VROM 2010

Stora och små, minst 2 personer. Samt andra samlingar av gamla volvobilar tex bilder från rallyn. Moderatorer
Post Reply
sunkmaster
Posts: 341
Joined: Sun Jan 11, 2009 11:13 pm

VROM 2010

Post by sunkmaster »

hej på er. jag lysckades surfa in på denna sida

http://www.vrom.org/new_vrom/index-sv.php?content=home

så blev jag riktigt sugen på att åka dit me min ama så tänkte jag fråga om det e nån mer som ska dit?

mvh
Fredrik
vekeman
Posts: 18
Joined: Thu Aug 25, 2005 8:11 am

Re: VROM 2010

Post by vekeman »

Hej!

Jag ska åka till VROM marknaden den 15. augusti med min amazon kombi.

hälsningar :D från Raumo, Finland

medl.nr 1804 vekeman

amazon kombi turbodiesel -69 (regnr BB-424)
sunkmaster
Posts: 341
Joined: Sun Jan 11, 2009 11:13 pm

Re: VROM 2010

Post by sunkmaster »

det låter ju härligt. nån som vet om alla amazoner e välkomna eller måste det vara utställningsskick och om man måste vara medlem nånstans.
lusen
Posts: 61
Joined: Fri Mar 31, 2006 9:49 am
Location: Nol
Contact:

Re: VROM 2010

Post by lusen »

sunkmaster wrote:det låter ju härligt. nån som vet om alla amazoner e välkomna eller måste det vara utställningsskick och om man måste vara medlem nånstans.
Alla är välkommna dit, och man kommer in på området med en amazon. Men det kanske inte är så roligt att ställa ut bilen om den inte är i något bra skick. Men det är ju upp till en själv.
Ska själv dit med min 66:a om jag bara hinner att bes den. :D
LABBE
Posts: 627
Joined: Thu Jan 31, 2008 8:28 pm
Location: vallentuna

Re: VROM 2010

Post by LABBE »

jag tänkte jag skulle ha tagit mig dit . men nu har en polare fått för sig å gänga sig den helgen.. så nu blir det till å åka på bröllop istället. å dit åker jag iallafall amazon. :D
Amazon 66 taksänkt hgv (den låge)
amazon limousine 60 (brick bay)
sunkmaster
Posts: 341
Joined: Sun Jan 11, 2009 11:13 pm

Re: VROM 2010

Post by sunkmaster »

lusen wrote:
sunkmaster wrote:det låter ju härligt. nån som vet om alla amazoner e välkomna eller måste det vara utställningsskick och om man måste vara medlem nånstans.
Alla är välkommna dit, och man kommer in på området med en amazon. Men det kanske inte är så roligt att ställa ut bilen om den inte är i något bra skick. Men det är ju upp till en själv.
Ska själv dit med min 66:a om jag bara hinner att bes den. :D
ne kanske inte så kul men ändå roligt att få köra med in på området även om det bara e en brukis så att säga
QV
Posts: 4980
Joined: Sun Jan 30, 2005 10:47 pm
Location: Mariefred

Re: VROM 2010

Post by QV »

brukis är också kultur.

Det är ju dom som visar upp våra bilar på vintern. De behöver inte ha dåligt samvete när de kommer in på området.
Hål huvudet högt och kör stolt...

/Janne
Se upp! Jag är farlig för detta forum. Jag vill nämligen kunna ändra i mina gamla inlägg.
lusen
Posts: 61
Joined: Fri Mar 31, 2006 9:49 am
Location: Nol
Contact:

Re: VROM 2010

Post by lusen »

sunkmaster wrote:
lusen wrote:
sunkmaster wrote:det låter ju härligt. nån som vet om alla amazoner e välkomna eller måste det vara utställningsskick och om man måste vara medlem nånstans.
Alla är välkommna dit, och man kommer in på området med en amazon. Men det kanske inte är så roligt att ställa ut bilen om den inte är i något bra skick. Men det är ju upp till en själv.
Ska själv dit med min 66:a om jag bara hinner att bes den. :D
ne kanske inte så kul men ändå roligt att få köra med in på området även om det bara e en brukis så att säga
Du kan parkera brevid mig så ser din bil nog fin ut :wink: Har ju rostlagat min och det är bara grundfärg på nu, så den ser mycket skräpig ut nu tyvärr. Men jag bara måste köra med den endå :D
sunkmaster
Posts: 341
Joined: Sun Jan 11, 2009 11:13 pm

Re: VROM 2010

Post by sunkmaster »

Du kan parkera brevid mig så ser din bil nog fin ut :wink: Har ju rostlagat min och det är bara grundfärg på nu, så den ser mycket skräpig ut nu tyvärr. Men jag bara måste köra med den endå :D
det e frågan om egentligen. min e inte så jätte vacker heller. massa rost och lite spackel här och var och lite grundfärg hit och dit men jag e som du. jag vill köra me min. samtidigt kan jag tycka att det det ser lite fräckt ut =)
the grey one
Posts: 174
Joined: Sat Jun 13, 2009 10:50 pm
Location: Åkersberga

Re: VROM 2010

Post by the grey one »

det kallas patina numera :wink:
sunkmaster wrote:
Du kan parkera brevid mig så ser din bil nog fin ut :wink: Har ju rostlagat min och det är bara grundfärg på nu, så den ser mycket skräpig ut nu tyvärr. Men jag bara måste köra med den endå :D
det e frågan om egentligen. min e inte så jätte vacker heller. massa rost och lite spackel här och var och lite grundfärg hit och dit men jag e som du. jag vill köra me min. samtidigt kan jag tycka att det det ser lite fräckt ut =)
Duvgrå 65:a med 27000 välservade mil på mätaren(var femhundrade mil sen ny!!)
sunkmaster
Posts: 341
Joined: Sun Jan 11, 2009 11:13 pm

Re: VROM 2010

Post by sunkmaster »

måste säga att det var en mycket trevlig dag på VROM idag. bra väder och mycket fint att titta på. detta va mitt första besök och jag lär åka dit fler gånger. tjejen tog en bild precis när vi kom och det ser mycket trevligt ut

Image
Post Reply