Fundering...

B16/B18/B20 A/B/D. Moderatorer
Post Reply
Miriam
Posts: 2
Joined: Thu Aug 19, 2004 10:21 am

Fundering...

Post by Miriam »

Hej!

Jag funderade på en sak... Är man helt vansinning om man vill ge sig på att renovera en Amazon, utan att ha någon som helst erfarehet av att meka med bilar?

Det är inget som kan ske de närmaste åren, eftersom jag pluggar just nu.. men .. Borde jag lägga ner den drömmen direkt, eller vad säger ni?

Mvh /Miriam
Axel
Posts: 377
Joined: Wed Jun 09, 2004 10:00 am
Location: Gurresta, Knivsta, Uppsala
Contact:

Renovering

Post by Axel »

hur många är det som är bra på något innan dom har provat första gången? det går bara viljan finns! man kanske inte ska börja med det sämmsta tänkbara objektet, det ska ju bli klart också! men annars är nog allt möjligt om man vill.
hm, jag renoverade motorn på traktorn när jag var 14... ok, inte första gången jag skruvade, men iaf.

saken är ju den att om det inte går som man tänkt sig så är det bara att tänka efter och börja om! :roll:

Lycka till!
Axel Wall
horgalaten
Posts: 503
Joined: Thu Mar 25, 2004 6:28 pm
Location: Hörby
Contact:

Det e klart att du gör

Post by horgalaten »

Hejsan.

Jag själv har bara skruvat Amazon sen Augusti förra året.

Är du osäker så kan du köpa dig en reservdelsbil som är komplett för sisådär 1500-2000 kronor och sen skruvar du isär den bilen i minsta detalj. Du blir då varse om att det är inga som helst svårigheter att sätta tillbaka igen.

Undrar du om nåt och behöver hjälp med demontering så skicka ett mail till mig på horgalaten@telia.com så lovar jag att förklara hur du tar isär bilen.

Naturligtvis även om hur du plockar ihop den.

Som erfarenhet, så har jag plockat isär ungefär 15 bilar detta året och satt ihopa 3 funktionsdugliga bilar som besiktigats utan anmärkning.

Vi Hörs

Mvh Jörgen :D
D59471
Posts: 2398
Joined: Sat Jan 31, 2004 2:00 pm

Post by D59471 »