Bilder på raceman-topp mm
Bilder på raceman-topp mm
Volvo 142 -74 / Volvo 242 -84 RC
-
- Posts: 103
- Joined: Wed Feb 11, 2004 12:18 pm
- Location: Linköping
- Contact:
Re: Bilder på raceman-topp mm
'P Pålsson wrote:http://w1.240.telia.com/~u24013086/toppar/
Jag är rätt ofta hos parner i motala så jag skulle kunna fota hans egentillverkade toppar till B23 - motorer.
PELLE//
http://www.straffe.nu
Nu är det färdigsuget......
Förut B20 med 230 bromsade Hk........
Nu B230 FT Med Turbo......
Turbo T61 Från Turbonetics
BMW M3 Låda
Volvo 1031 Axel, Diff, 4:88 utväxling
V70 R Bromsar
Nu är det färdigsuget......
Förut B20 med 230 bromsade Hk........
Nu B230 FT Med Turbo......
Turbo T61 Från Turbonetics
BMW M3 Låda
Volvo 1031 Axel, Diff, 4:88 utväxling
V70 R Bromsar
Re: Bilder på raceman-topp mm
www.straffe.nu wrote:'P Pålsson wrote:http://w1.240.telia.com/~u24013086/toppar/
Jag är rätt ofta hos parner i motala så jag skulle kunna fota hans egentillverkade toppar till B23 - motorer.
PELLE//
Du kan ju passa på att fota något Aluminiumblock också
//Johan Eriksson
Svart bil: 142DL '68
Gul bil: 142GL '72 (70-tals rally-wannabe)
Svart bil: 142DL '68
Gul bil: 142GL '72 (70-tals rally-wannabe)
-
- Posts: 103
- Joined: Wed Feb 11, 2004 12:18 pm
- Location: Linköping
- Contact:
Re: Bilder på raceman-topp mm
Japp det ska jag göra!JE Jr wrote:www.straffe.nu wrote:'P Pålsson wrote:http://w1.240.telia.com/~u24013086/toppar/
Jag är rätt ofta hos parner i motala så jag skulle kunna fota hans egentillverkade toppar till B23 - motorer.
PELLE//
Du kan ju passa på att fota något Aluminiumblock också
PELLE//
http://www.straffe.nu
Nu är det färdigsuget......
Förut B20 med 230 bromsade Hk........
Nu B230 FT Med Turbo......
Turbo T61 Från Turbonetics
BMW M3 Låda
Volvo 1031 Axel, Diff, 4:88 utväxling
V70 R Bromsar
Nu är det färdigsuget......
Förut B20 med 230 bromsade Hk........
Nu B230 FT Med Turbo......
Turbo T61 Från Turbonetics
BMW M3 Låda
Volvo 1031 Axel, Diff, 4:88 utväxling
V70 R Bromsar
Re: Bilder på raceman-topp mm
Låter fint, då kan jag kompletera med dem.www.straffe.nu wrote:'P Pålsson wrote:http://w1.240.telia.com/~u24013086/toppar/
Jag är rätt ofta hos parner i motala så jag skulle kunna fota hans egentillverkade toppar till B23 - motorer.
PELLE//
Volvo 142 -74 / Volvo 242 -84 RC
-
- Posts: 103
- Joined: Wed Feb 11, 2004 12:18 pm
- Location: Linköping
- Contact:
Re:
Han har konstruerat 3 st olika egna lock!JE Jr wrote:Förresten, är de topparna du skulle fota hos Sten Parner EVO-toppar, eller är det någon annan skapelse?
MVH PELLE//
http://www.straffe.nu
Nu är det färdigsuget......
Förut B20 med 230 bromsade Hk........
Nu B230 FT Med Turbo......
Turbo T61 Från Turbonetics
BMW M3 Låda
Volvo 1031 Axel, Diff, 4:88 utväxling
V70 R Bromsar
Nu är det färdigsuget......
Förut B20 med 230 bromsade Hk........
Nu B230 FT Med Turbo......
Turbo T61 Från Turbonetics
BMW M3 Låda
Volvo 1031 Axel, Diff, 4:88 utväxling
V70 R Bromsar
Volvo 142 -74 / Volvo 242 -84 RC
-
- Posts: 19
- Joined: Sat Mar 06, 2004 7:39 pm
- Contact:
Snyggt jobbat! Jag har en gammal bilsport där KG står bredvid en motor med resta insugskanaler enligt samma metod som på denna topp, tror det var en steg 6:a.
Har du några data om motorn han bygger till denna topp?
Min egen topp har fått isvetsade kilar i avgaskanalerna. Dock ingen vidare snygg lösning jämfört med pulversvetsning. Jag misstänker att \"spetsarna\" på kilarna kommer att bli helvetiskt varma trots god passform. Kanske risk för sprucken topp, man får se.
Har du några data om motorn han bygger till denna topp?
Min egen topp har fått isvetsade kilar i avgaskanalerna. Dock ingen vidare snygg lösning jämfört med pulversvetsning. Jag misstänker att \"spetsarna\" på kilarna kommer att bli helvetiskt varma trots god passform. Kanske risk för sprucken topp, man får se.
-
- Posts: 103
- Joined: Wed Feb 11, 2004 12:18 pm
- Location: Linköping
- Contact:
Re:
Vilket fint jobb Skulle vilja höra den motorn varva urP Pålsson wrote:Uppdaterad med en fin B20-topp från Stefan Lindqvist
http://w1.240.telia.com/~u24013086/toppar/
PELLE//
http://www.straffe.nu
Nu är det färdigsuget......
Förut B20 med 230 bromsade Hk........
Nu B230 FT Med Turbo......
Turbo T61 Från Turbonetics
BMW M3 Låda
Volvo 1031 Axel, Diff, 4:88 utväxling
V70 R Bromsar
Nu är det färdigsuget......
Förut B20 med 230 bromsade Hk........
Nu B230 FT Med Turbo......
Turbo T61 Från Turbonetics
BMW M3 Låda
Volvo 1031 Axel, Diff, 4:88 utväxling
V70 R Bromsar
Re:
Har för mig att han körde med 94borr 90slag i underdelen. Kammen var från TG samt rullvippor med ökad utväxling. Stefan kanske kan skriva ett par rader själv om motorn för att stilla vår nyfikenhetjaevelberg wrote:Snyggt jobbat! Jag har en gammal bilsport där KG står bredvid en motor med resta insugskanaler enligt samma metod som på denna topp, tror det var en steg 6:a.
Har du några data om motorn han bygger till denna topp?
Min egen topp har fått isvetsade kilar i avgaskanalerna. Dock ingen vidare snygg lösning jämfört med pulversvetsning. Jag misstänker att "spetsarna" på kilarna kommer att bli helvetiskt varma trots god passform. Kanske risk för sprucken topp, man får se.
Volvo 142 -74 / Volvo 242 -84 RC