Motoroldies.se

Moderatorer
sn@kesh!t
Posts: 486
Joined: Wed Sep 02, 2009 8:19 pm
Location: Nossebro

Motoroldies.se

Post by sn@kesh!t »

Jag har kollat lite på sida motoroldies.se och har sett att dem över lag är billigare än både VP autoparts och CVI automotive. Men är det någon som köpt något av dem? Hur är kvaliten och passformen på grejerna?

//Sebastian
Amazon, en bil, en livsstil

Audi Coupé -91 Ostbåge'N
Volvo Amazon -70 Green machine
Telis
Posts: 635
Joined: Thu May 12, 2005 7:28 pm
Location: Göteborg

Re: Motoroldies.se

Post by Telis »

De funkar nog fint alla 3 firmorna, själv skulle jag välja VP om jag bodde i Herrljunga med tanke på att du bara har drygt 3 mil dit.
Annars köp där det är billigast. Vp är bäst på klädslar etc. Vp är dessutom väldigt flexibla och trevliga är min erfarenhet.
Mvh
/Henrik
sn@kesh!t
Posts: 486
Joined: Wed Sep 02, 2009 8:19 pm
Location: Nossebro

Re: Motoroldies.se

Post by sn@kesh!t »

xxx
Jo det är ju sant, inte långt till Fristad här ifrån, men vad jag har hört av många så är dem i princip det mottsatta mot vad du just skrev. Men många tycker också likadant som du? En bekant har nämligen handlat allt han behövt till sin Amazon ifrån VP och när han var klar med renoveringen så skulle han bara ha nya mattor och dem hade lovat honom att få rabatt. OCh det fick han inte pga att han inte handlat där på ett tag? Man ska väl ändå inte behöva köpa saker man inte behöver för att dem ska hålla sitt löfte?

//Sebastian
Amazon, en bil, en livsstil

Audi Coupé -91 Ostbåge'N
Volvo Amazon -70 Green machine
A-masen
Posts: 1906
Joined: Thu Jan 12, 2006 4:55 pm
Location: Sverige

Re: Motoroldies.se

Post by A-masen »

Jag har inte handlat något från AP, bara sökt deras hjälp och upplysningar i ett par ärenden, och fick det också.

Men det här med rabatter etc. är ju något som firmor ger efter hur mycket "svängrum" dom har i kassakistan för tillfället. Konjunkturer kan ju som bekant växla från en dag till en annan. Och just hela bilbranschen har ju fått uppleva detta under det senaste året.

Jag försvarar inte AP, men har nog en mer eftertänksam syn på frågan.
sn@kesh!t
Posts: 486
Joined: Wed Sep 02, 2009 8:19 pm
Location: Nossebro

Re: Motoroldies.se

Post by sn@kesh!t »

Dock så var det ju inte igår han skulle köpa mattorna. Det var nog en sisådär 5-6 år sedan kan jag tro
Amazon, en bil, en livsstil

Audi Coupé -91 Ostbåge'N
Volvo Amazon -70 Green machine
Shift
Posts: 974
Joined: Sat May 20, 2006 12:23 am
Location: Borlänge / Uppsala

Re: Motoroldies.se

Post by Shift »

VP har alltid varit obehagligt trevliga mot mig! Jag har fått grejerna kanonsnabbt, och när det har blivit fel så har det löst sig på en gång.
Det som inte går att laga går att skruva sönder
Amazonsport
Posts: 933
Joined: Sat Jul 30, 2005 7:54 pm
Location: Näsum

Re: Motoroldies.se

Post by Amazonsport »

Jag handlar i stort sett bara av Vp autoparts (före detta veteranprodukter) då jag anser att dom har bra kundservice och kvalite på sakerna. Kanske lite dyra men det får det vara värt.
Amazon 121 -67 + Amazon 221 -66 + Amazon221-67 + Amazon 121-60
Arne
Posts: 1917
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:24 am
Location: Järvträsk/Tåme

Re: Motoroldies.se

Post by Arne »

Jag brukar beställa delar från Motoroldies och de är helt ok.
AVG
sn@kesh!t
Posts: 486
Joined: Wed Sep 02, 2009 8:19 pm
Location: Nossebro

Re: Motoroldies.se

Post by sn@kesh!t »

xyz
Tack det var det jag ville veta :roll:
Amazon, en bil, en livsstil

Audi Coupé -91 Ostbåge'N
Volvo Amazon -70 Green machine
Hugger69
Posts: 332
Joined: Mon Feb 27, 2006 11:09 am
Location: Umeå/Teg
Contact:

Re: Motoroldies.se

Post by Hugger69 »

Klart du skall handla från Volvo-Lelle på Motoroldies! En kanonkille som verkligen brinner för Volvo! Han började på ren och skär hobbynivå men försöker numera överleva på detta, så han behöver ditt stöd! Jag handlade allt jag behövde av Lelle och då var i uppstarten men han säljer oftast samma produkter som de andra så kvalitéten är det inget fel på snarare tvärtom skulle jag tro! :wink:
Håkan i Umeå
- Amazon 1965 *Såld till Tyskland 2007*
- Chevrolet Camaro 1969
- Essbåten Kurre, en mahognyracer från 1937
- Rexoped Fleetline, moped från 1956
Håkans Motorsida
Min sida på Garaget.org
sn@kesh!t
Posts: 486
Joined: Wed Sep 02, 2009 8:19 pm
Location: Nossebro

Re: Motoroldies.se

Post by sn@kesh!t »

Jasså, ja jag såg ju att priserna var mycket lägre på en del grejer han hade. Men plåtdelar m.m var ungefär likvärdigt pris. Så nästa beställning jag gör blir nog på Motoroldies, beställde från CVI automotive i onsdags så får se när paketet kommer:)
Amazon, en bil, en livsstil

Audi Coupé -91 Ostbåge'N
Volvo Amazon -70 Green machine
nikkke
Posts: 84
Joined: Wed Oct 08, 2008 8:20 pm

Re: Motoroldies.se

Post by nikkke »

Men tar inte alla firmor saker från mer eller mindre samma ställe?
______________
Niklas Åkerlund
milehead
Posts: 85
Joined: Sun Oct 23, 2005 1:57 am
Location: karlskoga

Re: Motoroldies.se

Post by milehead »

Jag har handlat av volvolelle ett par gånger och bägge gångerna har han varit lite dryg och nästan lite nedlåtande mot mej, så jag har nog handlat färdigt hos honom iaf.
Amazon Kombi '66
http://profile.imageshack.us/user/milehead" onclick="window.open(this.href);return false;
SandManiaC
Posts: 103
Joined: Sun Jul 25, 2004 8:44 am
Location: KIRUNA
Contact:

Re: Motoroldies.se

Post by SandManiaC »

motoroldies suger pung rent ut sagt. beställde luftfilter till mina su, kromade skulle dom var men dom va helt sönderepade. Vilket inte kan ha hänt i frakten för de va bra packade. Sen skickade han fel tempgivare. Beställde även sådana bakelit ringar till dörrvevarna som inte alls såg ut som original va helt 4kantiga och inte konade som original, såg inte klokt ut att sätta dit dom. då va det bättre utan. Jag handlar aldrig mer därifrån.
Rock 'n Roll Amazon -64
Shift
Posts: 974
Joined: Sat May 20, 2006 12:23 am
Location: Borlänge / Uppsala

Re: Motoroldies.se

Post by Shift »

milehead wrote:har han varit lite dryg och nästan lite nedlåtande mot mej
Nu vet jag inte hur gammal du är, men jag som är i 20-årsåldern råkar ständigt ut för sånt när jag har med motorgubbar att göra. Det brukar ta några möten innan man får respekt. Lite tråkigt att det ska behöva vara så, men det är nästan lite roligt med det där spelet också.
Det som inte går att laga går att skruva sönder
Post Reply