Sökes kopplingschema tändningslås/rattlås

Moderatorer
Post Reply
saabvol
Posts: 138
Joined: Thu Apr 14, 2005 7:37 pm

Sökes kopplingschema tändningslås/rattlås

Post by saabvol »

Hej

Är det någon som har ett kopplingsschema till det tillbehörsrattlåset som monterades på äldre amazoner? Har en 62 som jag börjar sätta ihop och behöver därför se hur det ska kopplas.

Mvh
Mikael
horgalaten
Posts: 503
Joined: Thu Mar 25, 2004 6:28 pm
Location: Hörby
Contact:

Re: Sökes kopplingschema tändningslås/rattlås

Post by horgalaten »

Hur menar du ??

Menar du hur man ska koppla kablarna till tändningslåset som har rattlås. Det man monterar vid ratten ??

Mvh Jörgen
ÄNTLIGEN NY AMAZON !!!!
QV
Posts: 4980
Joined: Sun Jan 30, 2005 10:47 pm
Location: Mariefred

Re: Sökes kopplingschema tändningslås/rattlås

Post by QV »

Detta elschema har jag också efterfrågat men utan framgång. Vi pratar om elhärvan mellan tändningslåset på instrumentbrädan och det nya låset på rattstången.

Det är ioch för sig ingen high tech men det är ju alltid roligt men original!

/Janne
Se upp! Jag är farlig för detta forum. Jag vill nämligen kunna ändra i mina gamla inlägg.
horgalaten
Posts: 503
Joined: Thu Mar 25, 2004 6:28 pm
Location: Hörby
Contact:

Re: Sökes kopplingschema tändningslås/rattlås

Post by horgalaten »

Jag vet att Man ska ta den tjocka svarta kabeln från startmotorn till den ena kontakten 30 på tändlåset. Den tunna svarta kabeln från ljusomkopplaren 30 till tändningslåset 30. Den tunna gröna kabeln från startmotorn ska till kontakten 15 på Tändningslåset. Den tunna svarta kabeln till cigarettändaren ska in på 57a. Sen kopplar man en kabel(minst 6 mm tjock) från 50 på Tändninslåset till Tändspolens kontakt 30 (under instrumentbrädan)

Så satt det på min Amazon när jag slet av det......Mvh Jörgen
ÄNTLIGEN NY AMAZON !!!!
A-masen
Posts: 1906
Joined: Thu Jan 12, 2006 4:55 pm
Location: Sverige

Re: Sökes kopplingschema tändningslås/rattlås

Post by A-masen »

Jag lyfter en gammal tråd.
På Peter Olofssons Amazontipssida finns en bild på hur man kopplar in kablarna på ett rattlås. Jag råkade "snubbla över" den sidan och såg beskrivningen. Då tänkte jag på den här tråden i forumet: http://user.tninet.se/~dgq625u/brukstips2.html

Spara beskrivningen någonstans för kommande behov.
Post Reply