Gummilister...

Plåt Glas krom och emblem. Moderatorer
Post Reply
User avatar
granfot
Posts: 806
Joined: Sun May 23, 2010 4:50 pm
Location: Lagan
Contact:

Gummilister...

Post by granfot »

Hej!

Har insett att jag kommer behöva byta ut varenda centimeter list på min bil, och några av dom "måste" man ju köpa original, men kan någon tipsa om vilka lister jag kan använda från Biltema osv? (Dörrlister, huvlister, fönsterlister osv.) Kommer ju byta den listen som går runt dörrarna inuti bilen till original, kan inte tänka mig att det finns billigare alternativ som ser lika fräna ut, men de som inte syns så mycket?

Tack på förhand! :)
/Granfot.
Micke_932
Posts: 450
Joined: Tue Apr 20, 2004 10:13 am

Re: Gummilister...

Post by Micke_932 »

Hos http://www.agenturaffaren.se/ brukar man kunna hitta det mesta i listväg, inte för att det är speciellt billigt i och för sig men det är kvalitetsprylar åtminstone.
User avatar
granfot
Posts: 806
Joined: Sun May 23, 2010 4:50 pm
Location: Lagan
Contact:

Re: Gummilister...

Post by granfot »

Tackar, verkar som om man kan hitta det mesta man behöver där. :)
User avatar
Hasse63
Posts: 6292
Joined: Wed Apr 21, 2004 11:44 am
Location: Åskilje Västerbotten ;)
Contact:

Re: Gummilister...

Post by Hasse63 »

Vill påstå att Biltemas alla produkter som innehåller gummi är i dålig kvalité
Klicka! :arrow: Forumsregler
Klicka! :arrow: Länksamlingen som har "allt"
Klicka! :arrow: Verkstadshandböcker, typbeteckningar, bilder mm till Amazon
__/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/
User avatar
granfot
Posts: 806
Joined: Sun May 23, 2010 4:50 pm
Location: Lagan
Contact:

Re: Gummilister...

Post by granfot »

Hasse63 wrote:Vill påstå att Biltemas alla produkter som innehåller gummi är i dålig kvalité
Där väljer jag nog att inte argumentera emot, har insett att det mesta som jag köpt där inte håller den standard som jag önskar, men tar gärna emot tips på var jag kan hitta billiga lister som kan ersätta original. (Tidigare tips i tråden visade sig ha rätt mycket vettigt... )
K_arlstrom
Posts: 283
Joined: Tue Jun 20, 2006 7:38 am
Location: Piteå

Re: Gummilister...

Post by K_arlstrom »

Har köpt mina lister från VP-autoparts, om det var billigast eller inte kan jag inte svara på men de jag hunnit stoppa dit har då passat bra ! :)
Vilja, våld och vasselin
QV
Posts: 4980
Joined: Sun Jan 30, 2005 10:47 pm
Location: Mariefred

Re: Gummilister...

Post by QV »

har du hunnit till bakrutan? Jag har nämligen problem med antingen kaross, list eller ruta.....

Är det någon som vet om det är en eller flera leverantörer på lister till Amazon... Är det bara (kanske) örebro agenturaffär som säljer till alla övriga eller har dom olika leverantörer?

/Janne

det är ett skit att renovera allt på en gång, det är svårt att veta var problem ligger någostans!
Se upp! Jag är farlig för detta forum. Jag vill nämligen kunna ändra i mina gamla inlägg.
User avatar
granfot
Posts: 806
Joined: Sun May 23, 2010 4:50 pm
Location: Lagan
Contact:

Re: Gummilister...

Post by granfot »

Har inte hunnit dit, har kört fast på friskluftsintaget som måste bytas. :/ Men du får gärna beskriva hur det gick för dig med rutan, och om du har några tips till en senare renovering. :)

Lycka till!
Post Reply