Knarrande

Original hjul fram och bakvagnsupphängning. Moderatorer
Post Reply
KarlMartin
Posts: 12
Joined: Fri Nov 06, 2009 4:28 pm

Knarrande

Post by KarlMartin »

Hejsan
Jag hör ett knarrande när jag drar på en högersväng, ljudet kommer som jag kan uppfatta från vänster hjulhus, tänkte att det kan vara någon bussning eller så men med er erfarenhet kanske någon kan peka lite närmare på vad det kan vara.
Jag bytte precis undre länkarmar och gummi så det lär väl inte vara de troligtvis.
Hojta till om ni har några funderingar.

Lev väl

karl-martin
Lars Bd
Posts: 4775
Joined: Sat Jan 31, 2004 2:18 pm
Contact:

Re: Knarrande

Post by Lars Bd »

Torra spindelleder kan orsaka knarr men det är då kopplat till fjädringsrörelse och inte direkt till höger eller vänstersväng.
Det är för övrigt mycket svårt att innifrån en bil i rörelse avgöra varifrån ett missljud kommer ifrån. Undersök vänster hjulhus men stirra dig inte blind där utan oljudet kan lika gärna komma från höger bakre hjulhus.
Detta inlägg får ej helt eller delvis med eller utan källhänvisning citeras på Facebook utan skriftligt tillstånd.
Läs allt om Amazon på http://www.volvoamazonpictures.se/
Går det inte som du har tänkt dig så har du tänkt fel.
Farfar sedan 080629.
volvoamazon1967
Posts: 251
Joined: Sat Feb 13, 2010 9:17 pm

Re: Knarrande

Post by volvoamazon1967 »

Kanske ett hjullager som är på väg att ge upp?
//Helmer

*1967 Volvo Amazon
*1972 Chevrolet Kingswood (full.utr)
*1948 Husqvarna mod.24 "Svartqvarna"
*1988 Volvo 744 tic
*1988 Volvo 744
*1998 Volvo V70 AWD 2,5T
KarlMartin
Posts: 12
Joined: Fri Nov 06, 2009 4:28 pm

Re: Knarrande

Post by KarlMartin »

Hej och tack för bra förslag, jag hissade upp bilen o kollade lite, visst gummina var lite repiga men det var ju inte igenom någonstans som jag trodde innan, efter lite funderande kom jag på det, det var stänkskyddet som tog i backen när jag svänger åt höger :lol:
skönt fel!

Lev väl

karl-martin
Post Reply