"Lotta" 1965 Gyllengul 84

Visa din original-amazon. Allt från objekt till pärla. Moderatorer
amazon123gt
Posts: 138
Joined: Tue Jul 18, 2006 9:36 pm
Location: Helsingborg

"Lotta" 1965 Gyllengul 84

Post by amazon123gt »

:D Försöker igen med att lägga in lite bilder och mer historia om lotta.Är inte alls bra på det
här med datorer och bilder :oops: Provar mig sakta fram.

Här är mer bilder:
Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Provade med 123GT extralyse.
Image

Image

Provade även mina jättegammla oanvända gula dimljus,och även med original regplåtar som jag fick med vi köpet. :mrgreen:OBS!alla emblem på grillen är mina egna :mrgreen:

Fler bilder
Image

Image

Image

Image

Image
Blir fler bilder längre fram....
Last edited by amazon123gt on Sun Dec 27, 2009 8:06 pm, edited 1 time in total.
klöver kung
Shift
Posts: 974
Joined: Sat May 20, 2006 12:23 am
Location: Borlänge / Uppsala

Re: "Lotta" 1965 Gyllengul 84

Post by Shift »

Riktigt fin!
Det som inte går att laga går att skruva sönder
19amazon70
Posts: 73
Joined: Sun Aug 23, 2009 12:01 am
Location: jamtland

Re: "Lotta" 1965 Gyllengul 84

Post by 19amazon70 »

Vilken skönhet!! Gillar de gula Xtra ljusen skarpt!!
DanneBD
Posts: 28
Joined: Wed Apr 09, 2008 7:22 pm

Re: "Lotta" 1965 Gyllengul 84

Post by DanneBD »

Du verkar ha en fantastiskt fin bil. Är svag för gyllengula amazoner... Inte så ofta man ser en med brun inredning, de flesta jag har sett har röd. Var rädd om den, ser fram emot att följa den här tråden och få veta mer om dess bakgrund!

//Danne
amazon123gt
Posts: 138
Joined: Tue Jul 18, 2006 9:36 pm
Location: Helsingborg

Re: "Lotta" 1965 Gyllengul 84

Post by amazon123gt »

Mer info om "Lotta" :D :mrgreen: .Bilen har gått igenom besiktnigen alla år utan "2:or",har endast fått 2st "1:or" under alla är sedan -68.Det var ett halvljus som stod för högt samt att handbromsen tog för högt.Fick alla bespapper instoppade i plastfickor insatta i en pärm!På ovankanten av ryggstödet på baksätet satt ett"skyddspapper"fast tejpat så att solen ej skulle bleka klädseln.Kommer mer bilder o info senare..... :mrgreen:
klöver kung
einar-
Posts: 741
Joined: Fri May 16, 2008 11:38 pm
Location: Dala Järna

Re: "Lotta" 1965 Gyllengul 84

Post by einar- »

DanneBD wrote:Är svag för gyllengula amazoner... Inte så ofta man ser en med brun inredning, de flesta jag har sett har röd.
64orna har röd tygklädsel och 65orna har brun galon. Mycket fin färg förövrigt 8)
/Jimmy Einarsson: Medlem 5308 http://snoborg.mine.nu/
Gyllengul 65:a med vissa bruna partier
amazon123gt
Posts: 138
Joined: Tue Jul 18, 2006 9:36 pm
Location: Helsingborg

Re: "Lotta" 1965 Gyllengul 84

Post by amazon123gt »

:D Ja Einar du har helt rätt :D ,men det fanns ju även 64:or med brun tygklädsel(riktigt ovanligt)Gillade först inte den gyllengula färgen när jag köpte bilen(samma med hustrun)men nu är det ok.Passar ju bra med den bruna klädseln.Vad jag har förstått så var ju gyllengul 84 och blågrön 85 provfärger från början.Tydligen behöll dom 84.an i några år.(tror dom fanns 63-65,eller 64-65)Synd att den blågröna försvann så fort,tycker den är mycket snygg. :mrgreen:
klöver kung
einar-
Posts: 741
Joined: Fri May 16, 2008 11:38 pm
Location: Dala Järna

Re: "Lotta" 1965 Gyllengul 84

Post by einar- »

64-65 fanns den och den är i mina ögon den mest lyckade kombinationen. Synd att den är lite ovanlig. En 64 med röd klädsel vore inte dumt det heller.
/Jimmy Einarsson: Medlem 5308 http://snoborg.mine.nu/
Gyllengul 65:a med vissa bruna partier
Uffe
Posts: 1120
Joined: Tue Jan 10, 2006 8:19 pm
Location: Ängelholm

Re: "Lotta" 1965 Gyllengul 84

Post by Uffe »

Vilken otroligt fin bil du har :D Jag saknar dock lite mer information om skicket då du fick bilen i dina ägor fram till idag. Har du renoverat upp den själv eller var den så fin från start? Vore kul att få ta del av detta (du gillar ju att fixa med bilder i datorn :wink: )
Amazon 1957
amazon123gt
Posts: 138
Joined: Tue Jul 18, 2006 9:36 pm
Location: Helsingborg

Re: "Lotta" 1965 Gyllengul 84

Post by amazon123gt »

:D Hej Uffe!"lotta" såg ut som på bilderna när jag köpte den. :P Det fanns några små skavanker som:lite rost i framskärmarnas nederkant(vid förlängningen av trösklarna)samt några bulor i huven(en hylla som föll ned i garaget hos första ägaren).Vidare så blev bilen påkörd på höger sida när den var nästan ny.Dörren var enligt mitt tycke inte riktigt jämn.Sedan uppstod det lite rost på skärmkanten,förmodligen för mycket spackel och dåligt underarbete. :cry:.Där var även lite rost på ovansidan av framskärmsbalkarna,dock var alldrig balkarna utbytta.Dessa små skavanker störde mig ganska mycket. :roll: Letade upp nya skärmar(nästan ialllafall)och oanvända bitar av itusågade bakskärmar.Dessa plåtdelar låg och skräpade länge.Problemet var om jag skulle fixa bilen eller låta den var näst intill orörd :? Dom flesta avrådde mig från att röra bilen,eftersom den var ju ganska fin. :D Bestämde mig efter mycket funderande att åtminstone byta skärmarna samt ovansidan av balkarna :D Lämnade in bilen till en bra bilriktare. :mrgreen: Jag skall försöka lägga in lite bilder på skavankerna samt plåt o svetsjobbet :mrgreen:
klöver kung
Ragge
Posts: 785
Joined: Sat Dec 13, 2008 7:46 pm
Location: munkedal, Bohuslän

Re: "Lotta" 1965 Gyllengul 84

Post by Ragge »

det är gött att höra att du ligger i , och att det inte bara är jag som sliter med bilen. dessvärre var ju min sämre i utgångsläget, men blir nog super snart... hoppas ha den klar i sommar .
amazon123gt
Posts: 138
Joined: Tue Jul 18, 2006 9:36 pm
Location: Helsingborg

Re: "Lotta" 1965 Gyllengul 84

Post by amazon123gt »

Provar att lägga in flerbilder på"Lotta"
Image
Image
Image
Fler bilder längre fram..... :mrgreen:
klöver kung
amazon123gt
Posts: 138
Joined: Tue Jul 18, 2006 9:36 pm
Location: Helsingborg

Re: "Lotta" 1965 Gyllengul 84

Post by amazon123gt »

:D Lägger in fler bilder på"Lotta".Nu är högerbakskärm fixad.Ny skärmkant,tröskelbit och en liten bit av skärmen(endast med original nos bitar,från sönderskurna skärmar) :mrgreen:

Image

Image

Image

Image

Image

Image
klöver kung
amazon123gt
Posts: 138
Joined: Tue Jul 18, 2006 9:36 pm
Location: Helsingborg

Re: "Lotta" 1965 Gyllengul 84

Post by amazon123gt »

:D Nu är skärmbalkarna lagade.Nya ovansidor samt diverse inlägg med plåtbitar.Dom var ju alldrig bytta,så det var ju onödigt att skära mer än nödvändigt.Ni kan se på bilderna hur det såg ut innan.Tyvärr har jag inte så många "svetsbilder"./Klöver Kung.
Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image
klöver kung
amazon123gt
Posts: 138
Joined: Tue Jul 18, 2006 9:36 pm
Location: Helsingborg

Re: "Lotta" 1965 Gyllengul 84

Post by amazon123gt »

:D Mer om "Lotta":Har undersökt bärarmarna,för det såg ju inte trevligt ut.Misstänkte att dom skulle vara nästan genomrostade,men dom var fina.Visar bilder på dom.Har tyvärr inga när dom blev färdiga.Dom blev i allafall grundmålade sedan målade i en svart chassiefärg för att se ut som originalen.[*]Image[*]Image[*]Image[*]Image[*]Image[*]Image/Klöver kung
klöver kung
Post Reply