Min Amazon -69:a

Visa din original-amazon. Allt från objekt till pärla. Moderatorer
cooljb
Posts: 490
Joined: Mon Apr 28, 2008 4:40 am
Location: Halmstad

Re: Min Amazon -69:a

Post by cooljb »

nu har det hänt lite grann och fått kapat väck bakdelen,,,kom ett paket från vp parts gött nu har man allt för att sätta ihop baken :-)
Image
cooljb
Posts: 490
Joined: Mon Apr 28, 2008 4:40 am
Location: Halmstad

Re: Min Amazon -69:a

Post by cooljb »

Image
Image
Image
Image
Image
Image

fattar inte riktigt att jag orkar stå i den röra jag har i garaget :-) få nog bli en städning snart
cooljb
Posts: 490
Joined: Mon Apr 28, 2008 4:40 am
Location: Halmstad

Re: Min Amazon -69:a

Post by cooljb »

kvällens arbete :D
Image
Image
Image
Image
Image

hade kommit mycke längre om inte vinkelslipen gav upp :cry: upp tidigt o handla ny imån.
Lars Bd
Posts: 4775
Joined: Sat Jan 31, 2004 2:18 pm
Contact:

Re: Min Amazon -69:a

Post by Lars Bd »

Hur är passformen på nederdelen av bakskärmen, jag tänker då närmast på hörnet där skärmkanten övergår till vågrät pressning?
Detta inlägg får ej helt eller delvis med eller utan källhänvisning citeras på Facebook utan skriftligt tillstånd.
Läs allt om Amazon på http://www.volvoamazonpictures.se/
Går det inte som du har tänkt dig så har du tänkt fel.
Farfar sedan 080629.
cooljb
Posts: 490
Joined: Mon Apr 28, 2008 4:40 am
Location: Halmstad

Re: Min Amazon -69:a

Post by cooljb »

hej
om du menar passformen framåt så tyckte jag de passade sisådär, jag bar mig lite dumt åt iofs, vet nu bättre till nästa sida men tyckte ändå man kunde få till de bra. om jag får till det nästa sida som jag tänkt kan jag beskriva en bra grej till att få till de bra.
cooljb
Posts: 490
Joined: Mon Apr 28, 2008 4:40 am
Location: Halmstad

Re: Min Amazon -69:a

Post by cooljb »

jaha då fick man gjort lite till idag. nån som kan rekommendera nått kitt man kan ha imellan sandplåten??

Image
Image
Image
Image
Image
Image
John
Posts: 580
Joined: Tue Aug 05, 2008 3:36 pm
Location: Tierp

Re: Min Amazon -69:a

Post by John »

Riktigt snyggt jobb :D Jag hade plastic paddings karroserikitt när jag tätade skarven till sandplåten och det funkar riktigt bra. Köp inte biltemas det är för kladdigt
volvo amazon 2d -67
volvo amazon 4d -65
volvo amazon kombi -67
volvo 245 turbo -84
Volvo 945 turbo -96
volvo V50 -06
Lemmy 121
Posts: 237
Joined: Tue Aug 11, 2009 8:31 am

Re: Min Amazon -69:a

Post by Lemmy 121 »

Vilka framsteg, ser ut att bli bra det där. Kul att du räddar bilen, den behövde lite kärlek. :wink:
sotarn
Posts: 212
Joined: Wed Jan 07, 2009 6:00 pm

Re: Min Amazon -69:a

Post by sotarn »

Snyggt jobbat :mrgreen: .Ser ut som en riktigt seriös renovering :D .
cooljb
Posts: 490
Joined: Mon Apr 28, 2008 4:40 am
Location: Halmstad

Re: Min Amazon -69:a

Post by cooljb »

man tackar för all feedback men man får ändå lite prestationsångests när man ser vissa byggen men man gör så gott man kan.
cooljb
Posts: 490
Joined: Mon Apr 28, 2008 4:40 am
Location: Halmstad

Re: Min Amazon -69:a

Post by cooljb »

Image
Image
QV
Posts: 4980
Joined: Sun Jan 30, 2005 10:47 pm
Location: Mariefred

Re: Min Amazon -69:a

Post by QV »

cooljb wrote:man tackar för all feedback men man får ändå lite prestationsångests när man ser vissa byggen men man gör så gott man kan.
Fast inget blir bra bara för att man "kastar pengar på det" Det går åt mycket kunnande och tid också. Om man gör "så gott man kan" så har man gjort sitt bästa! Skall det bli "bättre" så måste man börja leja folk vilket gör att kostnaderna drar iväg.

Jag tyckte att jag fick till det med låsen till dörrhandtagen (om du har sett min beskrivning på renovering av dessa) men nu i vinter med många minusgrader så märkte jag att knappen gick tungt att trycka in (detta gäller nycken också) så antingen har jag fel fett eller förmycket av fettet. Men jag kan leva med det problemet eftersom bilen inte använda på saltade väger. Men dessa "småfel" kommer ju inte fram i all textmassa man ser ooch läser här på forumet.
/Janne

p.s. Man får lust i bland att leja in folk för vissa renoveringar för det utförs riktigt finns jobb på en hel del av bilarna här. d.s.
Se upp! Jag är farlig för detta forum. Jag vill nämligen kunna ändra i mina gamla inlägg.
Amazonsport
Posts: 933
Joined: Sat Jul 30, 2005 7:54 pm
Location: Näsum

Re: Min Amazon -69:a

Post by Amazonsport »

Ser jättefint ut, du har bra handlag med svetsen.. Kul att följa ditt jobb plåt för plåt också..
Amazon 121 -67 + Amazon 221 -66 + Amazon221-67 + Amazon 121-60
cooljb
Posts: 490
Joined: Mon Apr 28, 2008 4:40 am
Location: Halmstad

Re: Min Amazon -69:a

Post by cooljb »

tackar tackar, med tanke på att de e första gången jag renoverar så e rätt nöjd än så länge. svetsandet är inga problem iomed jag jobbar som svetsare :wink: svårare blir det med spackling och lack.
User avatar
Hasse63
Posts: 6292
Joined: Wed Apr 21, 2004 11:44 am
Location: Åskilje Västerbotten ;)
Contact:

Re: Min Amazon -69:a

Post by Hasse63 »

"svårare blir det med/.../"

Du kommer bli grym på de med :wink:
Klicka! :arrow: Forumsregler
Klicka! :arrow: Länksamlingen som har "allt"
Klicka! :arrow: Verkstadshandböcker, typbeteckningar, bilder mm till Amazon
__/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/
Post Reply