Volvo Amazon -70a

Visa din modifierade Amazon. Moderatorer
Blomquist
Posts: 1070
Joined: Tue Feb 24, 2004 11:06 pm

Re: Volvo Amazon -70a

Post by Blomquist »

Lynxinsug? Du skall alltså endast köra med en av gasarna nu då eller?
Tror du det blir åka av till sommaren?
210 -64, 223 -68
sn@kesh!t
Posts: 486
Joined: Wed Sep 02, 2009 8:19 pm
Location: Nossebro

Re: Volvo Amazon -70a

Post by sn@kesh!t »

Nej inte på denna, men man vet ju aldrig. Detta är garanterat inte sista volvon med b20 som jag köper :)
Amazon, en bil, en livsstil

Audi Coupé -91 Ostbåge'N
Volvo Amazon -70 Green machine
sn@kesh!t
Posts: 486
Joined: Wed Sep 02, 2009 8:19 pm
Location: Nossebro

Re: Volvo Amazon -70a

Post by sn@kesh!t »

K_arlstrom wrote:Klart du måste fortsätta uppdatera här !!
Läser kanske bara forumet en-två gånger i månaden och är dålig på att kommentera.. men men.
Blev bra med glasblästrade förgasare ! Bläster och kompressor är helt klart nästa steg för mig..
Jo de blev allt bra när jag fick de glasblästrat :)
Kompressor har jag men ska nog försöka bygga ihop ett bläster skåp :)
Amazon, en bil, en livsstil

Audi Coupé -91 Ostbåge'N
Volvo Amazon -70 Green machine
rolwig
Posts: 161
Joined: Sun Dec 21, 2008 6:03 pm
Location: Gotland

Re: Volvo Amazon -70a

Post by rolwig »

Hej Snakeshit!

Du skriver att du ska sluta att göra inlägg här, gör inte det. Jag är en sån som är inne varje dag och kollar vad som händer men skriver inte så ofta.
Jag har kollat på allt du har skrivit det senaste året och jag tror det är flera som gör som jag.

Roland
sn@kesh!t
Posts: 486
Joined: Wed Sep 02, 2009 8:19 pm
Location: Nossebro

Re: Volvo Amazon -70a

Post by sn@kesh!t »

Tack så mycket.

Jo jag vet att de är några som kollar igenom min tråd. Men de är konstigt att i princip alla andra trådar får hur många som helst inlägg.
Avundsjuk? mja de kan man väl säga. Känns som bortkastat arbete att lägga upp här om ingen gör sin röst hörd.
Amazon, en bil, en livsstil

Audi Coupé -91 Ostbåge'N
Volvo Amazon -70 Green machine
QV
Posts: 4980
Joined: Sun Jan 30, 2005 10:47 pm
Location: Mariefred

Re: Volvo Amazon -70a

Post by QV »

Men du har 1 svar per 156 läsning, min tråd som ledar i antalet visningar på Original snittar 1 svar per 243 läsning. så sdåligt är det inte...
Sen får man se det mera som en dagbok. Då man kan gå tillbaka och kolla vad man gjorde (framför allt när man gjorde det)

/Janne

Men många svar får man bara på motorporr och dyligt.....
Se upp! Jag är farlig för detta forum. Jag vill nämligen kunna ändra i mina gamla inlägg.
sn@kesh!t
Posts: 486
Joined: Wed Sep 02, 2009 8:19 pm
Location: Nossebro

Re: Volvo Amazon -70a

Post by sn@kesh!t »

Hmm ok.

Ung som man är så blir man lite paranoid o tänker att folk kanske tycker att man har konstigt idéer för sig och gör ett allt för dåligt jobb när ingen kommenterar.

Jag är inte "bättre" än någon annan enligt mig själv. Många idéer om va man kan göra. Va som är rätt o fel o va som är unikt vet jag inte. I och för sig min bil o jag gör ju va jag tycker är fint. En stor bonus att få höra att man gjort bra ifrån sig o har bra idéer.
Amazon, en bil, en livsstil

Audi Coupé -91 Ostbåge'N
Volvo Amazon -70 Green machine
User avatar
Hasse63
Posts: 6292
Joined: Wed Apr 21, 2004 11:44 am
Location: Åskilje Västerbotten ;)
Contact:

Re: Volvo Amazon -70a

Post by Hasse63 »

Skrev här om dagen typ 4 rader om precis det här med kommentarer och skrev då att en som har lite såna men borde ha fler är just QV på sina "särplockningar"/ FAQ mm. :D och då jag var klar så råkade jag trycka på < = gå bakåt en sida. :evil:

Hur som hälst fortsätt uppdatera med bilder och text, ser att du hade en intressant bild på Host garaget. Dina weberbilder är för mig intressanta då jag aldrig set en isärplockad. Sen är det alltid kul om man får en kommentar tillbaka då man skriver nåt i en tråd det gör en också glad och då kan det bli flera :wink:
Klicka! :arrow: Forumsregler
Klicka! :arrow: Länksamlingen som har "allt"
Klicka! :arrow: Verkstadshandböcker, typbeteckningar, bilder mm till Amazon
__/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/
Uffe
Posts: 1120
Joined: Tue Jan 10, 2006 8:19 pm
Location: Ängelholm

Re: Volvo Amazon -70a

Post by Uffe »

Satan vad fint det blir med gasarna :shock: :D Måste vara perfekt att ha tillgång till glasbläster. Skall även ta och köpa färg till motorn (om ett tag) och då ligger "din" färg nära till hands. Bra jobbat!
Amazon 1957
123GT
Posts: 815
Joined: Sat May 22, 2010 12:38 pm
Location: ...nära Göteborg.
Contact:

Re: Volvo Amazon -70a

Post by 123GT »

[quote="sn@kesh!t"] ...o tänker att folk kanske tycker att man har konstigt idéer för sig och gör ett allt för dåligt jobb när ingen kommenterar. quote]

Nej, nej, nej...absolut inte ! För det första är det din bil och du avgör vad och hur du vill göra med den ! För det andra är det som jag har skrivit tidigare...inspirerande att se allt du gör med bilen. För det tredje så tycker jag det vore lite mer tråkigt om alla gjorde på exakt samma sätt.....då hade inläggen blivit lite mer av....gäsp....ännu ett inlägg... de' va' la' bra då !

Nä fortsätt i samma anda, snyggt jobbat !!! / sven
'67;a 123 GT objekt i djup dvala.

Länk : Svenska Volvo Amazonklubben
Länk : Mina blandade Amazonbilder
Youtubelänk : The one and only - Salt & Peppar Amazonen
sn@kesh!t
Posts: 486
Joined: Wed Sep 02, 2009 8:19 pm
Location: Nossebro

Re: Volvo Amazon -70a

Post by sn@kesh!t »

Hasse63 wrote:Skrev här om dagen typ 4 rader om precis det här med kommentarer och skrev då att en som har lite såna men borde ha fler är just QV på sina "särplockningar"/ FAQ mm. :D och då jag var klar så råkade jag trycka på < = gå bakåt en sida. :evil:

Hur som hälst fortsätt uppdatera med bilder och text, ser att du hade en intressant bild på Host garaget. Dina weberbilder är för mig intressanta då jag aldrig set en isärplockad. Sen är det alltid kul om man får en kommentar tillbaka då man skriver nåt i en tråd det gör en också glad och då kan det bli flera :wink:
Jag hade tidigare inte öppnat en weber förgasare, va riktigt intressant o se hur allt fungerade. Enda förgasaren jag har mekat med tidigare är mikuni trim förgasare på min Yamaha DT :lol: Så detta va nytt.
Amazon, en bil, en livsstil

Audi Coupé -91 Ostbåge'N
Volvo Amazon -70 Green machine
sn@kesh!t
Posts: 486
Joined: Wed Sep 02, 2009 8:19 pm
Location: Nossebro

Re: Volvo Amazon -70a

Post by sn@kesh!t »

Uffe wrote:Satan vad fint det blir med gasarna :shock: :D Måste vara perfekt att ha tillgång till glasbläster. Skall även ta och köpa färg till motorn (om ett tag) och då ligger "din" färg nära till hands. Bra jobbat!
Jo de blev markant skillnad måste jag säga :) Nära till hands vet jag inte riktigt, gjorde de på farsan jobb men ska bygga bläster skåp tänkte jag. Eller om jag köper mig ett skåp :)
Amazon, en bil, en livsstil

Audi Coupé -91 Ostbåge'N
Volvo Amazon -70 Green machine
sn@kesh!t
Posts: 486
Joined: Wed Sep 02, 2009 8:19 pm
Location: Nossebro

Re: Volvo Amazon -70a

Post by sn@kesh!t »

123GT wrote:
sn@kesh!t wrote: ...o tänker att folk kanske tycker att man har konstigt idéer för sig och gör ett allt för dåligt jobb när ingen kommenterar. quote]

Nej, nej, nej...absolut inte ! För det första är det din bil och du avgör vad och hur du vill göra med den ! För det andra är det som jag har skrivit tidigare...inspirerande att se allt du gör med bilen. För det tredje så tycker jag det vore lite mer tråkigt om alla gjorde på exakt samma sätt.....då hade inläggen blivit lite mer av....gäsp....ännu ett inlägg... de' va' la' bra då !

Nä fortsätt i samma anda, snyggt jobbat !!! / sven
Jo jag bygger ju bilen för mig själv, men de är alltid kul om andra tycker om den :)

Tackar så mycket alla!
Amazon, en bil, en livsstil

Audi Coupé -91 Ostbåge'N
Volvo Amazon -70 Green machine
sn@kesh!t
Posts: 486
Joined: Wed Sep 02, 2009 8:19 pm
Location: Nossebro

Re: Volvo Amazon -70a

Post by sn@kesh!t »

Photoshopade ihop en bild lite snabbt på hur jag kan bygga ihop GT instrumenten som jag ska köpa :)

Image
Lånad orginal bild. Men tyckte de blev bra iaf :)

Image
Instrumentet som jag ska köpa :)
Amazon, en bil, en livsstil

Audi Coupé -91 Ostbåge'N
Volvo Amazon -70 Green machine
Hillman
Posts: 157
Joined: Mon Feb 16, 2004 4:48 pm
Location: Västerås

Re: Volvo Amazon -70a

Post by Hillman »

Jag har bytt till samma mätare och gillar dem. Det ser ut som du gjort mätarna lite för små när du photoshoppade in dem, de kommer nog betydligt närmare varandra. Kolla med ratten du ska använda så att inte mätarna skyms för mycket.

Jag valde att sätta hastighetsmätare och varvräknare i mitten istället.
Image
Post Reply