lacka galonklädsel

Moderatorer
Post Reply
Amazonjonas
Posts: 66
Joined: Fri Oct 07, 2005 7:21 pm
Location: tidaholm

lacka galonklädsel

Post by Amazonjonas »

Provade att lackera dörrsidor till -62an idag. dom finns ju inte i svart.funka bra med vanlig akrylbas faktiskt. blev kanon bra. färgen blev svartmetallic.
shine can never replace attitude
j.o.
Posts: 112
Joined: Wed Apr 16, 2008 11:59 am
Location: Norge/Italien

Re: lacka galonklädsel

Post by j.o. »

det är möjligt det funkar på dörrsidor, men lacka för all del inte stolarna! Jag lackade backsätet med vinyllack på burk sommaren 2008, det är fortfarande segt! :x
Shift
Posts: 974
Joined: Sat May 20, 2006 12:23 am
Location: Borlänge / Uppsala

Re: lacka galonklädsel

Post by Shift »

Jag har svarta galondörrsidor :roll:
Det som inte går att laga går att skruva sönder
Amazonjonas
Posts: 66
Joined: Fri Oct 07, 2005 7:21 pm
Location: tidaholm

Re: lacka galonklädsel

Post by Amazonjonas »

Shift wrote:Jag har svarta galondörrsidor :roll:
Inte gamla modellen va?
shine can never replace attitude
Amazonjonas
Posts: 66
Joined: Fri Oct 07, 2005 7:21 pm
Location: tidaholm

Re: lacka galonklädsel

Post by Amazonjonas »

j.o. wrote:det är möjligt det funkar på dörrsidor, men lacka för all del inte stolarna! Jag lackade backsätet med vinyllack på burk sommaren 2008, det är fortfarande segt! :x
Provade vinylfärg en gång åxå. det torkade alldrigh som sagt. nu kör jag med vanlig bilfärg, akrylbas, och lägger ingen klarlack. lackade en skinnfåtölj för ett par år sedan, den är fortfarande fräsh. ska ta ett baksäte jag har liggandes innan jag tar det som ska va i bilen, för säkerhets skull.
shine can never replace attitude
j.o.
Posts: 112
Joined: Wed Apr 16, 2008 11:59 am
Location: Norge/Italien

Re: lacka galonklädsel

Post by j.o. »

Amazonjonas wrote: Provade vinylfärg en gång åxå. det torkade alldrigh som sagt. nu kör jag med vanlig bilfärg, akrylbas, och lägger ingen klarlack. lackade en skinnfåtölj för ett par år sedan, den är fortfarande fräsh. ska ta ett baksäte jag har liggandes innan jag tar det som ska va i bilen, för säkerhets skull.
har du bilder av fåtöljen?
Lemmy 121
Posts: 237
Joined: Tue Aug 11, 2009 8:31 am

Re: lacka galonklädsel

Post by Lemmy 121 »

j.o. wrote:det är möjligt det funkar på dörrsidor, men lacka för all del inte stolarna! Jag lackade backsätet med vinyllack på burk sommaren 2008, det är fortfarande segt! :x
Då är det inte bara jag som råkade ut för det då.. Man kan ju undra vad det är för vits med att göra färg som inte torkar...??
crille-69
Posts: 54
Joined: Sat Sep 05, 2009 3:10 pm
Location: nora

Re: lacka galonklädsel

Post by crille-69 »

det finns ju riktig inrednings färg som håller man kan ha vanlig bas men köra med riktig lack på, usinredningar tror ja dom heter som säljer sånt, men det är dyrt! så ja ska prova måla med vanlig bas och vanlig klarlack med mycket mjukmedel i på en skrot stol och testa, funkar det kommer hela inredningen målas.
brorsan
Posts: 400
Joined: Mon Jul 26, 2004 11:43 am

Re: lacka galonklädsel

Post by brorsan »

Jag har ett flertal gånger använt vinylspray, har då funkat kanon för mig... torrt efter nån dag och kanonresultat. Slitstarkt är det också. Har själv funderat på att lacka mina stolar i bilen med vinylspray.
"Amazon - Den skiljer dig från mängden"
Post Reply