"Evert", mörkgrön 123 GT -67

Visa din original-amazon. Allt från objekt till pärla. Moderatorer
hadirajraj
Posts: 39
Joined: Wed Dec 10, 2008 1:12 pm

Re: "Evert", mörkgrön 123 GT -67

Post by hadirajraj »

Tjatar på lite mer....fram med lite bilder :D
pvfreak
Posts: 285
Joined: Sun Aug 31, 2008 8:43 pm
Location: Sätila

Re: "Evert", mörkgrön 123 GT -67

Post by pvfreak »

Om du så kan jag ta hand om Evert åt dig, så du får tid till den stålblå(vet ej namnet på den). Tid lär du väl behöva till den. :lol:
Medlem 6561 i Svenska Volvo Amazonklubben
Ragge
Posts: 785
Joined: Sat Dec 13, 2008 7:46 pm
Location: munkedal, Bohuslän

Re: "Evert", mörkgrön 123 GT -67

Post by Ragge »

haha, jaa det kom nog att bli kö av hugade spekulanter till mitt garage om jag trilla av pinnen , och skulle försöka köpa både ditt o datt ... kan ju nämna att båda mina föräldrar anser det vara gammal skit alltihopa , så det vore läge för lysande affärer ... haha !
pvfreak
Posts: 285
Joined: Sun Aug 31, 2008 8:43 pm
Location: Sätila

Re: "Evert", mörkgrön 123 GT -67

Post by pvfreak »

Har du gjort någon närmare besiktning och fått en uppfattning om vad som behöver göras på "den blåe"?
Eller är det som man säger i korvkiosken.... extra allt :wink:
Medlem 6561 i Svenska Volvo Amazonklubben
Ragge
Posts: 785
Joined: Sat Dec 13, 2008 7:46 pm
Location: munkedal, Bohuslän

Re: "Evert", mörkgrön 123 GT -67

Post by Ragge »

ja herregud , det är extra allt ! har beslutat att leta upp en donator kaross MEN ska inte flytta chassinumret , det blir den långa vägen och kapa ur och flytta över så mycket det går .
123GT
Posts: 815
Joined: Sat May 22, 2010 12:38 pm
Location: ...nära Göteborg.
Contact:

Re: "Evert", mörkgrön 123 GT -67

Post by 123GT »

....hhrrrmmm.....törs man fråga efter en bilduppdatering på Evert nu när du går i ett ljusblått lyckorus !!? :lol: Det här är de senaste bilderna vi har ifrån GT fabriken och visst räcker de för att sitta o dregla till, men vill gärna ha mer :D ....ha de bra Ragge !
/ sven
Image
Image[/quote]
'67;a 123 GT objekt i djup dvala.

Länk : Svenska Volvo Amazonklubben
Länk : Mina blandade Amazonbilder
Youtubelänk : The one and only - Salt & Peppar Amazonen
Ragge
Posts: 785
Joined: Sat Dec 13, 2008 7:46 pm
Location: munkedal, Bohuslän

Re: "Evert", mörkgrön 123 GT -67

Post by Ragge »

haha , jaa det har inte så mycket hänt men skall uppdatera inom en snar framtid .. jag har plockat ur inredningen och skrapat rent inuti golvet och funnit några små rosthål i bakre golvet, började även hugga loss lite massa undertill , men råkade få blödning i njuren och har varit sjukskriven i 2 mån . har även lagt lite jobb på själva garaget och skall fortsätta nu när jag blir arbetsför igen 26/9 . det är ju rena frysboxen och jag måste isolera och fixa lite . har ju även smockfullt med bilar och får bygga om för bättre plats , för jag har även köpt en 164 E -72 som jag snart skall ta hem och få in där .
User avatar
Rolf
Posts: 325
Joined: Sat Apr 24, 2010 7:33 pm
Location: Woodinville USA
Contact:

Re: "Evert", mörkgrön 123 GT -67

Post by Rolf »

Jasså, trodde det var uppdatering på Evert här! Evert med blanka fina kofångare eller nåt med bara massa tjafs :mrgreen:

Stressa inta bara för vi "keyboards-jockeys" trycker på, ta hand om din kropp först :D
Ragge
Posts: 785
Joined: Sat Dec 13, 2008 7:46 pm
Location: munkedal, Bohuslän

Re: "Evert", mörkgrön 123 GT -67

Post by Ragge »

hahaha, jaa du Rolf ... de där "blanka och fina" kofångarna ligger här på ett soffbord i vardagsrummet och eggas , de eggas mera i sig självt än vad andra kan göra....

Image
User avatar
Rolf
Posts: 325
Joined: Sat Apr 24, 2010 7:33 pm
Location: Woodinville USA
Contact:

Re: "Evert", mörkgrön 123 GT -67

Post by Rolf »

Ragge wrote:hahaha, jaa du Rolf ... de där "blanka och fina" kofångarna ligger här på ett soffbord
Det gör det säkert, är det nytt eller omkromat?
pvfreak
Posts: 285
Joined: Sun Aug 31, 2008 8:43 pm
Location: Sätila

Re: "Evert", mörkgrön 123 GT -67

Post by pvfreak »

Ser att kofångarna har kommit en bit på väg. Nu behöver de ju inte trängas med kattmaten på golvet. :wink:
Nu får du krya på dig ordentligt. Blir det något besök i klubblokalen? Var ett tag sen man såg dig......hmm, träffade ju dig faktiskt på VROM ju. Hade nästan glömt det. :oops:
Medlem 6561 i Svenska Volvo Amazonklubben
Ragge
Posts: 785
Joined: Sat Dec 13, 2008 7:46 pm
Location: munkedal, Bohuslän

Re: "Evert", mörkgrön 123 GT -67

Post by Ragge »

Rolf wrote:
Ragge wrote:hahaha, jaa du Rolf ... de där "blanka och fina" kofångarna ligger här på ett soffbord
Det gör det säkert, är det nytt eller omkromat?
hade jäkla tur och fick tag på nos ...
Ragge
Posts: 785
Joined: Sat Dec 13, 2008 7:46 pm
Location: munkedal, Bohuslän

Re: "Evert", mörkgrön 123 GT -67

Post by Ragge »

pvfreak wrote:Ser att kofångarna har kommit en bit på väg. Nu behöver de ju inte trängas med kattmaten på golvet. :wink:
Nu får du krya på dig ordentligt. Blir det något besök i klubblokalen? Var ett tag sen man såg dig......hmm, träffade ju dig faktiskt på VROM ju. Hade nästan glömt det. :oops:
njae , det var bara när de var nyss hemkomna som jag la ut dom på golvet och fotade , sedan hamnade dom på detta bord och längre har de inte kommit .
jag vet inte när det blir klubblokalresa , denna mån blir det inte ... men kanske nästa ...
pvfreak
Posts: 285
Joined: Sun Aug 31, 2008 8:43 pm
Location: Sätila

Re: "Evert", mörkgrön 123 GT -67

Post by pvfreak »

Halloj Ragge!
Hur går det med Evert? Har du börjat plocka ihop han än? Hoppas du blivit bättre med njuren. :)
Hoppas du kan komma på torsdagsträffen denna månaden istället. Annars får väl vi komma till dig. :wink:
Medlem 6561 i Svenska Volvo Amazonklubben
Ragge
Posts: 785
Joined: Sat Dec 13, 2008 7:46 pm
Location: munkedal, Bohuslän

Re: "Evert", mörkgrön 123 GT -67

Post by Ragge »

njae evert står stilla , men jag har fixat en del med lokalen och har ytterligare jobb jag måste åtgärda där före vintern . Njurproblemet har bättrat sig som tur är , men det blir nog ingen torsdagsträff nu heller , men funderar på att åka ner till hjulafton lördagen . ni är välkomna på besök , bara ring före !!
Post Reply