märke i stoppning på instrumentbrädan

Moderatorer
ClassicVolvoShop
Posts: 209
Joined: Sat Mar 11, 2006 11:16 pm
Location: Köpenhamn, Danmark
Contact:

Re: märke i stoppning på instrumentbrädan

Post by ClassicVolvoShop »

Helt 100% enig med hakano!!

Du har en bil med en unik historie!! - Ingen kan jo motbevisa, när du på VROM skal förklara lite om din vinnare-bil..

Speaker: ".. Jo, och mina dmar och herrar, här är den: Original Volvo Amazon 123GT!.... och Ragge, kan du giva os lite historie på en sån fin bil?..."

Ragge: ".. jo, tack, tack!.. Jo, altså - här ser ni på instrumentstoppningen, att Eva Jönsson som jobbade på instrumentbräda-linien 1967 - inte riktig fick sovat så bra natten innan min bil blev monterad - det var nemlig så, att hon just hade dagen innan fåt meddelande om, att hon hade vunnit det lokala bensin-marknads konkurrens Fri bensin 1968 för ett lite dikt om att köra Volvo Amazon.. Här ser ni, lite snett montering - bare én av många små detaljar i historien på min bil!... "

Ja, eller något likn.. :lol:

Sen kan man jo pratta lite om, att Amazoner jo alltid är "honkön".. men att GT:an nock mer är hankön.. och hankön har väll alltid lite "snett montering".. Eller hur?? :mrgreen:
13134VD, 22134VD, 22244VD
Ragge
Posts: 785
Joined: Sat Dec 13, 2008 7:46 pm
Location: munkedal, Bohuslän

Re: märke i stoppning på instrumentbrädan

Post by Ragge »

hahahahaha .... jaa du kan då få till en bra historia , det är sant ! tja jag får sova på saken några nätter för det är inte dax för montering av varvräknaren än . Har idag tagit fram telenummer till arkivet i vadstena och skall forska fram bilens 1,e ägare. den har haft reg nr G 32257 och farbrorn som jag köpte bilen av hade ägt den sedan -69 och var ägare No 2.

Jag har ju en röd 123 GT -68 med , som jag köpte av 1,a och enda ägaren, du kan se båda röda gt,arna på volvoamazonpictures , det är de enda 2 68,orna från sverige. Men jag är "pappa" till att ha hittat många fler som du kan se på samma sida fast -67,or . jag har register på alla som finns kvar i sverige.

Nu skröt jag lite ... men är stolt över samlingen.

Ragge
amazon123gt
Posts: 138
Joined: Tue Jul 18, 2006 9:36 pm
Location: Helsingborg

Re: märke i stoppning på instrumentbrädan

Post by amazon123gt »

:D Jaha även jag har en relativt ny lista över alla 123GT i sverige :mrgreen: Har väl ca 28 tusen bilder på veteranbilar(mestadels volvo,många amazoner samt mycket till 123GT,mums,mums :lol: )
klöver kung
Ragge
Posts: 785
Joined: Sat Dec 13, 2008 7:46 pm
Location: munkedal, Bohuslän

Re: märke i stoppning på instrumentbrädan

Post by Ragge »

tjena ! då var det nog du och jag som pratade på vrom ? vi har även pratat på träffen tjolöholm om du är rätt kille som jag tänker på ???
amazon123gt
Posts: 138
Joined: Tue Jul 18, 2006 9:36 pm
Location: Helsingborg

Re: märke i stoppning på instrumentbrädan

Post by amazon123gt »

:D Jadå Ragge du har rätt,vi har träffats tidigare.De e bara att höra av dig om bilder eller annat kul om 123GT som du kanske inte själv har :lol:
klöver kung
Uffe
Posts: 1120
Joined: Tue Jan 10, 2006 8:19 pm
Location: Ängelholm

Re: märke i stoppning på instrumentbrädan

Post by Uffe »

Låt oss nu få se resultatet av din tillfixning av märket. Fick du till det bra eller du kanske satte tillbaks mätaren "fel" igen. Det hade nog jag själv gjort, då det är svårt att få det bra som gjort avtryck i plast i många, många år. Hur blev det?
Amazon 1957
Ragge
Posts: 785
Joined: Sat Dec 13, 2008 7:46 pm
Location: munkedal, Bohuslän

Re: märke i stoppning på instrumentbrädan

Post by Ragge »

njae uffe, jag har inte hunnit dit ännu . har jobbat som en blå och sedan lackat skärmar + front eft arb tid . men det kommer ... skall testa lite iaf och går det inte så får det bli som hakano och classic v shop sa.

amazon 123 GT , jag anade nästan det var du och när du nämnde listan föll det på plats till 100% . jag köpte en grön GT efter vrom och den hittade jag i småland ... har lite bilder för de som vill se ...
amazon123gt
Posts: 138
Joined: Tue Jul 18, 2006 9:36 pm
Location: Helsingborg

Re: märke i stoppning på instrumentbrädan

Post by amazon123gt »

:D Grattis till din GT ragge!Självklart vill alla se bilder på amazoner.Själv tycker jag att just mörkgrön 94 är så jäkla snygg(som din sport combi) :mrgreen:
klöver kung
Ragge
Posts: 785
Joined: Sat Dec 13, 2008 7:46 pm
Location: munkedal, Bohuslän

Re: märke i stoppning på instrumentbrädan

Post by Ragge »

ja jag är faktiskt nöjd med köpet, även om det var en del att göra så blev den snuskigt billig ... vågar inte berätta hur billig, då får jag stryk. Faktum var att jag räddade den i grevens tid, förre ägaren hade tänkt att skrota den !!!! huuua, hemska tanke... Startar upp en ny tråd om den då ... bilder kommer strax.

Ragge
Cornelia
Posts: 188
Joined: Fri Jul 04, 2008 6:38 pm
Location: Göteborg

Re: märke i stoppning på instrumentbrädan

Post by Cornelia »

Lite "husmorsknep" => dynor av skumgummi kan man få att återta sin form om man ångar. Prova med ett ångstrykjärn men inte för nära så det bränns hål av plattan. Detta blir ju inte riktigt lika varmt som med en värmepistol.

Längtan efter Cornelia börjar bli svår nu.......
/tina
Ragge
Posts: 785
Joined: Sat Dec 13, 2008 7:46 pm
Location: munkedal, Bohuslän

Re: märke i stoppning på instrumentbrädan

Post by Ragge »

ojojoj, ett strykjärn ?? hmmm sånt har jag ju aldrig hållt i cornelia , tänk om någon får se mig smyga ut i garaget med ett strykjärn i näven med, då tror de nog att det tiltat totalt i huvet på gubben ... haha ! Njae , förslaget var bra och under tiden jag pillar med annat så lagrar jag alla de bra förslagen i det överfyllda huvet.

Hoppas cornelia mår bra i sin dvala , även den lille låga gröna saken ?? hälsa service teknikern med .

ragge
Nalletill1000
Posts: 239
Joined: Sat Apr 15, 2006 12:45 am
Location: Slidell, Louisiana, U.S.A.
Contact:

Re: märke i stoppning på instrumentbrädan

Post by Nalletill1000 »

Jag hade inte brytt mig mig om att mixtra med en helt felfri panel, aven en som hade lite skavanker hade jag latit vara. Att nagot klapat sig vid monteringen ar ju nagot man kan leva med ;)
Om dina -68 GTs. Pastar du att dar ar bara 2 i kvar i Sverige?
You can't fix stoopid. There is no medicine, surgery, or class you can take to fix it. _Stoopid_is_forever_ (Ron White in blue collar tour)
122 S 1966 USA
Posts: 117
Joined: Wed Oct 21, 2009 3:03 am
Location: Danmark

Re: märke i stoppning på instrumentbrädan

Post by 122 S 1966 USA »

Fin bil där :D det finns firma som reparera såna plast instrument brädor, och inget syns efteråt. Det är samme firma som reparera när en krockkudda, har anvents. Men om ALT är fel har du väl en NOS på lagor? anners kjenner du nån som har :wink:

Jens Christian
122 S Cabriocoach, USA export, MAX utrustat me ORIGINAL AMAZON tillbehør.
Ragge
Posts: 785
Joined: Sat Dec 13, 2008 7:46 pm
Location: munkedal, Bohuslän

Re: märke i stoppning på instrumentbrädan

Post by Ragge »

Nalletill1000 wrote: 68.or Pastar du att dar ar bara 2 i kvar i Sverige?

Hej nalle ! nej det var på amazonpictures.se som det finns bilder på 2 st 68,or från sverige, och dom båda är mina . Totalt i sverige finns det 29 st -68 123 GT , och ca 420 st -67 , men bara 1 st -69
Ragge
Posts: 785
Joined: Sat Dec 13, 2008 7:46 pm
Location: munkedal, Bohuslän

Re: märke i stoppning på instrumentbrädan

Post by Ragge »

122 S 1966 USA wrote:Fin bil där :D Men om ALT är fel har du väl en NOS på lagor? anners kjenner du nån som har :wink:
Jens Christian
hej 122 S , njae bilen kan ju bli fin med tiden, och tyvärr har jag ingen NOS stoppning, men en nytillverkad finns ... men den vill jag inte sätta dit. har du en NOS ??? avundsjuk blev jag nu :o
Post Reply