Klubbmedlemmar inte så träffsugna?

Stora och små, minst 2 personer. Samt andra samlingar av gamla volvobilar tex bilder från rallyn. Moderatorer
QV
Posts: 4980
Joined: Sun Jan 30, 2005 10:47 pm
Location: Mariefred

Re: Klubbmedlemmar inte så träffsugna?

Post by QV »

sunkmaster wrote: för det första så e min amazon inte den finaste direkt så man har kanske tänkt att det skulle vara lite pinsamt
Jag värderar inte personer efter statusen på leksakerna utan efter hur personen uppför sig.
sunkmaster wrote:för det andra så har man även tänkt att det brukar alltid vara folk som känner varandra på träffarna och eftersom jag inte känner nån så har man tänkt att man kanske lämnas lite utanför eller ingen direkt pratar me en.
Vi är alltid några som inte känner några andra, vi brukar hitta varandra rätt snabbt. Om inte annat så kommer Cornelia att ta han om alla vilsna själar....

För övrigt är det en stor brist på "risiga bilar" på träffarna så risken att du får så själv utan "snackisar" omkring dig är inte så stor, det finns säkert många som vill kolla på det massiva arbetet du har framför dig eller kolla hur någon del skall vara monterad. För en risig amzing har ju större chans att grejorna är "fabriksmonterade" än på min "fina" Amazon för jag har ju haft bort rubbet.

/Janne

man kan inte bedömma en hund efter utseende eller på antalet diamanter på halsbandet..... se bara på mig, jag vill ju bogsera shift Amazon efter en SAAB
Se upp! Jag är farlig för detta forum. Jag vill nämligen kunna ändra i mina gamla inlägg.
sunkmaster
Posts: 341
Joined: Sun Jan 11, 2009 11:13 pm

Re: Klubbmedlemmar inte så träffsugna?

Post by sunkmaster »

xyz
självklart e det så och jag tror kanske inte helt fullt ut att man skulle bli ståendes ensam men det jag mena va bara att det har vart lite sådana saker att man dratt sig och tänkt att jag likagärna kan stanna hemma men det har ju även med en viss bekvämlighet att göra men jag hoppas kunna ta mig i kragen och komma på träffar i sommar för efter att jag köpte min amazon förra hösten så e jag helt frälst. jag älskar dessa gamla bilar =)
the grey one
Posts: 174
Joined: Sat Jun 13, 2009 10:50 pm
Location: Åkersberga

Re: Klubbmedlemmar inte så träffsugna?

Post by the grey one »

det är bara och hålla med QV Du liksom alla andra ska känna sig välkomna! Vi kommer i stockholm att arrangera lite skoj under våren/sommaren och vi UPPSKATTAR alla som dyker upp!
Duvgrå 65:a med 27000 välservade mil på mätaren(var femhundrade mil sen ny!!)
Cornelia
Posts: 188
Joined: Fri Jul 04, 2008 6:38 pm
Location: Göteborg

Re: Klubbmedlemmar inte så träffsugna?

Post by Cornelia »

Kärleken till Amazonen är ju det som förenar oss!

Annars är vi ju alla olika och jag är så glad att jag har fått lära känna så många fantastiska människor!
För att inte tala om vad jag har lärt mig av dessa (oftast) män. :)

Skulle inte vilja vara utan träffarna då delad glädje är dubbel glädje och faktisk ibland även trippel!!
(Uhh, vad mycket floskler det blev)
/tina
Ragga-zonen
Posts: 49
Joined: Tue Oct 14, 2008 4:37 pm
Location: Hässleholm

Re: Klubbmedlemmar inte så träffsugna?

Post by Ragga-zonen »

Jag kommer jätte gärna på träffarna till sommar så länge jag har fått fart på min kärra :) men just nu så e det lite att göra på det och känns inte riktigt lönt att åka dit i heller pga att den inte går som den ska osv. så ahr fått för mig att renovera hela bilen istället.. men jag ska vara klar till sommaren, så håll utsikt efter en Califoniavit Amazon-65 :)

Men om det inte skulle vara så att den blir klar kommer jag nog dyka upp på någon träff ändå fast med en lite nyare Volvo, tyvärr..

Mvh
Gud som haver b18 kär, se på mig som gasglad är, vart jag än i värden vänder, ska jag lämna svarta ränner!
QV
Posts: 4980
Joined: Sun Jan 30, 2005 10:47 pm
Location: Mariefred

Re: Klubbmedlemmar inte så träffsugna?

Post by QV »

Det var den årliga träffen för Corvetter på Taxinge slott för några veckor sedan.

Clubb Corvette Sweden har 2100 medlemar, det kom 130 bilar till träffen.....

Läste på deras hemsida att:
de ger ut en kalender med träffdatumen markerade.
Ger ett vagnskort till bilen att lägga i rutan vid träffarna

Vi kanske skall höja medlemsavgiften för att få till "lyxigare" träffar. Ett par hundringar per medlem fördelat på några få träffdeltagare.....

/Janne

fel av mig inte 130 utan 143 bilar http://www.clubcorvette.se/distrikt/sth ... /vm10.html
Se upp! Jag är farlig för detta forum. Jag vill nämligen kunna ändra i mina gamla inlägg.
Gullan
Posts: 78
Joined: Thu Aug 27, 2009 8:48 pm
Location: Hässleholm

Re: Klubbmedlemmar inte så träffsugna?

Post by Gullan »

Ja, en kalender med träffdatum utmärkta, hade varit toppen. Problemet e att vi står med en klubbhemsida där det finns en träffkalender.... som e tom :( Man kanske skulle börja med att fylla den?
Gullan en 4dr med automatisk växellåda.
Anno 1965
Cornelia
Posts: 188
Joined: Fri Jul 04, 2008 6:38 pm
Location: Göteborg

Re: Klubbmedlemmar inte så träffsugna?

Post by Cornelia »

Allt arbete inom klubben sker på frivillig och oavlönad basis.
Det är på G att fylla på både allmän info samt träffkalendern men det sker inte av sig självt.
All info om träffar MÅSTE komma någonstans ifrån och ni kan ju börja med att informera den blivande ansvariga för denna sidan så det FINNS nåt att lägga in när allt är på plats.
Den blivande ansvariga är alltså jag och ni kan lägga info i PM till mig.
/tina
Ragge
Posts: 785
Joined: Sat Dec 13, 2008 7:46 pm
Location: munkedal, Bohuslän

Re: Klubbmedlemmar inte så träffsugna?

Post by Ragge »

Cornelia wrote:.
Den blivande ansvariga är alltså jag.
wooow, duu cornelia ??? bra !!
knutkors
Posts: 3
Joined: Wed Jan 07, 2009 6:46 pm

Re: Klubbmedlemmar inte så träffsugna?

Post by knutkors »

Hej

Jag har en ide om en träff på en motoranläggning i östergötland, med ett rally i östergötland runt och med kanske någon tävlingsaktivitet på en motorbana ,det senare med frivilligt deltagande, och i samarbete med motorklubb.

Kan man få lite reaktioner på detta.

Roger Eriksson i Linköping
122S1966
Posts: 39
Joined: Wed Aug 04, 2010 6:34 pm
Location: Sorunda

Re: Klubbmedlemmar inte så träffsugna?

Post by 122S1966 »

Hej och gomorrn . Har läst lite inlägg på den här tråden och visst är dom duktiga att få till saker i Corvetteklubben (har vart medlem där) jag tror skillanden på Corvette och Amazonklubben har med "regionsindelningen" att göra och dom har sin lokal i Sumpan här i Sthlm som dom träffas vintertid och även i CCS sköts allt på obetald fritid . Kanske dax för oss i Sthlm att ta en lördagsfika och spåna lite om kommande sommar . Iaf försöka få till några träffar . Och som svar till "knutkors" absolut jag åker gärna en sväng ner ill Östergötland .

//Ragge//
ASF421
Posts: 70
Joined: Mon Aug 03, 2009 8:35 am

Re: Klubbmedlemmar inte så träffsugna?

Post by ASF421 »

Att åka till Östergötland ser jag inte alls som omöjligt... vilken motorarena kan vara möjlig?

/ Lunkan
knutkors
Posts: 3
Joined: Wed Jan 07, 2009 6:46 pm

Re: Klubbmedlemmar inte så träffsugna?

Post by knutkors »

Hej allesammans

Betr den ev träffen i östergötland kan jag tänka mig motoranäggningen i motala (SMK motala) eller LMS i Linköping , den måste emellertid bestämmas tidigt , efersom den är väldigt upptagen . Vi har även en motoranläggning i Norrköping .
Men mitt förslag är motala med mycket sevärdheter både i motala och runt omkring , som skulle bli ett fint rally.
Finns inntresse för någon motoraktivitet på bana så finns tyvärr bara Linköpingsanläggningen om man bortser från mantorp park . Frågan är hur många som är inntresserade av bankörning ? Jag kan kolla priser på mantorp resp Linköping.
Om vi nöjer oss med motala och ett rally i östergötland så är det inga problem. Jag kan ju avslöja att jag har en galen ide om en folkracetävling med bara volvobilar, om vi nu ska snacka nytänk.


En reaktion på detta
Roger Eriksson
ASF421
Posts: 70
Joined: Mon Aug 03, 2009 8:35 am

Re: Klubbmedlemmar inte så träffsugna?

Post by ASF421 »

Knutkorset!

Jag e på, jag är den första att vilja bruka mitt fordon. Jag uppskattar alla nivåer på gamla bilar men känner att det är inte kul att bara blänga på varandras krom en halv lördag.

Så ditt förslag om att köra någon form av tävling med gamla avdankade Ammor uppskattas mycket, jag har kört folkrace ett antal år med Amazon, Chevelle och 142:a...

Jag som alla andra spejar väl av Blocket varje dag och objekten finns där! Bilar som sälj för fem tusen är inte de bästa renoveringsobjekten. Dessa skulle mycket väl kunna användas i någon form av enkel racing.

Vilken form av racing man än kör så tror jag på "folkracets" enkla regler, max hastighet och enkel bur och nödvändig säkerhetsutrustning.

Själv har jag haft tankar på att med en 121:a delta i långloppen som redan idag finns, förhoppningen har varit att fler skulle nappa så att man kanske blev ett tiotal som kunde köra mot varann. Idéen har dock som så många idéer runnit ut i sanden...

Mitt förslag är att man till en början (oavsett tävlingsform) bara tillåter bilar försedda med B18A och standard 4" fälgar för att just "keep it simple" är ett bra stöd i uppstarten.

Jag skulle helst vilja köra på asfalt och det behöver inte gå fortare än 50-60 km/tim, plåtkontakt är inte farligt och om man använder delar och bilar som ändå är hopplösa så kan man väl gnugga ett tag till på dom :P

/ Lunkan
QV
Posts: 4980
Joined: Sun Jan 30, 2005 10:47 pm
Location: Mariefred

Re: Klubbmedlemmar inte så träffsugna?

Post by QV »

Då är det tur att man läser in sig på hjulvinklar, chassihöjd och hörnvikter nu då :wink:
Allt "fusk" som gör bilen snabbare behövs ju i tävlingar.....

/Janne
Se upp! Jag är farlig för detta forum. Jag vill nämligen kunna ändra i mina gamla inlägg.
Post Reply