Svis 30 maj Munktorp

Stora och små, minst 2 personer. Samt andra samlingar av gamla volvobilar tex bilder från rallyn. Moderatorer
Post Reply
Ståla
Posts: 38
Joined: Wed Feb 18, 2004 8:02 pm
Location: Norrköping

Svis 30 maj Munktorp

Post by Ståla »

Nu har det hänt igen,en av årets höjdpunkter är Svismarknaden på våren men är det bara jag som har en mor? :(
LABBE
Posts: 627
Joined: Thu Jan 31, 2008 8:28 pm
Location: vallentuna

Re: Svis 30 maj Munktorp

Post by LABBE »

nej :arrow:jag har en oxå. å de e jag glad för :D swismarknad el inte.........
Amazon 66 taksänkt hgv (den låge)
amazon limousine 60 (brick bay)
Ståla
Posts: 38
Joined: Wed Feb 18, 2004 8:02 pm
Location: Norrköping

Re: Svis 30 maj Munktorp

Post by Ståla »

Det ante mig :wink: .För min del var det bättre förr (slitet utryck)då det var på lördagar men om man nu måste ha den på en söndag kan man väl ta en annan helg än morsdag,eller? Nu vet jag att det kanske är annat som styr då det är mycket arbete kring detta av några eldsjälar som lägger ner mycket energi på det här (heder åt dem). Skulle själv hjälpa dem några kvällar eller någon helg i månaden (har något sjukligt behov att plocka med äldre volvodelar) men bor för långt ifrån.
Hare
MVH
Ståla
hakano
Posts: 288
Joined: Tue Feb 17, 2004 3:17 pm

Re: Svis 30 maj Munktorp

Post by hakano »

Ståla wrote:Nu vet jag att det kanske är annat som styr då det är mycket arbete kring detta av några eldsjälar som lägger ner mycket energi på det här (heder åt dem).
Som jag har fattat det flyttades det från lördag till söndag för att inte krocka med nån "lokal" marknad i samma landsända...kanske heter Wärsta eller nåt sånt. Att SVIS är rikstäckande och att det även kommer folk från utlandet verkar man ta mindre notis om för både för utländska deltagare och långväga inom Sverige passar lördagar mycket bättre. Själv har jag skippat SVIS sedan det blev förlagt på söndagar.
Finns alltid kollisioner hur man än gör under de få helger som finns under sommartid i Sverige och det märkliga är att de som bor i närheten av SVIS och Wärsta är de som lägger ribban...människor får väl helt enkelt lära sig att prioritera för det får man göra i alla andra sammanhang.
Här tillgodoser man en liten klick av människor men bortser från den större delen för merparten av SVIS-besökarna är sådana som inte besöker Wärsta.
QV
Posts: 4980
Joined: Sun Jan 30, 2005 10:47 pm
Location: Mariefred

Re: Svis 30 maj Munktorp

Post by QV »

En årlig SVIS träff är ingen rättighet man har som medlem i en VOLVOklubb!

Det är (troligtvis) endast ett fåtal som aragerar träffen. När flytten gjordes till Munktorp kom det en (1) utomstående medlem från alla VOLVO klubbar.

Om nu jag vore träffarangör om hjälpen "utifrån" var dålig eller närmast obefintlig så var träffen på den dagen jag ville, det är ju den dagen eller ingen träff alls som gäller. Att sedan en söndag är sämre än en lördag må ju vara hänt för en söndag är ju bättre än en onsdag.... Eftersom tillväxten i SVIS inte ser så bra ut (tycker jag känner igen alla där och med tanke på att jag har svårt för att känna igen folk är det troligtvis samma personer från år till år) så ver man ju inte hur länge det kommer att finns kvar (eller om det flyttas till några andra eldsjälar). Om man kommer ifrån utlandet så vet inte jag om fredag - söndag är sämre än lördag - måndag. Det strycker ju med en arbetsdag iallafall.

Sedan har vi ju en taskig uppslutning på träffarna rakt av. Så folk måst ha lätt att hitta ett fel på träffen så att man inte behöver åka på den.

/Janne
Se upp! Jag är farlig för detta forum. Jag vill nämligen kunna ändra i mina gamla inlägg.
hakano
Posts: 288
Joined: Tue Feb 17, 2004 3:17 pm

Re: Svis 30 maj Munktorp

Post by hakano »

Man kanske inte skall blanda ihop en flytt med en träff. Äpplen och päron kan ju inte jämföras rakt av.
Vad beträffar arrangörerna så är det väl inte på deras önskemål som träffdagen flyttats från lördag till söndag. Eller har du annan och mer info som säger att det är så?
Vad jag hörde att arrangörerna själva angav som orsak för några år sedan så var det att de närboende i området ville åka på Wärsta marknad också på lördagen...och dom ville inte ha en kollision med SVIS-marknaden.

Som "tack" eller vad man nu skall kalla det...så gav "alla" dessa närboende i området fullkomligt blanka f-n i att ställa upp och hjälpa SVIS med flytten sen när SVIS vädjade om hjälp. Det är ju det där vanliga, man vill gärna ha men man vill inget ge tillbaka. Men de närboende tyckte kanske att det var alla medlemmar från utlandet eller boendes 50-100 mil från SVIS i Sverige som skulle komma och hjälpa till med flytten.

Att lägga en träff på Mors dag är väl i många fall sämre en kollision med en annan marknad. Jag trodde ju att man som träffarrangör ville tillgodose så många som möjligt och få folk till träffen. Inte att få många att stanna hemma p.g.a. att mor skall få sin välförtjänta uppskattning.
Ståla
Posts: 38
Joined: Wed Feb 18, 2004 8:02 pm
Location: Norrköping

Re: Svis 30 maj Munktorp

Post by Ståla »

Verkar som jag trampade i getingboet,känner inte till all fakta :shock: . Allt är förhandlingsbart men Mors dag förhandlar man inte om, man har en bit att åka sedan har nästan hela dagen gått när man är klar för att fira Mor som kanske inte förstår detta med gamla bilar och däromkring.
Hur som helst
Hare
Ståla

PS Tråden är avslutad för min del.
Post Reply