Väghållning amazon

Modifierad fram och bakvagn samt icke original hjul. Moderatorer
Post Reply
epaboy
Posts: 34
Joined: Sat Dec 26, 2009 9:16 pm

Väghållning amazon

Post by epaboy »

Tjena. Är ny här på forumet och måste säga att det är ett riktigt bra forum! Nu till frågan då. Jag planerar ett amazonbygge med ca 200 häst och kommer troligtvis besiktiga den som ombyggt fordon eftersom hela drivlinan byts ut. På besiktningen kommer det vara ca 130 häst och 230 i vrid. De ja undrar är hur mycket man behöver modifiera framvagnen eller om man skall satsa på en annan framvagn från början? Har läste en hel del på forumet och sett att några har tagit undre bärarm+spindel från 140 och satt dit på amazonframvagnen vilket gör det möjligta att montera 240ins ventilerade skivor som är ett måste vid besiktning och inte känns helt dumt. Men detta påverkar väll inte väghållningen avsevärt? Räcker det att byta alla bussningar och montera bättre fjädrar och dämpare efter detta och sedan har man tillräcklig väghållning för besiktning och användande med 200 häst? Det skall inte bli någon banracing bil utan en kul gatbil som troligtvis kommer gå mycket på bredden.
Ks_Wolfman
Posts: 49
Joined: Tue Jan 24, 2006 9:04 pm
Contact:

Re: Väghållning amazon

Post by Ks_Wolfman »

På mitt projekt så använder jag mig av orginalframvagn, med hårdare bussningar,sportdämpare och sportfjädrar samt nya spindelleder. Nu skrev du inte vilken motor du skulle ha med detta fungerar om du inte skall ha en motor som väger "förmycket".

Sen bromsarna fram så använder jag mig av ventilerade mazdaskivor och bromsok från volvo 240 (vent).

Bilder mm hittar du i min projekt tråd http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=40988
Post Reply