Skillnad Baksäte 4d & 2d?

Moderatorer
Post Reply
User avatar
granfot
Posts: 806
Joined: Sun May 23, 2010 4:50 pm
Location: Lagan
Contact:

Skillnad Baksäte 4d & 2d?

Post by granfot »

Hej!

Premiärar mig själv här på forumet med en fråga som säkert är korkad och lättlöst. :)

Köpte en -64 som renoveringsprojekt, tänkt att jag ska lära mig allt som behövs längs vägen. (Är helt novis på bilar, men har tidigare varit delägare i en likadan, så nu ville jag ha en egen. :D )
Har hela tiden tyckt att baksätet ser lite konstigt ut, men inte tänkt alltför mycket på det förrän jag fick för mig att provsitta det häromdagen. När man sitter där så lutar hela sätet bakåt. Efter att ha kollat lite så inser jag att det inte passar alls där det sitter, så frågan är egentligen: Är det skillnad på själva sätet till en 2D och 4D Amazon? Känns som om det här sätet är lite för djupt och samtidigt lite för smalt?

Vore tacksam för svar, får ge mig ut och jaga ett "nytt" baksäte om det är skillnad på dom. :/
QV
Posts: 4980
Joined: Sun Jan 30, 2005 10:47 pm
Location: Mariefred

Re: Skillnad Baksäte 4d & 2d?

Post by QV »

Har inte koll på om det är skillnad

En koll i reservdelskatalogen ger dig iallafall svar om de är identiska eller inte men är det ilagt rätt.
Man måste vålda "hyfsat" genom att trycka in sätet för att det skall glida ner i framkant.

/Janne

Om det är skillnad "borde" det vara för att underlätta i och urkliv genom bakdören (mer rundade hörn kanske?)
Se upp! Jag är farlig för detta forum. Jag vill nämligen kunna ändra i mina gamla inlägg.
User avatar
granfot
Posts: 806
Joined: Sun May 23, 2010 4:50 pm
Location: Lagan
Contact:

Re: Skillnad Baksäte 4d & 2d?

Post by granfot »

Tack QV, ska ge mig ut och kolla på det då. Testade vålda lite lätt, men är rädd om grejorna. :P
Ragge
Posts: 785
Joined: Sat Dec 13, 2008 7:46 pm
Location: munkedal, Bohuslän

Re: Skillnad Baksäte 4d & 2d?

Post by Ragge »

har för mig att ett baksäte till en 4 dörrars är betydligt rundat på de främre hörnen än ett till 2 dörrars . detta är för att underlätta vid in och urstigning ifrån baksätet .
User avatar
granfot
Posts: 806
Joined: Sun May 23, 2010 4:50 pm
Location: Lagan
Contact:

Re: Skillnad Baksäte 4d & 2d?

Post by granfot »

Tack till Janne / QV som fick mig på rätt spår, det var bara dålig passfrom, lite våld så satt det där det skulle... :P
QV
Posts: 4980
Joined: Sun Jan 30, 2005 10:47 pm
Location: Mariefred

Re: Skillnad Baksäte 4d & 2d?

Post by QV »

Funkar det inte med våld så använd mer våld.... :twisted:

/Janne
Se upp! Jag är farlig för detta forum. Jag vill nämligen kunna ändra i mina gamla inlägg.
Post Reply