effekt??
effekt??
Jag har en amazon -64 med b18 som har rullat 87800 mil.. Jag ska byta til en fräschare a-kam, aluminium-insug och en weber 36.. vad kan det ge i effekt? just nu är motorn helt i original
långmilare
87800 mil
Hur vet du att mätaren slagit om på ooooo 8 gånger?
Har bilen gått så långt ska du ta kompprov först innan du lägger ner jobb på motorn.
Fördelaren kan också vara slut efter så många mil.
Effekt ökningen med förgasarbyte på en från början hyffsad motor är ca 10 hp.
Hur vet du att mätaren slagit om på ooooo 8 gånger?
Har bilen gått så långt ska du ta kompprov först innan du lägger ner jobb på motorn.
Fördelaren kan också vara slut efter så många mil.
Effekt ökningen med förgasarbyte på en från början hyffsad motor är ca 10 hp.
-
- Posts: 103
- Joined: Wed Feb 11, 2004 12:18 pm
- Location: Linköping
- Contact:
Tips.
Om jag vore dig skulle jag köpa en B20 å renovera vid sidan om den andra motorn!
En B20 med en topp från tex från en 240-75 \"större ventiler\" det å en 36/36 weber samt en K-kam ett grenrör som är skapligt så har du runt 140Hk.
Samt att du har en motor som inte drar mycket bensin!
MVH PELLE//
En B20 med en topp från tex från en 240-75 \"större ventiler\" det å en 36/36 weber samt en K-kam ett grenrör som är skapligt så har du runt 140Hk.
Samt att du har en motor som inte drar mycket bensin!
MVH PELLE//
http://www.straffe.nu
Nu är det färdigsuget......
Förut B20 med 230 bromsade Hk........
Nu B230 FT Med Turbo......
Turbo T61 Från Turbonetics
BMW M3 Låda
Volvo 1031 Axel, Diff, 4:88 utväxling
V70 R Bromsar
Nu är det färdigsuget......
Förut B20 med 230 bromsade Hk........
Nu B230 FT Med Turbo......
Turbo T61 Från Turbonetics
BMW M3 Låda
Volvo 1031 Axel, Diff, 4:88 utväxling
V70 R Bromsar
Re: Tips.
Varför just en topp från en 75:ans 240??=)www.straffe.nu wrote:Om jag vore dig skulle jag köpa en B20 å renovera vid sidan om den andra motorn!
En B20 med en topp från tex från en 240-75 "större ventiler" det å en 36/36 weber samt en K-kam ett grenrör som är skapligt så har du runt 140Hk.
Samt att du har en motor som inte drar mycket bensin!
MVH PELLE//
/Micke
Re: Tips.
Amazon_V8 wrote:Varför just en topp från en 75:ans 240??=)www.straffe.nu wrote:Om jag vore dig skulle jag köpa en B20 å renovera vid sidan om den andra motorn!
En B20 med en topp från tex från en 240-75 "större ventiler" det å en 36/36 weber samt en K-kam ett grenrör som är skapligt så har du runt 140Hk.
Samt att du har en motor som inte drar mycket bensin!
MVH PELLE//
/Micke
8:90/ 201 m
-
- Posts: 103
- Joined: Wed Feb 11, 2004 12:18 pm
- Location: Linköping
- Contact:
Re: Tips.
75 eller väldigt tidiga 76! Dom satt det fortfarande B20 i L modellen dock med större ventiler i toppen.voc wrote:Amazon_V8 wrote:Varför just en topp från en 75:ans 240??=)www.straffe.nu wrote:Om jag vore dig skulle jag köpa en B20 å renovera vid sidan om den andra motorn!
En B20 med en topp från tex från en 240-75 "större ventiler" det å en 36/36 weber samt en K-kam ett grenrör som är skapligt så har du runt 140Hk.
Samt att du har en motor som inte drar mycket bensin!
MVH PELLE//
/Micke
MVH PELLE//
http://www.straffe.nu
Nu är det färdigsuget......
Förut B20 med 230 bromsade Hk........
Nu B230 FT Med Turbo......
Turbo T61 Från Turbonetics
BMW M3 Låda
Volvo 1031 Axel, Diff, 4:88 utväxling
V70 R Bromsar
Nu är det färdigsuget......
Förut B20 med 230 bromsade Hk........
Nu B230 FT Med Turbo......
Turbo T61 Från Turbonetics
BMW M3 Låda
Volvo 1031 Axel, Diff, 4:88 utväxling
V70 R Bromsar
-
- Posts: 103
- Joined: Wed Feb 11, 2004 12:18 pm
- Location: Linköping
- Contact:
Re:
Jo det är väl riktigt att det satt tidigare i isprutningsmotorerna!JE Jr wrote:Njaa, nog är det väl så att 44/35ventiler kom tidigare, från 1970 i Insprutningsmotorerna och ett par år senare i vanliga motorer?
Men hur lätta är dessa att få tag på då?
Ja ja nu har killen sagt att han vill ha B18 så case closed.
MVH PELLE//
http://www.straffe.nu
Nu är det färdigsuget......
Förut B20 med 230 bromsade Hk........
Nu B230 FT Med Turbo......
Turbo T61 Från Turbonetics
BMW M3 Låda
Volvo 1031 Axel, Diff, 4:88 utväxling
V70 R Bromsar
Nu är det färdigsuget......
Förut B20 med 230 bromsade Hk........
Nu B230 FT Med Turbo......
Turbo T61 Från Turbonetics
BMW M3 Låda
Volvo 1031 Axel, Diff, 4:88 utväxling
V70 R Bromsar