krock vänster fram and air ride

Modifierad fram och bakvagn samt icke original hjul. Moderatorer
Post Reply
ly9cs
Posts: 36
Joined: Sun Feb 27, 2005 12:50 pm
Location: Ljungby
Contact:

krock vänster fram and air ride

Post by ly9cs »

Jag har smällt! Krockat!!
Trist ! Vänster framdörr e väck! !!!BAD BAD BAD!!!
Men jag ser det som positivt!
Jag flyttar min 4 dörrars Automat Sport till nästa level!
Nu har jag köpt nya dörrar. Nya och Nya! Men bättre än de jag har. ja, jag skrev det i pluraris. Jag var tvungen och köpa 5 dörrar för att få en bra en dörr av säljaren. Så är livet. Nu har jag fem plus fyra dörrar till en amazon. Finns det en nio dörras modell. he he?
Så är det då säljaren envisas med att inte bara sälja en dörr utan alla. Jag kan säker sälja dem vidare.

Nu skall jag lacka om min maskin och det är det jag menar med "next level". Jag skall plölja ner mer tid och kärlek. Jag vill ha den som den är med rätt färg och så men jag tänker lite till.

Min maskin är Reg nummer 122461231201

Jag gjorde motorn för 3-4 år sedan och jag har gjort automatlådan (vilken dröm)
http://amazon.forum.bilia.se/phpbb3/vie ... ilit=ly9cs

Nu tycker jag det vore skit kul med Air Ride på min amazon. Alltså, rent original, annars och sen air ride.

Jag vill kunna parkera den på gatan. Jag menar verkligen PÅ GATAN.
Är det någon som har erfarenhet av Air Ride på en Amazon.

Vad behöver man göra ?
Vad finns det för system för det?
Vad finns det för problem för sådan system?
Blomquist
Posts: 1070
Joined: Tue Feb 24, 2004 11:06 pm

Re: krock vänster fram and air ride

Post by Blomquist »

Det har dryftats här förr. Vår vän i norge, Aggro, tipsade en gång om denna: http://www.bilforumet.no/120/184085-4-door-airride.html
Synd att det är så dyra grejer.
210 -64, 223 -68
Bamazon
Posts: 130
Joined: Wed Aug 13, 2008 10:43 pm

Re: krock vänster fram and air ride

Post by Bamazon »

Har byggt luft bak på min men ja gjorde de lite omständnigt för o få den så lååg som möjligt men man kan bygga mycket enklare,
o bälgarna är inte så dyr igentligen köpte mina för 1100 men de finns ännu billigare, allt är beroende på hur snabbt allt ska gå, höj o sänka alltså...fördelarna är väll att man kan åka mycket lägre, o höjja då de är dålig väg el fartgupp, mjukare gång el va man ska säga
Post Reply