Kopplingscylinder

Från koppling till drivaxel. Moderatorer
Post Reply
JonteAnd
Posts: 1
Joined: Mon Mar 08, 2010 2:57 pm

Kopplingscylinder

Post by JonteAnd »

Hej!
Jag är ny här på forumet och är HELT grön på Amazoner, men jag är riktigt sugen på att handla. Den jag är sugen på är en röd 68 som han vill ha 6000kr för. Problemet med den är att vattenpumpen är körd och kopplingscylindern också. Annars verkar den vara i bra skick, men rost finns förstås. Bromsbackarna är bytta runt om.

Min fråga är då om kopplingscylindern är svårt och dyrt att fixa? Vattenpumpen är väl dock bara att sätta dit en ny antar jag? Jag har skruvat en hel del i skotrar, mc så jag har ju inte tummen mitt i hand :wink:

Är det något annat som man ska kolla speciellt? Och vad tror ni, är priset bra om man tänker på kopplingen och de..?
Tacksam för alla svar! Mvh Jonte

(Om jag hamnat i fel avdelning så får jag be om ursäkt..)
einar-
Posts: 741
Joined: Fri May 16, 2008 11:38 pm
Location: Dala Järna

Re: Kopplingscylinder

Post by einar- »

Om den inte är allt för rostig och inte verkar sönderskruvad helt skulle jag säga att den är värd det definitivt. Vattenpump är inte svårt eller dyrt och inte kopplingscylindern heller. Finns begagnat och annars så ska tydligen kopplingscylindern från vissa nissan passa 8)

Kolla rost och leta efter fusklagningar. Rost kan finnas i golvet i skuffen, ytterkanten av golvet mot tröskeln, torpedsidorna, framskärmsbalkar, framskärmar, skärmkanter, sandplåtar, och tvärbalkar.
/Jimmy Einarsson: Medlem 5308 http://snoborg.mine.nu/
Gyllengul 65:a med vissa bruna partier
Post Reply