helrenovering och customisering av amazon 69.

Visa din modifierade Amazon. Moderatorer
crille-69
Posts: 54
Joined: Sat Sep 05, 2009 3:10 pm
Location: nora

Re: helrenovering och customisering av amazon 69.

Post by crille-69 »

längesen det blev en update här ska försöka fixa lite bilder men det blir efter helgen då det blir en tur till norge över midsommar :) det som har hänt är att hela karossen har lackats och påbörjat montering av allt, dock har ja inte hunnit så långt, det är mycket som ska renoveras och göras nytt allting faktiskt har inte stött på en grej som duger utan att putsas eller lackats om eller renoverats så det lär ta sin tid jag har iaf börjat med inredningen tänkte börja i skuffen, det är billigast där sen går jag frammåt:P
QV
Posts: 4980
Joined: Sun Jan 30, 2005 10:47 pm
Location: Mariefred

Re: helrenovering och customisering av amazon 69.

Post by QV »

crille-69 wrote: faktiskt har inte stött på en grej som duger utan att putsas eller lackats om eller renoverats så det lär ta sin tid
Man skall renovera efter ett fastställt mål, detta skall man tänka ut innan man börjar.... Gör du så där , så gör du som jag gjorde och det är dyrt!

/Janne
Se upp! Jag är farlig för detta forum. Jag vill nämligen kunna ändra i mina gamla inlägg.
crille-69
Posts: 54
Joined: Sat Sep 05, 2009 3:10 pm
Location: nora

Re: helrenovering och customisering av amazon 69.

Post by crille-69 »

QV wrote:
crille-69 wrote: faktiskt har inte stött på en grej som duger utan att putsas eller lackats om eller renoverats så det lär ta sin tid
Man skall renovera efter ett fastställt mål, detta skall man tänka ut innan man börjar.... Gör du så där , så gör du som jag gjorde och det är dyrt!

/Janne
hmm jadu det började som en besiktnings renovering;) jo det blir rätt dyrt, men jag har ingen lust att sätta på rostiga eller oputsade grejer pån effter allt slit så ja tycker det är värt det:P när man väl insåg att man har dragit igång världens projekt var det för sent för att bara göra en besiktnings renovering så det blev som det blev när det inte blev som det var tänkt;D
crille-69
Posts: 54
Joined: Sat Sep 05, 2009 3:10 pm
Location: nora

Re: helrenovering och customisering av amazon 69.

Post by crille-69 »

amazon har stått orörd hela sommarn men nu är projektet igång igen har börjat montera dörrar framskärmar frontplåt och skufflucka, samt alla rutor och har underredsbehandlat bilen. så fick jag tag på ett par hi-jackers som ja gjorde nya festen åt på bakaxeln idag (söndag) och har även bytit alla bussningar i bakaxeln, framvagnen är ju redan målad och nya bussningar i, men jag ändrade ju färgvalet på bilen och även på axlar så den är nerplockad och slipad imorrn ska ja slipa av den nyblästrade bakaxeln och 4 blästrade ford fälgar tror ja målar allt på tisdag plockar ihop på torsdag och skruvar dit på fredag färgen blir vinröd metallic, ska ta bilder och uppdatera i veckan eller helgen! om ja kommer ihåg hur man gör..
Rappel
Posts: 836
Joined: Thu Jan 24, 2008 5:07 pm
Location: boden

Re: helrenovering och customisering av amazon 69.

Post by Rappel »

OJOJOJ vilken snygg framvagn!!! :twisted: snyggt jobbat!! :wink:
Röd 67a
Graffitgrå 65a


VERKSTADSHANDBÖCKER!
http://www.volvoamazonpictures.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
crille-69
Posts: 54
Joined: Sat Sep 05, 2009 3:10 pm
Location: nora

Re: helrenovering och customisering av amazon 69.

Post by crille-69 »

tack så mycket!:) ja va ju tvungen att måla om den också efter det plötsliga bytet på färgval, men blir nog snyggare sådär :)
crille-69
Posts: 54
Joined: Sat Sep 05, 2009 3:10 pm
Location: nora

Re: helrenovering och customisering av amazon 69.

Post by crille-69 »

blir en liten uppdate så här på kvällningen idag, inte gjort så mycket som tänkt, är lite andra projekt som tar tid, ja har i stort sätt bara målat en del lösdelar och så, och sakta men säkert börjat plocka ihop lite utav det:)

lite inrednings detaljer, rattstång.
Image

hi jacksen:)
Image

råkade måla det röda med för högt tryck så blev lite rosa;) jävla skitfärg med för mycket effekt;) ommålat nu:)
Image

lite svets och rikt på brädan:)
Image

blev så här till slut, en kompis som gjort pinstripesen:) (lägg inte märke till ytrosten i hörnet, den är iaf bort blästrad grundad och kittad nu;))
Image

fälgar kommer från ford och är 6.5" bak och 4.5" fram, blir fint med babymoon och whitewalls:)
Image

det här är den bästa bilden ja har fått på den röda färgen ja använder , grymt svår att ta kort på med allt glitter:)
Image

och så här ser en nymålad framvagn med nya bussningar, fjädrar och dämpare ut, dock dammig:P
Image

men nu ska ja inte tjata mer , eller jo föresten projekt b20 kompressor har startat lite smått doch inte kommit så långt men det får ni lugna er med att se ;)
User avatar
Hasse63
Posts: 6292
Joined: Wed Apr 21, 2004 11:44 am
Location: Åskilje Västerbotten ;)
Contact:

Re: helrenovering och customisering av amazon 69.

Post by Hasse63 »

Kommer bli bra de där och annorlunda, det är väl det som är kul, att inte göra som alla andra.
:wink:
Klicka! :arrow: Forumsregler
Klicka! :arrow: Länksamlingen som har "allt"
Klicka! :arrow: Verkstadshandböcker, typbeteckningar, bilder mm till Amazon
__/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/
crille-69
Posts: 54
Joined: Sat Sep 05, 2009 3:10 pm
Location: nora

Re: helrenovering och customisering av amazon 69.

Post by crille-69 »

Hasse63 wrote:Kommer bli bra de där och annorlunda, det är väl det som är kul, att inte göra som alla andra.
:wink:
tack så mycket!:) jovisst ja försöker så gott ja kan att sätta min stämpel på bilen!:) men ack vilken tid det tar:) hoppas den är färdig till sommarn!
sn@kesh!t
Posts: 486
Joined: Wed Sep 02, 2009 8:19 pm
Location: Nossebro

Re: helrenovering och customisering av amazon 69.

Post by sn@kesh!t »

BLir ju kanon bra det 8)
Amazon, en bil, en livsstil

Audi Coupé -91 Ostbåge'N
Volvo Amazon -70 Green machine
crille-69
Posts: 54
Joined: Sat Sep 05, 2009 3:10 pm
Location: nora

Re: helrenovering och customisering av amazon 69.

Post by crille-69 »

sn@kesh!t wrote:BLir ju kanon bra det 8)

tack tack:)
Lemmy 121
Posts: 237
Joined: Tue Aug 11, 2009 8:31 am

Re: helrenovering och customisering av amazon 69.

Post by Lemmy 121 »

Riktigt snyggt bygge. Gillar färgvalet.
crille-69
Posts: 54
Joined: Sat Sep 05, 2009 3:10 pm
Location: nora

Re: helrenovering och customisering av amazon 69.

Post by crille-69 »

Lemmy 121 wrote:Riktigt snyggt bygge. Gillar färgvalet.

tack och bock:)
A-masen
Posts: 1906
Joined: Thu Jan 12, 2006 4:55 pm
Location: Sverige

Re: helrenovering och customisering av amazon 69.

Post by A-masen »

Crille-69: Du låter lite bekymrad över rödfärgen. Det är så här med digitalkameror att en rättvis återgivivning av just röda färgtoner är inte digitalkamerornas starka sida. Så det kan bli svårt att visa det man vill visa.
Det finns säkert dom som jobbar på att förbättra detta, men i alla sådana sammanhang brukar ju sådant kosta både tid och pengar. Men vi gläds åt att se dina bilder ändå.
Post Reply