Alternativ till luftfilter?

Moderatorer
Post Reply
Shift
Posts: 974
Joined: Sat May 20, 2006 12:23 am
Location: Borlänge / Uppsala

Alternativ till luftfilter?

Post by Shift »

Har satt HIF 6:or på min B18, men jag har inte riktigt fått tummen ur att skaffa luftfilter ännu (även lite snål). Vill provköra bilen och även köra till besiktningen utan att få in någon sten i förgasarna, så jag tänkte kolla vad som funkar som alternativ, tills vidare. Ett finmaskigt nät, skulle det kunna fungera? Eller finns det något annat som funkar?

Ja, jag vet att riktiga filter är det bästa, och jag ska införskaffa så fort som möjligt. :)
Det som inte går att laga går att skruva sönder
Stoffe
Posts: 484
Joined: Sun Feb 01, 2004 10:40 pm
Location: Uppsala
Contact:

Re: Alternativ till luftfilter?

Post by Stoffe »

Ett alternativ till orginalluftfilter är att ta luftfiltren från en B30A motor vilka har dubbla förgasare. Kanske inte jättevanligt på skroten, ibland kan skrothulda ha. Björklinge beg bildelar kan med större sannolikhet ha. Såg att du oxå bor i Uppsala därav de lokala tipsen.
Megasquirt på både bruksbil och hobbybilar!
Shift
Posts: 974
Joined: Sat May 20, 2006 12:23 am
Location: Borlänge / Uppsala

Re: Alternativ till luftfilter?

Post by Shift »

Ah tack! :) Fast jag söker egentligen en "hemlösning", typ kakburk och kaffefilter.
Det som inte går att laga går att skruva sönder
User avatar
Hasse63
Posts: 6292
Joined: Wed Apr 21, 2004 11:44 am
Location: Åskilje Västerbotten ;)
Contact:

Re: Alternativ till luftfilter?

Post by Hasse63 »

I min tråd har du kanske sett mina trattar till HIF6, jag har gjort egna sockfilter till dom. finns hemgjorda "sportluftfilter" oxå i samma länk. Kanske går att hitta fler filter som andra forumsberoende har gjort genom sökning. :wink:
Klicka! :arrow: Forumsregler
Klicka! :arrow: Länksamlingen som har "allt"
Klicka! :arrow: Verkstadshandböcker, typbeteckningar, bilder mm till Amazon
__/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/
Post Reply