt ljud