"Lotta" 1965 Gyllengul 84

Visa din original-amazon. Allt från objekt till pärla. Moderatorer
A-masen
Posts: 1906
Joined: Thu Jan 12, 2006 4:55 pm
Location: Sverige

Re: "Lotta" 1965 Gyllengul 84

Post by A-masen »

Den här svarta geggan på bärarmarna som syns på första bilden, är det olja och grus, slipdamm och fukt, underredsmassa eller vad?
amazon123gt
Posts: 138
Joined: Tue Jul 18, 2006 9:36 pm
Location: Helsingborg

Re: "Lotta" 1965 Gyllengul 84

Post by amazon123gt »

:D Hej A-masen!Den svarta geggan var en blandning av allt du nämnde.(mest gammalt grus)Det såg ju värre ut än det var.Tror att många amazoner ser ut så tyvärr.Tror även att många amazoner blir stående med brustna eller rostiga bärarmar,synd på i övrigt bra amazoner. :mrgreen:
klöver kung
amazon123gt
Posts: 138
Joined: Tue Jul 18, 2006 9:36 pm
Location: Helsingborg

Re: "Lotta" 1965 Gyllengul 84

Post by amazon123gt »

:D Har hittat en rostfri högerdörr.Upphittad på en skrot,har stått i många är.Den var "customlackad" och listhålen var"tennade".Många lager färg att slipa...[*]Image[*]Image[*]Image
klöver kung
amazon123gt
Posts: 138
Joined: Tue Jul 18, 2006 9:36 pm
Location: Helsingborg

Re: "Lotta" 1965 Gyllengul 84

Post by amazon123gt »

:D Mer info om"Lotta".Meningen var ju att jag skulle lämna in bilen till en bilriktverkstad,för att laga framskärmsbalkarna och fixa skärmarna.Det blev ju mer och mer varje vecka!!Dom sa till mig att det skulle bli väldigt dyrt i timpengar,så jag fick som enda kund lov att vara där på ledig tid!!!Jag fixade,trixade och slipade allt vad jag orkade.Frågade om dom kunde visa mig hur man riktade småbulor och andra ojämnheter.det kunde dom!!!Dom hade väldigt mycket att göra med andra bilar,så dom svetsade på min när dom kunde.Firmans specialitet är krockade Porsche och polisbilar,samt även andra kunder.Jag började att slipa karosskarvarna i motorrummet.Det var ju ett misstag,dom var hårda som cement och dom skall ju givetvis vara kvar.Lägger in några bilder:[*]Image[*]Image[*]Image[*]Image[*]Image[*]Image[*]Image[*]Image[*]Image[*]Image
klöver kung
amazon123gt
Posts: 138
Joined: Tue Jul 18, 2006 9:36 pm
Location: Helsingborg

Re: "Lotta" 1965 Gyllengul 84

Post by amazon123gt »

:D Här kommer fler bilder på motorrummet!Avslutade slipningen med 1200 papper.Fler bilder kommer senare.... :mrgreen: [*]Image[*]Image[*]Image[*]Image[*]Image[*]Image[*]Image[*]Image[*]Image[*]Image
klöver kung
User avatar
Hasse63
Posts: 6292
Joined: Wed Apr 21, 2004 11:44 am
Location: Åskilje Västerbotten ;)
Contact:

Re: "Lotta" 1965 Gyllengul 84

Post by Hasse63 »

Ser bra ut även om det är svårt att kolla på bilderna då de ligger som de gör.

Kolla hur jag lagt till bildlänkarna ([img] taggarna) genom att klicka på ändra knappen i det inlägget. klicka sen i dit senasre inlägg och gämför (ändra knappen i det inlägget)

Ex. på en korrekt bildlänk.

Code: Select all

[img]http://forumbilder.se/images/3c1201045240P29ff.jpg[/img]
Texten till bilder brukar man lägga under själva bilden.


Code: Select all

[img]http://forumbilder.se/images/3c1201045240P29ff.jpg[/img]
Sen vill då jag ha ett mellanrum innan nästa bild.

Bara tips, inget måste från min sida... Vill bara hjälpa till :wink:
Klicka! :arrow: Forumsregler
Klicka! :arrow: Länksamlingen som har "allt"
Klicka! :arrow: Verkstadshandböcker, typbeteckningar, bilder mm till Amazon
__/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/
amazon123gt
Posts: 138
Joined: Tue Jul 18, 2006 9:36 pm
Location: Helsingborg

Re: "Lotta" 1965 Gyllengul 84

Post by amazon123gt »

:D Hej Hasse 63!Jag försöker verkligen fixa med bilderna,men klarar det inte riktigt.Det har hänt att jag har skrivigt jättemycket text,och sedan laggt in bilder,då har allt försvunnit.Vågar bara skriva lite text och lägga in lite bilder åt gången.Som tur är så finns det ju duktiga folk här på forumet som kanske ibland hjälper mig med bilderna. :mrgreen:
klöver kung
User avatar
Hasse63
Posts: 6292
Joined: Wed Apr 21, 2004 11:44 am
Location: Åskilje Västerbotten ;)
Contact:

Re: "Lotta" 1965 Gyllengul 84

Post by Hasse63 »

Ja det är tur att det finns... :D Om jag nu får vara kritisk så: "Felet" du gör är att du skriver ihop allt sammanhängande.

Observera att det inte ska stå någon före bildlänken [img]fejkad%20bildlänk[/img] och ingen text här (efter) utan bara ett Entertryck = Ny rad och där text brukar vara :wink:
Klicka! :arrow: Forumsregler
Klicka! :arrow: Länksamlingen som har "allt"
Klicka! :arrow: Verkstadshandböcker, typbeteckningar, bilder mm till Amazon
__/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/
QV
Posts: 4980
Joined: Sun Jan 30, 2005 10:47 pm
Location: Mariefred

Re: "Lotta" 1965 Gyllengul 84

Post by QV »

själv har jag märkt att om man lägger till ett mellanslag före och efter IMG, URL, smilys osv så får man mindre problem. Om det behövs just på detta forum funderar jag inte så mycket på. Det används konsekvent på alla forum.

Så för min del blir det alltså ett mellanslag sedan retur efter en bildlänk.

/Janne
Se upp! Jag är farlig för detta forum. Jag vill nämligen kunna ändra i mina gamla inlägg.
amazon123gt
Posts: 138
Joined: Tue Jul 18, 2006 9:36 pm
Location: Helsingborg

Re: "Lotta" 1965 Gyllengul 84

Post by amazon123gt »

:D Mer om "Lotta".Jag provade in skärmarna,fronten och dörren.Givetvis så"tappade" jag höger skärm och fronten ner i riktbänken= skärmen lite platt fronten lite bulig....Tur att jag var på en riktfirma.Det var Berga bilrikt i Helsingborg.Stefan(chefen)och Ebbe gjorde allt det fina jobbet.[*]Image
klöver kung
amazon123gt
Posts: 138
Joined: Tue Jul 18, 2006 9:36 pm
Location: Helsingborg

Re: "Lotta" 1965 Gyllengul 84

Post by amazon123gt »

:D Här har "lotta" just landat på Berga billackering i Helsingborg.Hakan tar emot objektet. [*]Image [*]Image [*]Image
klöver kung
einar-
Posts: 741
Joined: Fri May 16, 2008 11:38 pm
Location: Dala Järna

Re: "Lotta" 1965 Gyllengul 84

Post by einar- »

har ni sommar där nere redan?
/Jimmy Einarsson: Medlem 5308 http://snoborg.mine.nu/
Gyllengul 65:a med vissa bruna partier
Rappel
Posts: 836
Joined: Thu Jan 24, 2008 5:07 pm
Location: boden

Re: "Lotta" 1965 Gyllengul 84

Post by Rappel »

öhh fundra också de?! :o
Röd 67a
Graffitgrå 65a


VERKSTADSHANDBÖCKER!
http://www.volvoamazonpictures.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
amazon123gt
Posts: 138
Joined: Tue Jul 18, 2006 9:36 pm
Location: Helsingborg

Re: "Lotta" 1965 Gyllengul 84

Post by amazon123gt »

:D Sommar och sommar,Vi hade iallafall varmast i sverige idag:+11,3.Sen finns det ju ingen snö kvar,men vem vet det rammlar kanske ner lovikavantar nästa vecka.För övrigt så är snödropparna framme(blommorna alltså) :mrgreen:
klöver kung
amazon123gt
Posts: 138
Joined: Tue Jul 18, 2006 9:36 pm
Location: Helsingborg

Re: "Lotta" 1965 Gyllengul 84

Post by amazon123gt »

:D Det fanns små "mushål" i fronten.Ny plåt infälld och sedan spacklad.[*]Image [*]Image
klöver kung
Post Reply