Bakskärm

Plåt Glas krom och emblem. Moderatorer
Post Reply
Ante
Posts: 14
Joined: Fri May 21, 2010 8:46 am

Bakskärm

Post by Ante »

Vet någon om det går att få tag på hela bakskärmar? och i så fall var?
kim
Posts: 158
Joined: Wed Dec 17, 2008 9:48 pm

Re: Bakskärm

Post by kim »

Har sett ett par NOS på en känd annonssajt, men 8500 kr st är kanske i saftigaste laget.
kim :D
Ante
Posts: 14
Joined: Fri May 21, 2010 8:46 am

Re: Bakskärm

Post by Ante »

Ingen som vet??
User avatar
Hasse63
Posts: 6292
Joined: Wed Apr 21, 2004 11:44 am
Location: Åskilje Västerbotten ;)
Contact:

Re: Bakskärm

Post by Hasse63 »

Finns det inte i länksamlingen någon skärm, så finns det troligen ingen.
Klicka! :arrow: Forumsregler
Klicka! :arrow: Länksamlingen som har "allt"
Klicka! :arrow: Verkstadshandböcker, typbeteckningar, bilder mm till Amazon
__/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/
RD 350
Posts: 53
Joined: Fri Jun 19, 2009 11:43 am
Location: Hörby

Re: Bakskärm

Post by RD 350 »

Har du kollat hos Volvo? För inte allt för många år sen (ca fem, nåja sju då!) fanns i alla fall den högra när jag kollade.
Achilleos
Posts: 14
Joined: Tue Dec 01, 2009 2:48 pm

Re: Bakskärm

Post by Achilleos »

Finns ju i glasfiber på http://rpglasfiber.com/
hakano
Posts: 288
Joined: Tue Feb 17, 2004 3:17 pm

Re: Bakskärm

Post by hakano »

Ante wrote:Vet någon om det går att få tag på hela bakskärmar? och i så fall var?

Det är ju på GCP i så fall. (Men troligen har dom utgått)

När man har kollat med GCP och fått ett negativt resultat får man ju leta vidare hos de andra företagen som tillhandahåller nya Volvodelar till veteranerna. Har man inte tur att hitta något gammalt osålt NOS där som är det man söker så får man leta vidare på marknader och på annonssajter. Till slut kanske man hittar vad man söker.

Men oavsett var du hittar det du söker så lär det kosta en hel del att bli ägare till bakskärmen...
amazon123gt
Posts: 138
Joined: Tue Jul 18, 2006 9:36 pm
Location: Helsingborg

Re: Bakskärm

Post by amazon123gt »

:D Det finns en tysk firma vid namn= Bastuck som har ett enormt sortiment delar till veteranbilar.Jag beställde delar där en gång och får katalog (amazon,Pv,P1800)varje år.Bakskärmarna tror jag kostade 7-800 euro,dyrt men nytt iallafall.Det går att gå in på hemsidan och beställa katolog över önskat bilmärke.Dom har även mycket trimmgrejor till B18-20,samt renoverade volvo motorer och växellådor.Katalogen brukar ligga på ca 150 sidor och är alltså gratis. :mrgreen:
klöver kung
User avatar
Hasse63
Posts: 6292
Joined: Wed Apr 21, 2004 11:44 am
Location: Åskilje Västerbotten ;)
Contact:

Re: Bakskärm

Post by Hasse63 »

hemsideadressen tack!

:wink:
Klicka! :arrow: Forumsregler
Klicka! :arrow: Länksamlingen som har "allt"
Klicka! :arrow: Verkstadshandböcker, typbeteckningar, bilder mm till Amazon
__/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/
OddSverre
Posts: 86
Joined: Tue Apr 06, 2010 12:22 pm
Location: Akershus, Norge

Re: Bakskärm

Post by OddSverre »

13134 VD
Gyllengul (84)
414-247
50233
hakano
Posts: 288
Joined: Tue Feb 17, 2004 3:17 pm

Re: Bakskärm

Post by hakano »

amazon123gt wrote::D Det finns en tysk firma vid namn= Bastuck som har ett enormt sortiment delar till veteranbilar.Jag beställde delar där en gång och får katalog (amazon,Pv,P1800)varje år.Bakskärmarna tror jag kostade 7-800 euro,dyrt men nytt iallafall.Det går att gå in på hemsidan och beställa katolog över önskat bilmärke.Dom har även mycket trimmgrejor till B18-20,samt renoverade volvo motorer och växellådor.Katalogen brukar ligga på ca 150 sidor och är alltså gratis. :mrgreen:

Vad beställde du för något och hur var kvalitén på det du köpte? Antar att det mesta är någon slags repro och nytillverkat. Nytt är ju en sak men en ny plåt med dålig passform och ett dåligt utseende hjälper ju inte den som originalrenoverar så värst mycket.
amazon123gt
Posts: 138
Joined: Tue Jul 18, 2006 9:36 pm
Location: Helsingborg

Re: Bakskärm

Post by amazon123gt »

:D Jag beställde en ny spolarmotor.Fick just då inte tag i någon i sverige.Hur plåtdelarn är vet jag inte.Jag har använt original sönderkapade bakskärmsbitar som har svetsats ihop.Har även köpt lite småsaker av en kille i Holland.Han har nya och begagnade volvodelar,bla äkta minilite fälgar.Firman heter Volvo Klassieker och ligger i Berneveld.Han renoverar oxå volvo-klassiker.Stod många fd svenska amazoner och P1800 på gården.Har även sålt en amazon till en duktig renoverare i Holland.Firman heter Nordicar båda har hemsida. :mrgreen:
klöver kung
poolio
Posts: 303
Joined: Sun Oct 08, 2006 12:47 am
Location: Jemtland - Schweden
Contact:

Re: Bakskärm

Post by poolio »

Jag beställde en katalog från Bastuck.de på kvällen den 6:e juli och 2 dar senare dök den upp i brevlådan ! Ruskigt snabb leverans ..... :D
Plymouth '38
Lincoln Capri '55 x 2
Buick LeSabre '62
Impala Wagon '67
Ranchero '65
...å lite till....
Post Reply