märke i stoppning på instrumentbrädan

Moderatorer
122 S 1966 USA
Posts: 117
Joined: Wed Oct 21, 2009 3:03 am
Location: Danmark

Re: märke i stoppning på instrumentbrädan

Post by 122 S 1966 USA »

Ragge wrote: hej 122 S , njae bilen kan ju bli fin med tiden, och tyvärr har jag ingen NOS stoppning, men en nytillverkad finns ... men den vill jag inte sätta dit. har du en NOS ??? avundsjuk blev jag nu :o


Hej igen :) uhm det är ju en svår fråga :wink: men nån gammal oanvend GT stoppning finns på lager, kjøbte den många år tillbaks, och fik aldrig anvend den. Hadde bra kontakt, till lagorchefen på Volvo SOMMER i Helsingör.
Dom fixade dom sidsta 3 originale GT kromavgasrör(lå på Volvo i Canada) fik ochså det sidsta 57-58 "guld" Volvo emblem till därbak, incl komplett lås m 2 nya nyckler, och org radiolås mm, ja det var en bra kontakt 8)
Det lite kul me det här GT, och tillbehör, for det är inte många som vet at där sitter en metal hylsa i stoppningen, for at unvika at man skruvar värvräkneran for hårdt i, så den dra ner stoppningen,resultat sprickor :( eller at den sittor löst.
men GT stoppningen, fick nästan alltid en spricka ändå :roll:


Jens Christian
PS, listan på GTs, har den enbart besiktigade bilar me? anners glömmar du Jan N och hans 1970 högerstyrd GT 8)
122 S Cabriocoach, USA export, MAX utrustat me ORIGINAL AMAZON tillbehør.
Nalletill1000
Posts: 239
Joined: Sat Apr 15, 2006 12:45 am
Location: Slidell, Louisiana, U.S.A.
Contact:

Re: märke i stoppning på instrumentbrädan

Post by Nalletill1000 »

Dar ar ett litet morkertal med GTs pa grund av de som ar importerade, for de har en annan kod i systemet. Med det sagt sa ska dar vara fler -69or. Jag vet att Nyren importerade en och att dar lar vara tva svensksalda och ett fa importerade, men det ar inte mer an en handfull.
Vad hande med Nyrens GT?

Lillelund gor du fortfarande Helsingborg klubbar osakra ;)? Och du har en sak som inte jag har i samlingen iaf och det ar en NOS stoppning. Sist sa var dar en som gick pa tradera, men det ar lite over ett ar sedan.

Jag saknar att ha en GT, sa jag blir sjuk av att titta pa bilderna. Lycka till med dina renoveringar.
You can't fix stoopid. There is no medicine, surgery, or class you can take to fix it. _Stoopid_is_forever_ (Ron White in blue collar tour)
ClassicVolvoShop
Posts: 209
Joined: Sat Mar 11, 2006 11:16 pm
Location: Köpenhamn, Danmark
Contact:

Re: märke i stoppning på instrumentbrädan

Post by ClassicVolvoShop »

Forlåt - jag tar bort mitt frågan!
Last edited by ClassicVolvoShop on Sun Jan 10, 2010 3:00 pm, edited 1 time in total.
13134VD, 22134VD, 22244VD
Nalletill1000
Posts: 239
Joined: Sat Apr 15, 2006 12:45 am
Location: Slidell, Louisiana, U.S.A.
Contact:

Re: märke i stoppning på instrumentbrädan

Post by Nalletill1000 »

Inte mycket just nu, men det ska bli andring pa det, for jag ar "klar" med huset efter den senaste oversvamningen, och ska tillbaks studentlivet sa fort jag kommer hem.
Ragge, sorry for the thread jack.
You can't fix stoopid. There is no medicine, surgery, or class you can take to fix it. _Stoopid_is_forever_ (Ron White in blue collar tour)
122 S 1966 USA
Posts: 117
Joined: Wed Oct 21, 2009 3:03 am
Location: Danmark

Re: märke i stoppning på instrumentbrädan

Post by 122 S 1966 USA »

Jaså man får inte vare i frid härinne :wink: he he, nahh det blir bare lite ute på svängen I Helsingborg då & då :roll:
Folk har blivit lite for snåla me lönen i nattelivet :roll: så jeg spelar på privat fester(ibland) och byggar/mekar me bilar.
men var hos Peter & Frida nyårs afton som vanligt.
Ja man har ju samlat lite :lol: det är lite sköj att man var ute så tidigt, den enda som gjorde samma sak, var han Ulf Kaiser me hans fina VW, han hadde många tillbehör på den 8) och sen forstås Jan 8)
Kommer fortfarende ihåg när jeg traff Jan 1st gång :) det var till et årsmöte i klubben, i samband me den stora Volvo festival på Mantorp, han och Peter B kom och hälste på, och Peter var galen me den Volvo 8 track, som jeg hadde, tillslut gick han till sin bil, och hamtade en 279319 och vi bytade 8) har kvar den an idag, även om at en person härinne, har forsökt många gångar, att byta sig till den. Har gjort en grym rensning på min accessoriesliste, numera finns det enbart tillbehör, som har Volvo 27 eller 28 reservdels nummer, alla USA grejor forsvann ochså ur listan.
Hadde JÂTTE tur, i våras :D hittade dom RIGTIGA lysen for min 281034 :shock: så den äntligen blev 100% komplett, och original (som ägaren :roll: ) he he
Har bare hört att Jan skulle jobba me sin bror på nått glasverk? och att gården ska finnas kvar, har fortfarende den VHS ifrån årsmötet 1987?(tror jeg det var) när han præsis hadde hittat den högerstyrde 123GT, på videon syns ALLA hans sällsynta Amazoner, och dom är filmat me ALLA ID plåter, så man ser att det är GENUINA bilar 8) nice, hvilkan samling 8)

Jens Christian
122 S Cabriocoach, USA export, MAX utrustat me ORIGINAL AMAZON tillbehør.
Ragge
Posts: 785
Joined: Sat Dec 13, 2008 7:46 pm
Location: munkedal, Bohuslän

Re: märke i stoppning på instrumentbrädan

Post by Ragge »

Nalletill1000 wrote:Dar ar ett litet morkertal med GTs pa grund av de som ar importerade, for de har en annan kod i systemet. Med det sagt sa ska dar vara fler -69or. Jag vet att Nyren importerade en och att dar lar vara tva svensksalda och ett fa importerade, men det ar inte mer an en handfull.
Vad hande med Nyrens GT?
.

hej nalle ! jag har ett register att söka i från -97 och där finns bara 1 st -69 Gt med , ingen -70 Gt alls . Jag vet att Nyren hade nån -69 och -70 Gt , även en högerstyrd och jag sökte nu på 133351 S och fick bara 1 träff, sedan sökte jag på 133351 T + även 133352 men ingen träff... så han måste ha importerat dessa efter 1997 . Synd att man inte har reg numret på dessa bilar så man kunde sett medsamma om det fanns med i detta register.

Måste även fråga dig , då jag fått för mig att du är från Norge... kan det vara du som för 2-3-4 år sedan hade en mycket fin amazon sport -70 ?? har för mig att den var svart ....
Last edited by Ragge on Mon Jan 11, 2010 9:10 pm, edited 1 time in total.
Ragge
Posts: 785
Joined: Sat Dec 13, 2008 7:46 pm
Location: munkedal, Bohuslän

Re: märke i stoppning på instrumentbrädan

Post by Ragge »

122 S 1966 USA wrote: så jeg spelar på privat fester(ibland) och byggar/mekar me bilar.


har fortfarende den VHS ifrån årsmötet 1987?(tror jeg det var) när han præsis hadde hittat den högerstyrde 123GT, på videon syns ALLA hans sällsynta Amazoner, och dom är filmat me ALLA ID plåter, så man ser att det är GENUINA bilar 8) nice, hvilkan samling 8)

Jens Christian

Hej 122 S 1966 USA ! Har 2 frågor till dig ...

1 . är du musikant ??
Ändrad av Lars Bd pga annonsinnehåll.
2 . får jag tydligen ta via pm ... haha , förlåt Lars ???

Mvh Roger "Ragge" Fransson
Last edited by Ragge on Mon Jan 11, 2010 11:23 pm, edited 1 time in total.
Ragge
Posts: 785
Joined: Sat Dec 13, 2008 7:46 pm
Location: munkedal, Bohuslän

Re: märke i stoppning på instrumentbrädan

Post by Ragge »

122 S 1966 USA wrote:
PS, listan på GTs, har den enbart besiktigade bilar me? anners glömmar du Jan N och hans 1970 högerstyrd GT 8)
hej igen 122 S 1966 USA ! nej den lista jag har är även på avställda fordon. den börjar på reg nr AAA 005 och slutar på PZZ 992 , så alla bilar som fanns i svenska bilregistret 1997 finns där .
122 S 1966 USA
Posts: 117
Joined: Wed Oct 21, 2009 3:03 am
Location: Danmark

Re: märke i stoppning på instrumentbrädan

Post by 122 S 1966 USA »

Ragge wrote: hej igen 122 S 1966 USA ! nej den lista jag har är även på avställda fordon. den börjar på reg nr AAA 005 och slutar på PZZ 992 , så alla bilar som fanns i svenska bilregistret 1997 finns där .
Hej R, du ska få tag i Amazonbladet nr 1 ifrån 1991, där finns 4 bilder på bilen, inclusiva regskylten.
vet inte om man får lägga ut den här? men jeg chancer inte.

Där finns en jättebra STOR closeup bild på tagplaten 8) som är
Typ 133352 T
Färg 94
Klädsel 433-635
S - 5314 5576
men det besta me bilden är att det är en orenoverat bil, sliten och gammal, den patina som syns på bilden av tagplaten
går inte at "fixa" till. Om nån hadde kommit me en sån bil idag, hadde alla ju ställt frågetecken v om den nu var äkte :wink:
Bilen leverades 27/2 1970 till en Vidar i Hallsberg, och Jan hadde full äger historik på den 8)



Jens Christian PS den har chassinummer 340 001 och karossnummer 340 000
122 S Cabriocoach, USA export, MAX utrustat me ORIGINAL AMAZON tillbehør.
Ragge
Posts: 785
Joined: Sat Dec 13, 2008 7:46 pm
Location: munkedal, Bohuslän

Re: märke i stoppning på instrumentbrädan

Post by Ragge »

då får jag försöka få tag på den tidningen, vore jäkla kul att se det . Tack än en gång för tipset .
122 S 1966 USA
Posts: 117
Joined: Wed Oct 21, 2009 3:03 am
Location: Danmark

Re: märke i stoppning på instrumentbrädan

Post by 122 S 1966 USA »

Ragge wrote:då får jag försöka få tag på den tidningen, vore jäkla kul att se det . Tack än en gång för tipset .
Jeg menar att Amazon klubben bruker ha extra liggande av gamla numre?
122 S Cabriocoach, USA export, MAX utrustat me ORIGINAL AMAZON tillbehør.
Ragge
Posts: 785
Joined: Sat Dec 13, 2008 7:46 pm
Location: munkedal, Bohuslän

Re: märke i stoppning på instrumentbrädan

Post by Ragge »

javisst, det var så jag tänkte. Får kolla det vid nästa vp/amazonklubbsträff.
Post Reply