Amazonundersokningen Online

Stora och små, minst 2 personer. Samt andra samlingar av gamla volvobilar tex bilder från rallyn. Moderatorer
Post Reply

Vem tror det är en bra ide?

Bra ide! Jag vill gärna har min Amazon i det och läsa det.
6
55%
Bra ide! Jag vill gärna läsa det.
5
45%
Det är bortkasta tid. Hur tråkig
0
No votes
Det är bortkasta tid. Det er exakt från år till år.
0
No votes
 
Total votes: 11

helsoffa
Posts: 18
Joined: Tue Sep 08, 2009 1:05 pm
Location: Uppsala/Austin, TX
Contact:

Amazonundersokningen Online

Post by helsoffa »

Hej allihopa!

Jag är en utbytesstudent från Texas som är i Uppsala ett år. Jag har två Amazoner hemma i Texas och, sedan jag köpte min andra, boerjade jag uppskatta alla små skillnader i Amazoner som kommer och går genom produktionsaoren. Som ni säkert vet varierar inte skillnaderna från år till år, men kom och gör som ni vill. Jag har blivit inspirerad att starta en webbsida som undersöker alla dessa förändringar och mer, Amazonundersokningen online.

Undersökningen ar anonym och kommer att delas upp i fyra delar.

Den första kommer vara en plats dar en Amazonagare kan fylla i chassinummer, år, plats dar originalet köptes och var den befinner sig nu (endast stad och land).

De sista tre delarna kommer vara lika varandra. Varje del av en Amazon som haft några skillnader genom aren (eller några av de andra skillnaderna eller valmöjligheterna som man inte kan se genom typnumret) kommer vara fotograferade. Varje mojlig bild kommer att ha texten "var god klicka på den Volvo som ar mest lik din" bredvid. De tre dealarna kommer att vara invändigt, utvändigt och mekaniskt (d.v.s. under huven).

Jag kom inte på den har iden forran jag kom till Sverige, sa jag har inte tagit de nödvändiga bilderna på mina bilar, men aven om jag gjort skulle de inte vara nog. Jag ber darfor medentusiaster i Uppsala-/Stockholmsomradet att lata mig komma och ta bilder av deras Amazoner. Jag skulle mycket gärna få Volvovanner medan jag ar har och jag tror att det har ar ett bra satt. Om du ar intresserad av skillnader mellan svenska och Amerikanska Volvobilar eller bara vill prata om dem, sag gärna till! Förutom min egen erfarenhet av mina Amazoner sa har jag jobbat på min fars 144 '71, P1800 '62 och 220 '66, sa jag har en del kunskap om mer an bara 122or. Kanske gör jag undersökningar for dem och PV om denna sida visar sig vara popular.

Min dröm ar att kunna avgöra det exakta chassinumret dar en förändring borjade och aven att kunna erbjuda kunskap, till personer som renoverar sina Amazoner, om vad de behöver for att få sina bilar i originalskick. Om du kan hjälpa mig genom att visa upp din askade amazon sa säg mycket gärna till. Var god och lista din karosstyp, ar och hur jag kan kontakta dig. Alla skick ar lika omtyckta. Ar det någon som tycker att detta ar en bra ide eller har några forslag på hur det kan bli bättre?

Tack!
1964 122S 4-door
1961 122S 4-door
1966 220ES 5-door
cruisingphill
Posts: 219
Joined: Sun Feb 03, 2008 2:29 pm
Location: Lund, Skåne / Kalmar, Småland

Re: Amazonundersokningen Online

Post by cruisingphill »

Låter som ett mycket bra initiativ, tufft men förhoppningsvis så kan man få en databas som kan vara till nytta för många. Ett tips är, om du inte redan har det, att skaffa en reservdelspärm då det i de finns en lista med chassienummeravgränsningar får väldigt många detaljer.

För övrigt, är du ursprungligen svensk eller har du pluggat svenska i hela ditt liv? Du skrev att du studerar i Uppsala ett år, men du skriver som om du är infödd!
___________________________________________
Amazon 1968, Buick Riviera 1963, 740TIC 1988
Garageobjekt_______Glidarbil_________Bruksbil
calle2
Posts: 1
Joined: Fri Oct 30, 2009 1:27 am

Re: Amazonundersokningen Online

Post by calle2 »

Det låter som en jättebra idé, väntar tyvärr fortfarande på att transportstyrelsen ska ska skriva över min Amazon på mig.

cruisingphill: Om du kollar lite på grammatiken ser du att det är till viss del google translate. Eller andra direkt översättningar.
Tror jag?
Post Reply