rapport från samkvämet hos en amazonist...

Stora och små, minst 2 personer. Samt andra samlingar av gamla volvobilar tex bilder från rallyn. Moderatorer
the grey one
Posts: 174
Joined: Sat Jun 13, 2009 10:50 pm
Location: Åkersberga

rapport från samkvämet hos en amazonist...

Post by the grey one »

hösten och vintern är som bekant vääldigt lång och många kryper in i garaget och gömmer sig MEN Kim tog mod till sig och bjöd hem hela stockholmsgänget för god mat och dryck samt en massa amazonsnack,här är resultatet:


När vi kom så möttes vi av ett julpyntat mycket stilfullt hus.Ett par öl lite snacks och amazonprat så var trivselfaktorn hög.
Image

när gästerna samlades i köket och pratade så förstod Kim piken :roll: och frågade om vi var hungriga.
Image
så han ställde sig i köket och lagade mat,eller rättare sagt kokade ris eftersom hans förstående fru hade tillagat chili con carne i förväg.
Här ses han tillaga det vitlöksbröd som serverades till maten.
Image
till och med katten tittade misstänksamt när husse kokade ris....
Image
chili,ris ett jätte gott vitlöksbröd och ett glas rött gjorde oss mätta och belåtna
Image
Image
efter maten så blev det besök hans bibliotek där det fanns en hel del rolig litteratur,inte bara amazonrelaterat.
Image
Image
David som pluggar i Uppsala med bor i Texas är en amazonälskare ut i fingerspetsarna.
Image
efter vi hade förkovrat oss så höll Lunkan en snabbkurs hur man kan gjuta av väl valda delar i plast.
Image
Image
Image
Image
en väl vald del....
Image

Kim ett stort tack till en mycket lyckad och trevlig kväll som gick alldeles för fort!
Duvgrå 65:a med 27000 välservade mil på mätaren(var femhundrade mil sen ny!!)
LABBE
Posts: 627
Joined: Thu Jan 31, 2008 8:28 pm
Location: vallentuna

Re: rapport från samkvämet hos en amazonist...

Post by LABBE »

ja Kim man tackar. maten var god. biblioteket intressant, stämningen var på topp. tack än en gång :D :D
Amazon 66 taksänkt hgv (den låge)
amazon limousine 60 (brick bay)
QV
Posts: 4980
Joined: Sun Jan 30, 2005 10:47 pm
Location: Mariefred

Re: rapport från samkvämet hos en amazonist...

Post by QV »

Tiden var inplanerad men "röd vinterbil" visade sig ha en svårt anfall av dålig värme och behövde omvårdnad inför stundande kyla.
Lite bättre vart det efter ett fulmeck men bra, Njet.

Så det är Lunkan man skall fråga ut när det gäller avgjutning av detaljer. Det var en bra info. (vet inte om Lunkan tycker det snart men vi får se)

Svårt att prioritera efter hjärtat när det praktiska står och skriker en i örat.....

/Janne
Se upp! Jag är farlig för detta forum. Jag vill nämligen kunna ändra i mina gamla inlägg.
helsoffa
Posts: 18
Joined: Tue Sep 08, 2009 1:05 pm
Location: Uppsala/Austin, TX
Contact:

Re: rapport från samkvämet hos en amazonist...

Post by helsoffa »

That was so much fun! I had a great time! Thanks for inviting us, Kim!
I have to say that in the picture where you make garlic bread, you look crazy with a knife!
1964 122S 4-door
1961 122S 4-door
1966 220ES 5-door
roberth
Posts: 514
Joined: Sat Jul 29, 2006 2:54 pm
Location: skellefteå
Contact:

Re: rapport från samkvämet hos en amazonist...

Post by roberth »

Trevligt med bilder på folk som har trevligt :D .
Kul med en avslappnad träff med Amazonintresserade vänner! Blir smått avundsjuk...
Amazon 122S-65
Cresent Scoterett-65:a
Mazda Miata (mx-5) -97:a
http://www.domherre.se/
ASF421
Posts: 70
Joined: Mon Aug 03, 2009 8:35 am

Re: rapport från samkvämet hos en amazonist...

Post by ASF421 »

Med sommarens små och stora möten i tankarna vill jag önska en riktigt God Jul!

Nu laddar vi för nästa års samkväm med förhoppningsvis många sköna mil och möten, jag tror att vi på sikt kan sätta Stockholm på Amazonkartan med innehållsrika träffar och cruisingar av Nyköpingstypen!

Alla är ju inte som jag ( många tackar för det ) som kör min Amazon året runt... men en till verkar det ju finnas...

Image
Skön bild från vår tråds senaste besökare. Vi kanske kan inspirera till en vinterträff på riktigt Roberth?

Ha de gott så gjuter jag lite så länge!

/Lunkan
the grey one
Posts: 174
Joined: Sat Jun 13, 2009 10:50 pm
Location: Åkersberga

Re: rapport från samkvämet hos en amazonist...

Post by the grey one »

En riktigt god (h)jul på er alla amazonälskare!

Jag håller med föregående talare och längtar till sommarsäsongen.
Lunkan sitter rallydubben på?
Duvgrå 65:a med 27000 välservade mil på mätaren(var femhundrade mil sen ny!!)
ASF421
Posts: 70
Joined: Mon Aug 03, 2009 8:35 am

Re: rapport från samkvämet hos en amazonist...

Post by ASF421 »

Nupp, har inte haft tid att montera och använda dom än... måste vara mycke snö så man inte bara kör mot asfalten... men annandagen ser ut att öka möjligheterna för en sån övning :lol:

Däremot sitter fynden från Ulvsunda på nu, du vet 165.15... färska o fina :P men dom funkar j-bra...

Upp med kylargardinerna och ut i vinternatten och lek med den ( for David: pull up your curtain and take your Amazon out to the cold night and play with it )

/ Lunkan
DANNE GOTLAND
Posts: 2
Joined: Tue Oct 13, 2009 11:32 am

Re: rapport från samkvämet hos en amazonist...

Post by DANNE GOTLAND »

hej på er!

ville bara önska alla en riktigt godjul o gott nytt år!
synd att jag inte kunde va med vid träffen hos kim,
såg trevligt ut.
själv åker vi till gotland imorron o stannar över nyår,
jag funderade på om det va nån som skulle va intresserad
av att åka med över till ön några dagar framåt våren?
finns mycke intressant att titta på(inte bara raukar)
om det låter skoj så spånar jag gärna vidare på det.

ha de bra!
Danne
ASF421
Posts: 70
Joined: Mon Aug 03, 2009 8:35 am

Re: rapport från samkvämet hos en amazonist...

Post by ASF421 »

Vore asballt!

Starta en tråd och kolla så det inte krockar med nån annan träff :)

/ Lunkan
LABBE
Posts: 627
Joined: Thu Jan 31, 2008 8:28 pm
Location: vallentuna

Re: rapport från samkvämet hos en amazonist...

Post by LABBE »

god fortsättning på er. Jag kunde inte hålla mig längre tog en sväng med originalarn igår. snöiga vägar i roslagsskogarn, sommarsulorna på. (smala originalsize) inga problem. man bara njöt, gick till och med att vända på en oplogad skogsväg, som sagt det var bättre för. god fortsättning på er. gotland nästa mål då eller????
Amazon 66 taksänkt hgv (den låge)
amazon limousine 60 (brick bay)
kim
Posts: 158
Joined: Wed Dec 17, 2008 9:48 pm

Re: rapport från samkvämet hos en amazonist...

Post by kim »

Vore riktigt roligt med en tur till ön Danne! Jag hänger gärna med.
Kim
the grey one
Posts: 174
Joined: Sat Jun 13, 2009 10:50 pm
Location: Åkersberga

Re: rapport från samkvämet hos en amazonist...

Post by the grey one »

jag är helt klart på! det vore trevligt med en weekend på ön,och Danne du ordnar väl rabbat på båten när "fastlänningarna" kommer över med riktiga bilar :roll:
Duvgrå 65:a med 27000 välservade mil på mätaren(var femhundrade mil sen ny!!)
Amazonsport
Posts: 933
Joined: Sat Jul 30, 2005 7:54 pm
Location: Näsum

Re: rapport från samkvämet hos en amazonist...

Post by Amazonsport »

Verkar ha varit en kul träff, synd man missade den..

Danne, har du funderat vidare på en Gotlands träff? Det vore häftigt om man kunde åka över ett bra antal bilar.. Jag var där för snart 2 år sen i maj och det var perfekt tidpunkt innan turisterna hittat dit, och ändå varmt o skönt.
Amazon 121 -67 + Amazon 221 -66 + Amazon221-67 + Amazon 121-60
kim
Posts: 158
Joined: Wed Dec 17, 2008 9:48 pm

Re: rapport från samkvämet hos en amazonist...

Post by kim »

Hej Alla! Lördagen den 19/2 är det dag igen! Vore skitkul om det kunde bli av i år igen,då kan man ju nästan säga att det blir en tradition :D Alla Amazonälskare är varmt välkomna till käk och samkväm hos mig i Huddinge. Då vi hade temat förra
året att gjuta av en nedre b stolpsplupp kan vi ju inte va sämre i år. En V knopp väntar på dessikering, och nu äntligen ska vi ta reda på hur den är uppbyggd. (Lugn alla!, den är i ett dåligt skick, nån ordning får det ju vara)Hör av er här på tråden
så vi vet om det blir nåt, och tänk på att pendeln går ju nära i fall man kan tänka sig att det går ner nåt starkt.
Kim
Post Reply