Az -68. Driftingstuk, ev ljudbygge

Visa din modifierade Amazon. Moderatorer
Amakombi
Posts: 531
Joined: Thu Oct 06, 2005 7:54 am
Location: Kil

Re: Az -68. Renovering, ljudbygge, rallystuk

Post by Amakombi »

taket sitter fastklämt med "hajlister".
man demonterar de genom att föra in exempelvis en spackelspade mellan innertak och kaross och bänder ut listerna, ska gå att haka av taket från listerna sedan.
läs gärna verkstadsböckerna där de även finns bilder om ja minns rätt.
cruisingphill
Posts: 219
Joined: Sun Feb 03, 2008 2:29 pm
Location: Lund, Skåne / Kalmar, Småland

Re: Az -68. Renovering, ljudbygge, rallystuk

Post by cruisingphill »

Men hur fick du loss "knäckskruvarna"? Svetsade du bara fast en mutter på de eller skar du ett spår?
___________________________________________
Amazon 1968, Buick Riviera 1963, 740TIC 1988
Garageobjekt_______Glidarbil_________Bruksbil
power.shock
Posts: 10
Joined: Mon Jan 11, 2010 6:37 pm

Re: Az -68. Renovering, ljudbygge, rallystuk

Post by power.shock »

ser bra ut markus :twisted: har du fått svetsen än?
Lemmy 121
Posts: 237
Joined: Tue Aug 11, 2009 8:31 am

Re: Az -68. Renovering, ljudbygge, rallystuk

Post by Lemmy 121 »

Tack, Joel (antar jag). Nej, svetsen har inte kommit än. Eftersom att den skulle skickas från sthlm så skulle den ha kommit på högst ett par dagar enligt bussgods. Det har gått runt 2 veckor snart.. Så, jag tror att säljaren inte ville riskera sina 700:- på frakten, ifall att jag inte skulle hämta ut svetsen så han har nog inte skickat den. Lite taskig stil att inte höra av sig, eller säga att han inte vill skicka den då jag ringer bara...

Men jag ringde på en annan svets för 15 min sen kanske. En Serva 185 trefas svets. Jag ska ringa bussgods imorgon och höra om dom vill skicka en gastub bara. Vill dom det så är svetsen min. :)
power.shock
Posts: 10
Joined: Mon Jan 11, 2010 6:37 pm

Re: Az -68. Renovering, ljudbygge, rallystuk

Post by power.shock »

jo det är jag som är joel. jobbigt när dom inte skickar sakerna :evil: du har väl inte betalt?
Lemmy 121
Posts: 237
Joined: Tue Aug 11, 2009 8:31 am

Re: Az -68. Renovering, ljudbygge, rallystuk

Post by Lemmy 121 »

Kul att du reggade dig tillslut.. :wink:
Aldrig i livet att jag betalar i förväg till något jag inte känner. Inte på blocket iaf. Går väl bra på tradera till någon med gott omdöme. Däremot så ville han ha handpenning för frakten först. Men likaväl som jag kan lura honom på fraktkostnaden så kan ju han lura mej på svetsen då jag inte ens sett den... Men som sagt, han kunde väl åtminstone sagt något. Drygt att gå och vänta i onödan.
Lemmy 121
Posts: 237
Joined: Tue Aug 11, 2009 8:31 am

Re: Az -68. Renovering, ljudbygge, rallystuk

Post by Lemmy 121 »

Ringde på en svets förra veckan. Han skulle bara höra med bussgods om dom kunde skicka gastuben och sen höra av sig till mej igen dagen därpå.
Tror ni att han hörde av sig?
Självklart inte.... Jag har försökt ringa till honom istället ca 3 gånger men kommer bara fram till någon telefonsvarare nu. Funderar på om han blockat mitt nummer?

Ringde på en annan svets igår. Vi kom överens om att han skulle skicka den med bussgods idag och sen ringa mej.
Tror ni att han har ringt än?
Självklart inte.... :evil: Det var den tredje svetsen som jag har "köpt" nu, men aldrig fått hem. Börjar tröttna rejält nu...

Störande när jag inte kan fortsätta med något utan svets. Kan inte fortsätta med ljudbygget heller då jag måste köpa en bas först. Apropå det så har jag "köpt" en bas på blocket, i november var det kanske, men den har då inte hittat hem till mej än. Varje gång jag hör av mej till säljaren så ska han skicka den imorgon säger han.
SUCK!
sn@kesh!t
Posts: 486
Joined: Wed Sep 02, 2009 8:19 pm
Location: Nossebro

Re: Az -68. Renovering, ljudbygge, rallystuk

Post by sn@kesh!t »

http://www.kvanumsjarn.se/svetsar.asp
Jag rekommenderar dig att köpa denna svetsen :!: Rallymig 160. En sådan köpte jag mig. Enormt bra svets säger jag bara. Dåliga hjul att rulla den på om man har dåligt golv men annars en förbannat bra mig svets!
Amazon, en bil, en livsstil

Audi Coupé -91 Ostbåge'N
Volvo Amazon -70 Green machine
cruisingphill
Posts: 219
Joined: Sun Feb 03, 2008 2:29 pm
Location: Lund, Skåne / Kalmar, Småland

Re: Az -68. Renovering, ljudbygge, rallystuk

Post by cruisingphill »

Jag vann en tradera budgivning på en sådan Rallymig 160 Amp, förskottsbetalade eftersom omdöme hos säljaren verkade bra, hade bra mailkontakt och allt i början men när jag väl satt in pengarna så var det tyst... var en tjomme i Nyköpingsområdet. Polisutredning pågår...

Ang. svets så kan jag annars varmt rekommendera DUAB svetsarna, köpte deras 180Ampare i somras och den krämar på lika fint som de flesta andra svetsar jag använt av samma kaliber som Kemppi o Esab.
___________________________________________
Amazon 1968, Buick Riviera 1963, 740TIC 1988
Garageobjekt_______Glidarbil_________Bruksbil
Lemmy 121
Posts: 237
Joined: Tue Aug 11, 2009 8:31 am

Re: Az -68. Renovering, ljudbygge, rallystuk

Post by Lemmy 121 »

sn@kesh!t wrote:http://www.kvanumsjarn.se/svetsar.asp
Jag rekommenderar dig att köpa denna svetsen :!: Rallymig 160. En sådan köpte jag mig. Enormt bra svets säger jag bara. Dåliga hjul att rulla den på om man har dåligt golv men annars en förbannat bra mig svets!
Fin svets. Lite dyr bara (snål) och jag vill gärna ha en 3-fasare. Försöker hitta en för ca 4-5k inklusive tub.
cruisingphill wrote:Jag vann en tradera budgivning på en sådan Rallymig 160 Amp, förskottsbetalade eftersom omdöme hos säljaren verkade bra, hade bra mailkontakt och allt i början men när jag väl satt in pengarna så var det tyst... var en tjomme i Nyköpingsområdet. Polisutredning pågår...
F*n vad surt! Sånt är inte ok, hoppas att han åker dit!

Tack för tipsen iaf. Imorgon tänkte jag ringa igen på svetsen som jag ringde på igår. Har han inte skickat den då så skiter jag i den. Tänkte ringa på den här i stället: http://www.blocket.se/jonkoping/Svets_e ... m?ca=6&w=1
Liten 3fas svets på 125A. Ska fungera väldigt bra till just bilplåt. Hoppas bara på en seriös säljare, börjar tröttna på dom som inte hör av sig. Skam den som ger sig som sagt, tänker då inte sluta ringa på annonser förrens en svets står i garaget!
sn@kesh!t
Posts: 486
Joined: Wed Sep 02, 2009 8:19 pm
Location: Nossebro

Re: Az -68. Renovering, ljudbygge, rallystuk

Post by sn@kesh!t »

http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=42302
Här har du en bra svets annars till bra pris :!:
Amazon, en bil, en livsstil

Audi Coupé -91 Ostbåge'N
Volvo Amazon -70 Green machine
Lemmy 121
Posts: 237
Joined: Tue Aug 11, 2009 8:31 am

Re: Az -68. Renovering, ljudbygge, rallystuk

Post by Lemmy 121 »

sn@kesh!t wrote:http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=42302
Här har du en bra svets annars till bra pris :!:
Också en enfas. :/ Men jag har "köpt" en 3-fas nu. Säljaren skulle skicka den under veckan, så jag hoppas att det är fjärde gången gillt och att den här säljaren är ärlig och verkligen skickar den.
power.shock
Posts: 10
Joined: Mon Jan 11, 2010 6:37 pm

Re: Az -68. Renovering, ljudbygge, rallystuk

Post by power.shock »

bra då kan du smälta ihop lite plåt :D
power.shock
Posts: 10
Joined: Mon Jan 11, 2010 6:37 pm

Re: Az -68. Renovering, ljudbygge, rallystuk

Post by power.shock »

uppdate snart?
Lemmy 121
Posts: 237
Joined: Tue Aug 11, 2009 8:31 am

Re: Az -68. Renovering, ljudbygge, rallystuk

Post by Lemmy 121 »

Lär ju hända något först. Har fått hem svetsen åtminstone. Har en kass svetshälm som man måste hålla i, och kör med flusstråd så det blir bara skit..

Vart köpte du din plåt förresten? Kan du sälja lite?
Post Reply